فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

تصاویری از مراحل ساخت جزایر مصنوعی در دبی و سکوت مسئولین ایران

تصاویری از مراحل ساخت جزایر مصنوعی در دبی  man made islands in Dubai

جزایر مصنوعی امارات متحده عربی در خلیج فارس علیرغم انتقادات فراوان نسبت به تهدید محیط زیست خلیج فارس از یک دهه گذشته ساخته شده است.ساخت این جزایر با اعتراض طرفداران محیط زیست مواجه شده و در ایران نیز اعتراضات فراوانی را بر انگیخته است . هم چنین بخشی از خاک و سنگ‌های مورد نیاز برای خشک کردن دریا و ایجاد این جزایر از ایران به امارات صادر می‌شود.

دولت ایران تا کنون موضعی در برابر امارات پیرامون ساخت این جزایر اتخاذ نکرده است. شایعه ارسال نامه‌ای از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به وزارت وزارت امور خارجه جهت اعتراض به امارات نیز تکذیب گردید.هم چنین نامه‌ای که از سوی فراکسیون محیط زیست مجلس هفتم به سازمان ملل ارسال شد بدلیل عدم پیگیری وزارت امور خارجه بی پاسخ ماند.


این پروژه در امارت متحده عربی در حال اجراست و تشکیلات دولتی توسعه نخیل (Nakheel) در حال اجرای این پروژه است . این پروژه شامل ۳ جزیره بنام Palm Jumeirah و Palm Jebel Ali و  Palm Deira می باشد که هر سه جزیره قرار است به شکل نخل باشد . در این جزایر قرار است ده ها ساختمان مسکونی ، ویلا، پاساژ ، هتل، مراکز تفریحی و خرید ساخته شود . این ۳ جزیره ۵۲۰ کیلومتر از آب های خلیج فارس را به شهر دبی اضافه خواهد کرد البته به شکل زمین خاکی . برای دو جزیره اول حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب شن و سنگ استفاده خواهد شد و جزیره  ی بعدی که Palm Deira باشد حدود ۱ میلیارد متر مکعب خاک و سنگ استفاده خواهد کرد .

جزیره Jumeirah از سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرده و بعد آن جزیره ی Jebel Ali اعلام به کار کرد . جزیره ی Deira در سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرد و این پروژه تقریبی بین ۱۰ الی ۱۵ سال کار خواهد برد ، البته این تخمین برای قبل رکود اقتصادی در دبی بود،باید ببینیم در آینده این پروژه به کجا خواهد رسید

نخل دبی














نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد