فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

معاون پوتین:هرگونه رویارویی باایران تهدیدی مستقیم برای روسیه است

معاون نخست‌وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که هرگونه دشواری سیاسی یا نظامی برای ایران، به معنای تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه می‌باشد.

به گزارش مشرق، دیمیتری راگوزین نماینده سابق روسیه در ناتو می‌گوید: مناقشه روزافزون درباره ایران را باید با تلاش مشترک مهار کرد؛ در غیر این صورت، بهار امیدبخش عربی به تابستان سوزان عربی تبدیل خواهد شد.


وی تاکید کرد: «ایران همسایه نزدیک ماست و درست در جنوب قفقاز قرار دارد. اگر اتفاقی برای ایران بیفتد، اگر ایران اسیر هرگونه دشواری سیاسی یا نظامی شود، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی ما خواهد بود».

راگوزین که از سال 2008 تا 2011 به عنوان نماینده ویژه روسیه در ناتو خدمت کرده، ماه دسامبر توسط ولادمیر پوتین به سمت معاون نخست‌وزیر گمارده شد. وی روز جمعه با همکاران خود در ناتو در مقر این سازمان در بروکسل خداحافظی کرد.

وی در گفتگو با روزنامه‌نگاران حاضر در ساختمان ویژه روسیه در این مقر گفت: در مورد سوریه هم، اگر ناتو بر مداخله در امور این کشور اصرار ورزد، نمی‌توان مانع از یک فاجعه شد.

وی با تاکید بر این که گفته‌هایش نظر شخصی خودش است، گفت: «لیبی به عنوان نمونه باید به همه درسی درباره مداخله در جنگ‌های داخلی کشورها داده باشد».

راگوزین افزود: «باید سوریه را به حال خود گذاشت و باید به طرفین مناقشه کمک کرد این وضعیت را پشت سر گذاشته و مذاکره را آغاز کنند. کسی نباید در کار سوریه دخالت کند. این کار خطرناک است».

وی می‌گوید که تلاش غرب برای بهبود دموکراسی در خاورمیانه و شمال آفریقا به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان افراطی منجر شده است. اکنون به عهده غرب است که تصمیم بگیرد چطور با همسایگانی کنار بیاید که می‌خواهند سیاست‌های خود را بر طبق شریعت تعیین کنند.

وی افزود: «اگر تنش‌های کنونی درباره ایران را به موقعیت سوریه و پیامدهای جنگ لیبی اضافه کنیم، تابستان سوزان عرب، که به دنبال بهار عربی می‌آید، به ذائقه هیچ کس خوش نخواهد آمد».

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد