فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

اسیدپاشی در مراسم خواستگاری

مرد میانسال وقتی از ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش ناامید شد، در جلسه خواستگاری روی صورت او اسید پاشید. متهم که در دو ماه گذشته فراری بود، بعد از دستگیری به جرمش اقرار کرد.
به گزارش شرق، ماموران کلانتری خزانه ساعت 23روز 11 مهر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع پیدا کردند دختر جوانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته به بیمارستان فارابی انتقال پیدا کرده است.


 
ماموران وقتی به بیمارستان رفتند در شرایطی که خود این دختر به نام «مریم» نمی‌توانست صحبت کند، پدر و مادر او را تحت بازجویی قرار دادند و آنها گفتند خواستگار دخترشان پس از شنیدن پاسخ منفی و به قصد انتقام‌گیری، اقدام به اسیدپاشی کرده است. کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 16 تهران، مسوول تحقیق در این رابطه شدند و ابتدا دختر 23 ساله به پزشکی قانونی منتقل شد تا میزان صدمات وارده بر وی مشخص شود. متخصصان بعد از انجام معاینه‌های لازم در نظریه خود نوشتند: «مصدوم از ناحیه سمت راست صورت، لب‌ها، قفسه سینه و سمت چپ گردن دچار سوختگی ناشی از اسیدپاشی شده است.»

پس از آن پدر و مادر دختر مصدوم در شکایت خود به کارآگاهان گفتند: «احمد خواستگار دخترمان بود، اما چون فرد بیکاری است و همچنین از لحاظ سنی نیز بسیار بزرگ‌تر از دخترمان است و حدود 40 سال دارد، هم ما و هم دخترمان به او جواب منفی دادیم اما او قانع نشد.»

«مریم» نیز درباره شب حادثه به کارآگاهان گفت: «احمد با وجود آنکه پیش از زمان خواستگاری نیز جواب منفی را از سوی خانواده‌ام شنیده بود، به بهانه اینکه باید مستقیم جواب را از خودم و در زمان خواستگاری بشنود، به همراه خواهرش و تحت عنوان خواستگاری به خانه ما آمد.
 
او بیکار است و ما از لحاظ خانوادگی هیچ تناسبی با هم نداریم به همین علت هم خودم و هم خانواده‌ام مخالف این ازدواج بودیم. احمد در روز خواستگاری بعد از شنیدن دوباره پاسخ منفی، بدون اینکه متوجه شوم ظرف اسیدی را از جیب خود در آورد و روی صورتم پاشید که از ناحیه صورت، بدن و شانه راست دچار سوختگی شدم. در آن لحظات متوجه چیزی نبودم و از شدت درد و سوزش فریاد می‌کشیدم. احمد هم بعد از این اتفاق به سرعت از خانه‌مان فرار کرد.»

کارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده فهمیدند خانواده دختر جوان پیش از این در منطقه خزانه در همسایگی خانواده متهم زندگی می‌کردند و حتی رفت‌وآمد خانوادگی نیز با یکدیگر داشتند. افسران پلیس آگاهی وقتی از چگونگی واقعه مطلع شدند، برای دستگیری احمد به خانه‌اش رفتند و فهمیدند این مرد 40ساله از زمان وقوع حادثه فراری شده است.تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم در شرایطی در دستور کار پلیس آگاهی قرار داشت که کارآگاهان از طریق خانواده دختر جوان اطلاع پیدا کردند متهم متواری، پیش از اقدام به اسیدپاشی نیز مریم را تهدید کرده بود.

در ادامه تحقیقات در شرایطی که متهم به صورت مداوم محل اقامتش را تغییر می‌داد و حتی طی چندین سفر از تهران خارج شده و مدتی را در شهرستان‌های مرکزی کشور گذرانده بود، آخرین مخفیگاه متهم در منطقه خزانه و در منزل خواهرش مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان ساعت شش روز یکشنبه هفته جاری با ورود به مخفیگاه متهم، وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. احمد در همان ابتدای تحقیقات به جرمش اعتراف کرد و سپس از مریم دعوت شد تا به پلیس آگاهی مراجعه کند. این دختر وقتی متهم را دید به کارآگاهان گفت: این مرد زمانی‌که اطلاع پیدا کرد پاسخ من و خانواده‌ام به درخواست ازدواج او منفی است بارها من، خانواده و حتی بستگانم را تهدید کرد و می‌گفت مرا خواهد کشت. حتی یک‌بار هم گفت نخواهد گذاشت من و خانواده‌ام زندگی آرامی داشته باشیم.

متهم نیز در پاسخ به سوال کارآگاهان درخصوص علت و انگیزه‌اش درباره اسیدپاشی گفت: «از حدود پنج سال پیش به مریم علاقه‌مند شده بودم. من آن زمان به مصرف موادمخدر اعتیاد داشتم، اما برای اینکه بتوانم با مریم ازدواج کنم حدود دو سال قبل موادمخدر را ترک کردم. من می‌خواستم هر کاری را که لازم است انجام بدهم تا بتوانم به هدفم برسم اما مریم و خانواده‌اش به من جواب رد می‌دادند.
 
می‌خواستم به هر شکلی مریم مال من شود اما وقتی دیدم خواهش و صحبت فایده‌ای ندارد، تصمیم به تهدید گرفتم ولی این کار هم نتیجه‌ای نداشت و بالاخره به فکر انتقام‌گیری افتادم.»بنابر این گزارش، احمد اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد