فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

۱۴۳۰روز؛ شهرزاد میرقلی‌خان بی‌گناه در زندان

شهرزاد میرقلی‌خان زن ایرانی زندانی در آمریکا ۱۴۳۰ روز است که در کشور مدعی دفاع از حقوق بشر در زندان به سر می‌برد.

به گزارش فارس، شهرزاد میرقلی‌خان به اتهام واهی خرید تجهیزات دوگانه به همراه همسرش در اتریش دستگیر شد و با گذراندن دوران محکومیت و تبرئه توسط دادگاه این کشور، به ایران بازگشت اما در سفری به قبرس در سال 1386 توسط مأموران این کشور دستگیر و به درخواست آمریکا به این کشور منتقل و در اقدامی غیرانسانی و غیرحقوقی به 5 سال حبس در آمریکا محکوم شد و از ۱۹ دسامبر ۲۰۰۷ تاکنون در آمریکا زندانی است.


اخیراً و آن هم پس از گذشت حدود چهار سال مادر شهرزاد به همراه دخترش و دوقلوهای شهرزاد در سفری به آمریکا موفق شدند از نزدیک با میرقلی‌خان ملاقات کنند.

زمانی که مادران سه تبعه آمریکایی به ایران آمدند تا با فرزندانشان ملاقات کنند در بهترین هتل برای آنها امکان این ملاقات را فراهم کردند ولی در قبال شهرزاد این گونه نبود و اینکه این ملاقات بعد از حدود چهار سال و آن هم در محل بازداشت شهرزاد صورت گرفت.

به گفته مادر و پدر شهرزاد شاید ۴ سال دوری از دیدار فرزند به راحتی بیان شود ولی لحظه به لحظه آن برای آنها به اندازه یک قرن گذشته است.

دوقلوهای شهرزاد که در وضعیت سنی حساسی به سر می‌برند از دیدار مادر و نوازش‌هایش محرومند و چه ظلمی بالاتر از دور ماندن مادری از دخترانش و بالعکس.

پدر و مادر شهرزاد وضعیت روحی و جسمی خوبی ندارند. روشن بعد از زندانی شدن دخترش یک سکته قلبی و یک سکته مغزی خفیف کرده و تاکنون 4 عمل جراحی انجام داده و در پی یک تشنج سمت چپ صورتش نیز فلج شده است.
پدر شهرزاد نیز یکبار سکته مغزی کرده است.

خانواده میرقلی‌خان تاکنون ۲ بار کتباً و حدود ۶ مرتبه نیز شفاهی خواستار ملاقات با محمود احمدی‌نژاد شده‌اند که هنوز این ملاقات صورت نگرفته است.

مادر شهرزاد در گفت‌وگویی عنوان کرد: "نگرانی‌ام فقط و فقط شهرزاد است و بس."

روشن در این باره خاطرنشان کرد: شهرزاد فکر می‌کند موجودی فراموش شده است و هیچ کس به فکرش نیست. خیلی دست و پا می‌زند و تلاش می‌کند ولی مثل اینکه بی فایده است.

حضور شهرزاد میرقلی‌خان در زندان‌های آمریکا و تبعیضات اعمال شده علیه وی بار دیگر ادعای آمریکا در حمایت از حقوق بشر را زیر سؤال می‌برد.اینکه دولتمردان آمریکایی همواره دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را مدعی می‌دانند باید در این زمینه پاسخگو باشند که این چه حقوق بشری است که مادری از دو فرزندش دور باشد؟

آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند که رفتار ایران خلاف این موضوع را ثابت کرده و نمونه اخیر آن را در قبال سه تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران شاهد بودیم.

"شین بائر "، "سارا شورد " و "جاشوا فتال " 31 ژوئیه 2010 در حالی که به صورت غیرقانونی وارد مرزهای غربی کشورمان شده‌ بودند به اتهام جاسوسی بازداشت شدند. ایران براساس رأفت اسلامی سال گذشته سارا شورد را با قرار وثیقه 500 هزار دلاری آزاد کرد و او به آمریکا بازگشت و دو نفر دیگر نیز 30 شهریور با قرار وثیقه از زندان آزاد و بلافاصله به کشورشان بازگشتند.

آیا این نحوه عملکرد دولتمردان آمریکایی جایی برای دفاع باقی می‌گذارد؟ افکار عمومی دنیا در این زمینه قضاوت خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد