فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

واکنش انگلیس به تصمیم مجلس ایران

وزرات امور خارجه انگلیس تصمیم ایران برای کاهش سطح روابط با انگلیس را " تاسف آور" خواند.

به گزارش  ایسنا، وزارت امور خارجه‌ انگلیس در بیانیه‌ای که پس از تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس شورای اسلامی ایران صادر کرد، تصمیم این مجلس برای " اخراج سفیر" انگلیس را " تاسف آور" خواند.


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، با تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس، وزارت امور خارجه را موظف کردند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادی و بازرگانی با این کشور، ظرف دو هفته روابط سیاسی ایران را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهند.

وزرات امور خارجه‌ انگلیس در این بیانیه افزود: اگر دولت ایران بر این مبنا اقدام کند ما در مشورت با شرکای بین المللی‌مان به شکلی قاطعانه (به آن) پاسخ خواهیم داد.

در این بیانیه ضمن "ناموجه" خواندن اقدام ایران در این خصوص ادعا شده است که این اقدام "کمکی به پاسخگویی" به آنچه " نگرانی‌های بین المللی درباره برنامه‌ هسته‌یی ایران و سوابق حقوق بشری آن" خوانده شده است، کمکی نخواهد کرد.

در بررسی کلیات طرح کاهش روابط با انگلیس، 179 نماینده به آن رای مثبت و چهار نماینده به آن رای منفی دادند. پس از تصویب کلیات این طرح که یازده رای ممتنع داشت، نمایندگان فریاد مرگ بر انگلیس سر دادند.

بر اساس این طرح، وزارت خارجه موظف به کاهش روابط سیاسی با دولت انگلیس در سطح کاردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد