فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

وقتی «ایران» دستمایه تبلیغات کالاهای اسراییلی می شود + تصاویر

اگرچه در رسانه های رژیم صهیونیستی ، از ایران به عنوان یک دشمن یاد می شود اما اخیرا تولیدکنندگان اسراییلی آگهی های تلویزیونی با استفاده از دست مایه های طنز و با نام بردن از ایران و موضوعات ایرانی، از ظرفیت تابو و حساسیت میان دو ملت برای منافع تجاری و البته منافع دیپلماسی عمومی اسراییل بهره می برند.

به تازگی شبکه خبری بی بی سی فارسی، گزارشی از تبلیغات بازرگانی رسانه های رژیم صهیونیستی پخش نمود که در آنها هنگام تبلیغ کالاهای اسراییلی از ایران به صراحت نام برده می شود.

بی بی سی نوشت: "اگرچه در رسانه های اسرائیل، معمولا نام ایران با تهدید هسته ای و حزب الله و موشک عجین شده است. اما اخیرا ً تولیدکنندگان آگهی های تلویزیونی به ظرفیتهای نهفته دیگری در نگاه دو ملت نسبت به یکدیگر توجه کرده اند که لبخندی هم بر لب بینندگان می نشاند."

در یکی از آگهی های بازرگانی گزارش شده توسط بی بی سی، که از تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی پخش شد؛ برای تبلیغ یک پیتزافروشی زنجیره ای، از مقتصد بودن و یا خساست ایرانیها در خرج کردن به عنوان عنصری جذاب برای تماشاگر استفاده شده تا با بهره بردن از حساسیت روابط ایران و اسراییل، نام این پیتزا در ذهن مردم ماندگار شود.

آگهی دیگر تبلیغاتی که در شبکه های اسراییل پخش شده، مربوط به یک شرکت تولید کننده کولر گازی اسراییلی است، که این آگهی با لحنی آمیخته با طنز، فروشندگان صنایع دستی حاشیه میدان نقش جهان شهر اصفهان را به تصویر می کشد که فروشندگان در یکی از این حجره ها به تعریف و تمجید از این کولر می پردازند.

تصویر میدان نقش جهان شهر اصفهان، در رسانه های اسراییل

در این تصویر در یکی از حجره های بازار میدان امام اصفهان، عکس امام خمینی و آقای احمدی نژاد به چشم می خورد.


علی الظاهر این آگهی ها، مورد استقبال یهودیان ساکن اسراییل و حتی آنها که ایرانی الاصل هستند؛ قرار گرفته است.این یعنی با اسلحه " مزاح " به جنگ شرایط موجود میان دو ملت رفتن. که البته از مزایای خلاقانه تجاری نیز برخوردار است.

نکته حایز اهمیت اینجاست که گزارشگر بی بی سی، در انتهای گزارش خود به نقل از تاجران ساکن سرزمین های اشغالی (اسراییل) می گوید: "شاید اگر دو ملت باهم خندیدن را بیاموزند، از باهم جنگیدن دست بکشند."

این جمله تعریف عامیانه ای از دیپلماسی عمومی است و بدون شک رسانه های اسراییل مطابق با آیین نامه ها و دستورالعمل های دیپلماسی عمومی اسراییل (که به هاسبارا شهرت دارد)، دست به ساخت چنین آگهی هایی می زنند و هدف از آن همان جمله ی هوشمندانه ای است که آن را از زبان گزارشگر بی بی سی می شنویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد