فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

قتل 7 نفر به خاطر باخت پرسپولیس

قتل 7 نفر به خاطر باخت پرسپولیس، استفاده از 2 کودک برای سرقت، دعوا در سرویس دانشگاه با قتل پایان یافت و آزادسازی پلک چشم کودک ۸ ساله از لابه لای زیپ لباس از مهمترین اخبار حوادث 24 ساعت گذشته است.
*قتل 7 نفر به خاطر باخت پرسپولیس
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، مردی که در داربی 71 دو تیم استقلال و پیروزی از ناسزاگویی به تیم محبوبش خشمگین شده و هفت نفر را به رگبار بسته بود در بازجویی‌ها اعلام کرد زمان قتل در حالت عادی قرار نداشت.



روز 25شهریور درحالی‌که دو تیم استقلال و پیروزی برای هفتادویکمین مرتبه رودرروی هم قرار گرفته بودند، مردی اصفهانی که ساکن محله ورنامخواست زرین‌شهر بود با این امید که تیم پرسپولیس برنده بازی باشد پای تلویزیون نشست.
 
او با دقت و حساسیت بازی را دنبال می‌کرد، اما وقتی تیم محبوبش اولین گل را خورد به شدت عصبی شد. وی با این امید که نتیجه تغییر کند همچنان به گیرنده‌اش چشم دوخته بود که ناگهان مجتبی جباری دومین گل را وارد دروازه پرسپولیس کرد پس از آن بود که این مرد دیگر نتوانست خودش را کنترل کند و درحالی‌که بسیار عصبانی بود به کوچه رفت و شروع به ناسزاگویی به تیم مقابل کرد در این بین مردی 65ساله به نام «خدامراد» که از اهالی همان محله و طرفدار تیم دیگر بود حرف‌های مرد میانسال را شنید و با او به دلیل توهین‌های فوتبالی درگیر شد این دو از پیش نیز با هم به شدت اختلاف داشتند و رفتار هوادار پیروزی بهانه تازه‌ای را به خدامراد داده بود این دعوا دقایقی بعد بدون اینکه حادثه خاصی رخ بدهد پایان یافت اما خدامراد که همچنان در وضعیت جنون‌آمیزی به سر می‌برد به خانه رفت و کلاشینکفش را برداشت.
 
در این هنگام عده‌ای از شاهدان دعوای قبلی پشت درخانه خدامراد تجمع کرده و مشغول گفت‌وگو بودند که مرد 65ساله انگشتش را روی ماشه فشرد و چند گلوله به سمت در شلیک کرد تا حاضران را متفرق کند.
 
در این هنگام اهالی به سمت انتهای کوچه دویدند اما خدامراد از خانه خارج شد و بی‌هدف به سمت حاضران شلیک کرد و باعث شد جوان 33ساله‌ای به نام «یارعلی» از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار بگیرد و در دم جان ببازد.
 
در این حین جوان 37ساله‌ای به نام «نورالله» که شاهد صحنه بود به سمت یارعلی دوید تا شاید بتواند به او کمک کند اما او هم هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
ماجرا به همین جا ختم نشد و اهالی محل با شنیدن سروصدای تیراندازی از خانه‌ها بیرون آمدند و خود را به محل درگیری رساندند. آنها در حالی بالای سر مقتولان حاضر شدند که خدامراد همچنان سلاح در دست در گوشه‌ای کمین کرده بود. او این بار ناگهان به صورت رگبار چندین گلوله شلیک کرد که در این میان یک جوان 27ساله حامی پرسپولیس با اصابت گلوله نقش بر زمین شد و در ادامه یک زن میانسال و یک دختر جوان و دو مرد نیز هدف گلوله‌های بی‌هدف خدامراد قرار گرفتند.
 
خدامراد سپس درحالی‌که دو نفر را کشته و پنج نفر را زخمی کرده بود پا به فرار گذاشت.
با گزارش این رخداد شاه محمدی، دادستان زرین‌شهر دستور انجام تحقیقات ویژه را صادر کرد و خدامراد بعد از جست‌وجوهای وسیع و همه‌جانبه بازداشت شد و به قتل اقرار کرد. همچنین ماموران از وی یک قبضه کلاشینکف و 12 تیر فشنگ جنگی کشف کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی عبرت، خدامراد هفته پیش تحت بازجویی قرار گرفت و در اعترافاتش گفت: «تصمیم نداشتم دست به چنین کاری بزنم و فقط برای ترساندن این افراد چند تیر به در خانه زدم، اما در ادامه احساسی بر من غلبه کرد و به کوچه رفتم و به صورت بی‌هدف به سمت حاضران شلیک کردم.»
وی با بیان این اظهارات با قرار قانونی بازداشت موقت روانه زندان شد و اکنون تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد. این در حالی است که پنج مجروح حادثه بهبود نسبی یافته و هر یک شکایات خود را علیه متهم در دستگاه قضایی طرح کرده‌اند.
 
*استفاده از 2 کودک برای سرقت
 
زن و شوهر معتاد برای اینکه بتوانند نقشه سرقت‌های خود را با موفقیت پیش ببرند از دو فرزند خردسال‌شان سوء‌استفاده می‌کردند.
 
چندی قبل والدین دختر پنج ساله‌ای به پلیس آگاهی اصفهان رفتند و از سرقت طلاهای فرزندشان خبر دادند. مادر این کودک گفت: «دخترم برای بازی به کوچه رفته بود، وقتی به خانه برگشت به شدت گریه می‌کرد. او آنقدر ترسیده بود که نمی‌توانست حرف بزند. وقتی دقت کردم دیدم گردنبند و گوشواره‌هایش نیست، او وقتی آرام‌تر شد گفت یک زن آنها را دزدیده است.»
 
ماموران وقتی تحقیقات در این رابطه را آغاز کردند فهمیدند پیش از این نیز چند نفر دیگر شکایت‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند. در‌حالی‌که به نظر می‌رسید این دزدی‌ها توسط سارقی حرفه‌ای انجام می‌شود، ماموران سعی کردند با پرس‌وجو از کودکان ردپایی از متهم به دست بیاورند اما این کار فایده‌ای نداشت به همین دلیل تصمیم دیگری گرفتند و به صورت محسوس و نامحسوس در محدوده‌ای که بیشتر سرقت‌ها در آن اتفاق افتاده بود به گشت‌زنی پرداختند و سرانجام یکی از واحدها زنی را مشاهده کرد که سعی داشت النگوهای دختری را از دستش در بیاورد، این زن وقتی دستگیر شد در بازجویی‌ها به سرقت از 20 کودک اقرار کرد.
 
 او در اعترافاتش گفت: «من و شوهرم به کراک و شیشه معتاد هستیم و هیچ‌کدام شغل و منبع درآمدی نداریم به همین دلیل برای تهیه هزینه‌های مواد مخدرمان چاره‌ای جز دزدی نداشتم.»این زن ادامه داد: «من و شوهرم دو بچه خردسال‌مان را سوار موتور می‌کردیم و در کوچه‌ها پرسه می‌زدیم و به محض اینکه دختری را می‌دیدیم که به تنهایی مشغول بازی بود یا برای خرید از خانه بیرون آمده بود، به سراغ او می‌رفتم و با مهربانی سر صحبت را باز می‌کردم و بعد به بهانه‌های مختلف مثل دادن شیرینی و بستنی کودک را از خانه‌اش دور می‌کردم و با کمک شوهرم جواهرات او را به سرقت می‌بردیم.»ماموران بعد از شنیدن این اعترافات شوهر این زن را نیز بازداشت کردند.
 
او با تکرار حرف‌های همسرش گفت ما برای اینکه پلیس شک نکند بچه‌هایمان را هم همراه خودمان می‌بردیم و به صورت خانوادگی سرقت می‌کردیم.
بنا بر این گزارش دو متهم اکنون در زندان هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. در همین حال سرهنگ حسین‌زاده رییس پلیس آگاهی استان اصفهان به خانواده‌ها هشدار داد: همراه کردن طلا و زیورآلات قیمتی با کودکان و اطفال خردسال نه تنها محبت در حق آنان نیست بلکه آنان را با خطرات جدی نیز روبه‌رو خواهد کرد و این رفتار در شمار رفتارهای پرخطر والدین به شمار می‌رود بنابراین توصیه می‌شود از آویختن طلا و زیورآلات به کودکان جدا پرهیز شود.

*دعوا در سرویس دانشگاه با قتل پایان یافت
 
دعوای دانشجویان در سرویس دانشگاه جان نوجوان 18ساله‌ای را گرفت.

در روز شنبه 12 آذر ماه گزارش یک فقره درگیری منجر به قتل در پایانه مسافربری جنوب تهران اعلام شد و با دستورباز پرس شعبه یکم دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان مبارزه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

در این گزارش قتل اعلام شده بود: جوان 18 ساله‌ای به نام «علی حوتی» عصر چهارشنبه در یک درگیری گروهی با چاقو زخمی شده و لحظاتی بعد پس از انتقال به بیمارستان بهارلو به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

با ثبت این شکواییه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه دریافتند که ساعتی قبل از درگیری گروهی در پایانه مسافربری جنوب فردی 19ساله به نام« یاشار» که دانشجوی مهندسی برق دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی است در داخل سرویس دانشگاه و در مسیر برگشت به سمت تهران، با یک دانشجوی دیگر درگیری لفظی پیدا کرده بود و آن ها در محل پیاده شدن از اتوبوس در پایانه مسافربری خزانه تهران برای یکدیگر خط و نشان کشیدند.

کارآگاهان در بررسی دریافتند، «یاشار» از طریق تلفن همراه با یکی از دوستانش به نام «میلاد» تماس می گیرد و به دوستش اطلاع می‌دهد که برای دعوا با تعدادی از دوستان مشترک به پایانه مسافربری جنوب بیایند و این در حالی بود که طرف دیگر دعوا نیز با تلفن همراه با یکی از دوستانش تماس می گیرد و از دوستانش درخواست می‌کند تا برای دعوا به پایانه مسافربری جنوب بیایند.

تحقیقات نشان داد که دوستان «یاشار» به اسامی «میلاد»، «علی حوتی» و« صادق» برای حمایت از یاشار در پایانه مسافربری جنوب حاضر شدند و از سوی نفر دیگر دعوا نیز یک نفر دیگر به نام «مرتضی» در محل پیاده شدن دانشجویان حضور داشت.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند پس از مدتی درگیری لفظی این 6 جوان تبدیل به درگیری فیزیکی شد و در لحظه‌ای که دانشجوی ناشناس با تهدید چاقو یقه «یاشار» را گرفت و او را با چاقو تهدید می‌کرد دو نفر از دوستان یاشاربه کمکش آمدند و با پشت پا زدن او را به زمین می اندازند و شروع به کتک زدن وی می کنند که در این لحظه این دانشجوی ناشناس برای این که از دست آن ها خودش را برهاند چاقو را به طرفین می چرخاند.

همچنین بررسی‌ها نشان داد که طرفین دعوا با فریاد دو نفر از دوستان یاشار دریافتند که چاقو به آن ها اصابت کرده است و دانشجوی ناشناس چاقو به دست نیز پس از اطلاع از این موضوع از محل حادثه متواری می‌شود.

«علی حوتی» که از ناحیه قلب مورد اصابت دو ضربه چاقو قرار گرفته بود پیش از رسیدن به بیمارستان به علت خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

در بررسی‌های بعدی کارآگاهان مشخص شد دانشجوی ناشناس به نام «سعید» دانشجوی کاردانی به کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه ایوانکی است.

کارآگاهان در اقدام بعدی با شناسایی آدرس منزل پدر متهم برای دستگیری وی به این آدرس رفتند که دریافتند این متهم23 ساله، هنگامی که متوجه به قتل رسیدن «علی» شده است خود را به بازپرسی شعبه یکم دادسرای جنایی معرفی و تسلیم کرده است.

این متهم به قتل در اعترافات خود بابیان این که «یاشار» که روی صندلی پشت سر من نشسته بود با زانویش به صندلی من فشار وارد می کرد گفت: در این لحظه من از جایم بلند شدم و به سمت او برگشتم و فقط نگاهی به او کردم و دوباره سرجایم نشستم اما «یاشار» برای عصبانی کردن من حرف‌های متعددی می زد و با تلفن همراهش با یکی از دوستانش صحبت کرد و با صدای بلند از دوستش خواست تا دوستان دیگرشان را باخودش به محل پیاده شدن بیاورد تا روی یک نفر را کم کنند.

وی بابیان این که به شدت ترسیده بودم، گفت: تلفن همراه نداشتم و با تلفن همراه یکی از همکلاسی‌هایم با دوستم «مرتضی» تماس گرفتم و از او خواستم به همراه دوستانم به پایانه مسافربری جنوب بیایند.

وی در ادامه اعترافات خود بابیان این که مرتضی به تنهایی آمده بود اما با خود یک کارد به همراه داشت گفت:در هنگام دعوا «یاشار» را به دیوار چسباندم و اصلا قصد ضربه زدن با چاقو را نداشتم اما دو نفر از پشت سر به من پشت پا زدند و شروع به کتک زدن من کردند متوجه نشدم که چطور شد یک دفعه همان دو نفر فرار کردند و دیدم کارد در دست من خونی شده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تحقیقات بیشتر در باره جزئیات این حادثه از متهمان دستگیر شده ادامه دارد.
 
*آزادسازی پلک چشم کودک ۸ ساله از لابه لای زیپ لباس
 
پلک چشم یک کودک هنگام پوشیدن لباس در زیپ ژاکت گیر کرد.
 
در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه گذشته زنی در تماس با سازمان آتش نشانی مشهد اعلام کرد که پلک چشم کودک ۸ ساله اش هنگام پوشیدن لباس در لابه لای زیپ ژاکت گیر کرده است.
 
به محض اطلاع این موضوع ستاد فرماندهی آتش نشانی به مادر این کودک اعلام کرد که از هر گونه اقدامی پرهیز کنند و کودک را به زمین بخوابانند تا امدادگران در محل حضور یابند. این گزارش حاکی است به محض حضور امدادگران ایستگاه ۹ آتش نشانی مشهد (ایستگاه شهدا) به محل حادثه واقع در بولوار صبای شهرک سیدی گروه امداد و نجات ابتدا قسمتی از لباس کودک را که زیپ در آن قرار داشت برش زدند و سپس با استفاده از ابزارهای ویژه، قطعات فلزی زیپ را برش زدند و پلک چشم کودک را آزاد کردند.
 
بنابراین گزارش هنگام عملیات امداد و نجات کودک مذکور بسیار بی قراری می کرد که این موضوع کار را برای امدادگران سخت کرد، گروه امداد و نجات نیز پس از این عملیات موفق اعلام کرد که آزاد کردن پلک کودک از لابه لای زیپ جزو یکی از سخت ترین عملیات ها بوده است. والدین این کودک پس از پایان عملیات نجات، از گروه امداد آتش نشانی قدردانی کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد