فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آمریکا و اسرائیل توان حمله به ایران را ندارند

خبرگزاری فارس: مرکز امنیت ملی رژیم صهیونیستی تاکید کرد آمریکا و اسرائیل قادر به حمله نظامی علیه ایران نیستند چون واکنش ایران به قدری شدید خواهد بود که ضربات جبران‌ناپذیری بر اسرائیل وارد خواهد کرد.

به گزارش فارس، "زاکی شالوم "، استاد دانشگاه "بئر السبع " در سرزمین‌ اشغالی فلسطین در پژوهشی که اخیرا برای مرکز امنیت ملی رژیم صهیونیستی آماده کرده است، تاکید کرد: دولت کنونی آمریکا تصمیم گرفته است که گزینه نظامی علیه ایران به کار نبرد به همین دلیل هیچ راه‌حلی جز اینکه اسرائیل بخواهد به تنهایی علیه ایران عمل کند وجود ندارد.
این پژوهشگر صهیونیستی تاکید کرد دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت کنونی آمریکا قصد حمله نظامی علیه ایران را ندارد چون هرگونه عملیات آمریکایی چه به صورت مستقل صورت گیرد و چه از طریق همکاری با اسرائیل باشد مطمئنا با پاسخ جدی ایران علیه اسرائیل روبه‌رو خواهد شد.
وی ضمن بعید دانستن حمله رژیم صهیونیستی به ایران اذعان داشت: انتظار می‌رود واکنش ایران به هرگونه حمله نظامی بسیار شدید و سخت باشد و نتایج آن از پیش کاملا مشخص است و اگر تهران بخواهد عملیات انتقام‌جویانه علیه اسرائیل اجرا کند انتقامی شدید خواهد بود و اسرائیل ضربه‌های شدید بسیاری از ایران دریافت خواهد کرد و در این صورت اسرائیل نیاز شدیدی به دخالت آمریکا برای نجات خود پیدا خواهد کرد و با وارد شدن آمریکا به عرصه جنگ شاهد درگیری طولانی‌مدتی خواهیم بود که همه کشورهای منطقه را در برخواهد گرفت.

نشست دستگاه های امنیتی غرب برای مقابله با اقتدار شیعه

برنامه ضربه زدن به شیعیان را در مراحل مختلف مورد بررسی قرار داده است؛ بر اساس مرحله اول این طرح جستجو در اماکن اسکان شیعیان و کشف تعداد ساکنان آنها و اوضاع اجتماعی و اقتصادی و همچنین تمرکز بر اختلافات موجود میان آنها بخش‌هایی از مرحله اول تعامل آنها با شیعیان بوده است، نحوه ایجاد درگیری‌ها و اختلافات در میان شیعیان و افزایش شکاف میان آنها و همچنین دور کردن شیعیان و اهل سنت و ایجاد ترس و نگرانی از تفکر شیعه در میان مردم از دیگر برنامه‌های مبارزاتی آمریکا و انگلیس علیه شیعیان بوده است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مشرق،براندت در افشاگری‌های خود که در کتابی با عنوان "توطئه تفرقه‌افکنی میان ادیان الهی" که بسرعت در بازار نایاب شده، از جزئیات نشستی خبر می‌دهد که میان سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) و سازمان جاسوسی انگلیس (MI6) برگزار شد تا بتواند اقتدار مذهب شیعه را از آغاز سال 2010 میلادی از بین ببرد.
در این نشست، برنامه‌هایی علیه شیعیان به تصویب رسید که برخی از آنها انجام شده و برخی دیگر در دست اجراست.

این گزارش، برنامه ضربه زدن به شیعیان را در مراحل مختلف مورد بررسی قرار داده است؛ بر اساس مرحله اول این طرح جستجو در اماکن اسکان شیعیان و کشف تعداد ساکنان آنها و اوضاع اجتماعی و اقتصادی و همچنین تمرکز بر اختلافات موجود میان آنها بخش‌هایی از مرحله اول تعامل آنها با شیعیان بوده است، نحوه ایجاد درگیری‌ها و اختلافات در میان شیعیان و افزایش شکاف میان آنها و همچنین دور کردن شیعیان و اهل سنت و ایجاد ترس و نگرانی از تفکر شیعه در میان مردم از دیگر برنامه‌های مبارزاتی آمریکا و انگلیس علیه شیعیان بوده است.

انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سایر انقلاب‌های جهان

براندت در ادامه این گزارش توضیح می‌دهد که کشورهای اسلامی در قرون متمادی تحت سلطه کشورهای غربی قرار داشتند و با وجود اینکه بسیاری از این کشورها در قرن اخیر استقلال خود را باز یافتند اما با این حال نظام‌های سیاسی و اقتصادی و بویژه اجتماعی آنها همچنان تحت سیطره غرب باقی ماند اما در سال 1978، انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد که خسارت‌های فراوانی به آمریکا وارد کرد.

براندت می‌افزاید: ما در ابتدا تصور می‌کردیم که این انقلاب برای پاسخ به نیازهای مردم طراحی شده و رهبران آن از این فرصت استفاده کرده‌اند و بعد از مدتی ما می‌توانیم سیاست‌های خود را از طریق افراد مناسب در این کشور دنبال کنیم، اما با گذشت زمان و گسترش فرهنگ انقلابی و مفاهیم آن و همچنین سرایت این فرهنگ به کشورهای منطقه بویژه عراق، پاکستان، لبنان و کویت و سایر کشورها به این نتیجه رسیدیم که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم و تحلیل های سابق ما درباره این انقلاب اشتباه بوده است. این برداشت از اشتباهات گذشته در نشستی میان اعضای ارشد سیا و با حضور نماینده‌ای از سازمان جاسوسی انگلیس بود چرا که این کشور، تجربه طولانی در سیطره بر کشورهای اسلامی داشت.

براندت می‌افزاید: ما در این نشست به نتیجه رسیدیم که این انقلاب، تنها به علت شکست سیاست‌های شاه به پیروزی نرسید، بلکه عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل بود، مانند رهبری دینی و هیبت و شجاعت وی و همچنین استفاده از فرهنگ شهادت که ریشه‌های آن به نوه پیامبر اسلام(ص) [امام حسین(ع)] در هزار و 400 سال پیش بازمی گردد که ترویج این فرهنگ، هر ساله از طریق عزاداری‌های حسینی صورت می‌گیرد.

وی می‌افزاید: همچنین به این نتیجه رسیدیم که شیعیان، فعال تر و تأثیرگذارتر از دیگر مذاهب اسلامی هستند.

900 میلیون دلار برای تحقیقات غرب درباره شیعه

این مقام جاسوسی آمریکا می‌افزاید: در این نشست، همچنین مقرر شد پژوهش های گسترده‌تری در زمینه شیعه به انجام برسد و برنامه‌ها و راهکارها، بر اساس این تحقیقات، تهیه و استخراج شود که برای این تحقیقات، مبلغ 900 میلیون دلار اعتبار تعیین شد.
بر اساس این گزارش، مرحله اول تحقیقات جمع‌آوری اطلاعات بود و در مرحله دوم، اهداف کوتاه‌مدت نظیر فعالیت‌های ضد شیعی و فتنه‌انگیزی تعیین می‌شد و مرحله سوم نیز با تعیین اهداف بلندمدت تعریف می‌شد که هدف آن، براندازی کامل مذهب تشیع بود.

قدرت شیعه در کجاست؟

مایکل براندت می‌گوید که پس از جمع‌آوری اطلاعات از تمام نقاط جهان و تحلیل و بررسی آنها، نتیجه بسیار مهمی به دست‌ آمد و آن این بود که منبع قدرت مذهب شیعه، در دست علمای دینی و مراجع تقلید است و آنها مسؤولیت حفاظت از این مکتب را بر عهده دارند.

وی می‌افزاید: ما متوجه شدیم که مرجعیت شیعه در طول تاریخ، دنباله‌رو هیچ حاکم غیرمسلمان و ظالمی نبوده و با آنها حتی همکاری نیز نکرده است؛ بطور مثال انگلیس با فتوای آیت الله شیرازی در ایران شکست خورد و دولت شاه که هوادار آمریکا بود نیز به دست آیت‌الله خمینی برچیده شد.
علاوه بر اینها در عراق نیز صدام با تمام زور خود، نتوانست حوزه علمیه را به تسلیم در برابر خود وادارد و در همین راستا سالها آن را مورد محاصره و فشار قرار داد. در لبنان نیز امام موسی صدر، ارتش‌های انگلیس و فرانسه و اسرائیل را مجبور به فرار از این کشور کرد و حزب‌الله لبنان نیز رعشه بر اندام ارتش اسرائیل انداخته و ضربات و خسارات زیادی به آن زد.

چطور باید شیعه را شکست داد؟

براندت می‌افزاید: تحقیقات ما نشان داد که مبارزه با شیعیان بصورت مستقیم غیر ممکن است و شکست دادن آنها به این ترتیب بسیار مشکل است و بنابراین، باید از پشت پرده فعالیت کرد که راهکار این فعالیت نیز در ضرب‌المثل "تفرقه بینداز و حکومت کن" خلاصه می‌شد.
وی می‌افزاید که در همین راستا، برنامه‌های دقیقی تهیه و به اجرا گذاشته شد و برخی شخصیت‌های مسلمان مخالف با شیعیان بگونه‌ای تحریک شدند که مقوله تکفیر شیعه را مطرح کرده و دیگران را به مبارزه با تشیع تحریک کردند و علاوه بر این، سعی شد تا چهره مرجعیت و علمای دینی، از طریق شایعات و امثال آن تخریب شود و به این ترتیب تأثیرگذاری آنها در میان مردم کمتر گردد.

فرهنگ عاشورا و برنامه غرب در تضعیف آن

براندت تأکید دارد که فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی، از مهم‌ترین مسائلی است که سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس باید بر آن تمرکز کرده و روی آن حساب خاصی باز کند، چرا که این فرهنگ، بر اساس تعبیر براندت "روشنگر و انگیزه بخش" است و هر ساله هم تکرار می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در مورد عزاداری‌های حسینی این بود که با استفاده از تعدادی از مردم کم بصیرت و همچنین افراد عالم مغرض، شعائر این فرهنگ مورد تخریب قرار گرفته و جایگاه آن در میان افکار عمومی پایین آورده شود که در این راستا، سعی شد تا این گونه القا شود که عزاداری‌ حسینی اقدامی است که تنها افراد نادان و اوباش آن را انجام می‌دهند.

وی می‌افزاید: به این ترتیب، تصمیم گرفتیم که عقاید شیعه را تضعیف کرده و فساد را در میان آنها دامن بزنیم و علاوه بر این، فرهنگ شهادت و شهادت طلبی را به بازی گرفتیم و سعی کردیم تا آن را با خرافه پرستی تعبیر کنیم.
بر اساس اظهارات این مقام جاسوسی آمریکا، این اقدام از طریق حمایت مالی از برخی از خطبا، مداحان و برپاکنندگان مجالس عاشورایی صورت گرفت که علاقه زیادی به شهرت و منفعت‌طلبی داشتند.

تخریب مراجع شیعه

بر اساس این گزارش، در مرحله بعد، آمریکا و انگلیس سعی دارند تا برای از بین بردن شیعیان، مراجع را از بین ببرند که قرار شد این کار نیز از طریق زبان و قلم دنبال شود و طوری رفتار گردد که خود شیعیان، مراجع را کنار بزنند و به دست علمای سایر مذاهب اسلامی نیز طرد شوند چون تنها در این صورت است که می‌توان تیر خلاص را به این مذهب و فرهنگ آن شلیک کرد.

اختلاف میان شیعه و سنی

این گزارش در پایان تأکید می‌کند که مقابله مستقیم با شیعیان همواره شکست می‌خورد و حتی آنها را تقویت می کند و تنها گزینه در برابر شیعیان، گزینه تفرقه‌افکنی است که از دو محور اختلاف افکنی میان خود شیعیان و تفرقه میان آنها با اهل سنت صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این اقدام نیز تنها از طریق حمایت مالی از گروه‌های افراط گرای سُنی و جمعیت‌های تروریستی برای ایجاد جنگ داخلی علیه شیعیان صورت می‌گیرد که این همان چیزی است که در پروژه‌های طالبان در افغانستان و سپاه صحابه در پاکستان و گروه‌های تکفیری در دیگر کشورهای عربی روی داده است.

سرمایه گذاری600میلیون دلاری سعودی‌هابرای اختلاف میان شیعه و سنی

منابع آگاه معارض سعودی در واشنگتن نیز تصریح کرده‌اند که دولت سعودی بودجه هنگفت 600 میلیون دلاری را برای این اقدام تخصیص داده است و انتظار می‌رود که این مبلغ به یک میلیارد دلار برسد تا اختلافات و فتنه‌های متعددی میان شعیان و سنی‌ها و میان اهل تسنن و فرقه‌های صوفی ایجاد شود.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس ، پایگاه خبری "نهرین نت" از سرمایه‌گذاری جدید دولت سعودی بر روی ایجاد فتنه خطرناک طایفه‌ای و دامن زدن به اختلافات اهل تسنن و تشیع خبر داد.

بر اساس این گزارش، شاهزاده "مقرن بن عبدالعزیز " رئیس سرویس‌های اطلاعاتی عربستان دستور اجرای طرح تبلیغاتی جدید و فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای برای ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای در جهان عربی و اسلامی را صادر کرده است.

منابع آگاه معارض دولت سعودی که اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی سعودی را زیر نظر دارند، اعلام می‌کنند که این سرویس‌ها به تحریک آمریکا، انگلیس و با مشارکت رژیم صهیونیستی مبلغ 600 میلون دلار را برای اجرای طرح تکمیلی ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای در جهان اسلام تخصیص داده‌اند.

منابع آگاه معارض سعودی در واشنگتن نیز تصریح کرده‌اند که دولت سعودی بودجه هنگفت 600 میلیون دلاری را برای این اقدام تخصیص داده است و انتظار می‌رود که این مبلغ به یک میلیارد دلار برسد تا اختلافات و فتنه‌های متعددی میان شعیان و سنی‌ها و میان اهل تسنن و فرقه‌های صوفی ایجاد شود.

به گفته این منابع ، ملک "عبدالله بن عبدالعزیز " پادشاه عربستان این وظیفه را به سرویس اطلاعاتی سعودی سپرده است؛ بویژه اینکه طبق دستورات ملک عبدالله که 8 ماه پیش صادر شده است، تمام رسانه‌های حامی دولت سعودی در داخل و خارج بطور مستقیم با سرویس اطلاعاتی عربستان مرتبط شده‌اند که شبکه العربیة و دو روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط " و "الحیاه " چاپ لندن، شبکه‌های ماهواره‌ای "الشرقیه " عراق و "اللبنانیه " وابسته به گروه 14 مارس از جمله این رسانه‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، فتنه مذکور به کشورهای عربی منحصر نخواهد شد و دامن‌گیر دولت‌های اسلامی غیرعربی متعددی خواهد شد.

این منابع انگیزه‌های دولت سعودی برای اجرای چنین طرحی با این میزان هزینه را این‌گونه بیان می‌کنند:

دولت سعودی احساس می‌کند که دیگر مانند گذشته از احترام کافی بعنوان نماینده جهان اسلام که حرمین شریفین را در اختیار دارد، برخوردار نیست که همین امر نگرانی سعودی‌ها را برانگیخته است زیرا این دیدگاه بوجود آمده است که دولت عربستان که بخشی از نظام رسمی عربی است با اسرائیل همسو است هرچند که تاکنون مانند اردن و مصر روابط مستقیمی با اسرائیل برقرار نکرده است. ضمن اینکه رسوایی عربستان در تایید تجاور رژیم صهیونیستی به غزه، صدها میلیون نفر از اهل تسنن را در جهان اسلام متقاعد کرد که عربستان با آمریکا بر سر حمایت از عملیات‌های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه مقاومت در لبنان و غزه توافق کرده است و با آنها همدست شده ‌است.

بر اساس این گزارش، پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تداوم محاصره تحمیلی این منطقه شاهزاده "ترکی بن عبدالعزیز " یکی از افراد برجسته دولت سعودی با "ایالون " معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در فوریه گذشته در حاشیه یک کنفرانس جهانی دست داد که این امر تردیدها درباره همکاری سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها را از بین برد.

این منابع افزودند: تداوم چنین اقداماتی، موجب تقویت این دیدگاه در جهان اسلام شد که عربستان با اسرائیل همکاری می‌کند، از سوی دیگر در سایه تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، جایگاه ایران، ترکیه، حزب‌الله و دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در جهان اسلامی تقویت شد و همین امر نقش زیادی در روی آوردن سعودی‌ها به طرح ایجاد فتنه در جهان اسلام داشته است تا از این راه به ایران، حزب‌الله و حتی حماس ضربه وارد کند.

به گفته این منابع استفاده رژیم سعودی از راهکار ایجاد فتنه طایفه‌ای و اقدام علیه شیعیان امر جدیدی نیست بلکه از زمان سقوط رژیم صدام سرویس‌های اطلاعاتی عربستان تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه میان سنی‌ها و شیعه‌ها مبذول داشت در همین راستا نیز از شبکه "المستقلة " که صاحب امتیاز آن یک روزنامه‌نگار تونسی هاشمی نزدیک به حکومت "زین‌العابدین بن علی " استفاده کرد. این شبکه که از مشکلات و بحران‌های مالی رنج می‌برد، با حمایت سعودی‌ها جان تازه‌ای گرفت.

  سعودی ها همچنین از 14 شبکه‌ ماهواره‌ای سنی عراق نیز حمایت مالی کردند و حمایت از ایجاد دو شبکه جدید ماهواره‌ای به نام‌های "صفا " و "وصال " از جمله اقدامات سعودی‌ها بوده است تا این دوشبکه نیز هر روز و به طور اختصاصی به مذهب شیعه حمله کنند و شخصیت‌های مختلف اهل بیت علیهم السلام را مورد توهین قرار دهند. و حتی چه بسا که فعالیت‌های این دو شبکه ضد شیعی موجب شد که "یاسر الحبیب " یکی از شیوخ کویتی به خود اجازه دهد که به یکی از همسران پیامبر (ص) توهین کند.

این منابع تاکید کردند: بنا به اطلاعاتی که منابع آگاه در لندن و ریاض ارائه کرده‌اند،سرویس اطلاعاتی عربستان به ریاست شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز به صراحت از شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های تحت نفوذ خود خواسته تا اقدامات خود علیه شیعیان را تشدید کنند و مانند دو شبکه "وصال " و "صفا " عمل کنند.

بر اساس این گزارش، این شبکه‌ها به چندین زبان از جمله فارسی، اردو، پشتو، ترکی و انگلیسی فعالیت خواهند کرد. در همین راستا سفارت عربستان در لندن 3 ماه پیش از تعدادی از شخصیت‌های ایرانی اهل تسنن معارض و مخالف جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و چندین دیدار مستمر با آنها ترتیب داد و به صراحت به آنها اعلام کرد که بودجه مناسبی برای ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای جدید برای آغاز جنگ [روانی] علیه مذهب شیعه و ایجاد اختلاف میان اهل تسنن و تشیع در نظر گرفته شده است.

منابع آگاه سعودی انتظار دارند که 5 شبکه ماهواره‌ای به طور اختصاصی روی ایران تمرکز کنند و با زبانهای فارسی و کردی ایران را تخریب کنند و قرار است "ابومنتصر البلوچی " مزدور معروف ریاست یکی از این شبکه‌ها را برعهده بگیرد.

این منابع تاکید کردند که این اقدام دولت سعودی بطور کاملا هماهنگ با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل صورت ‌می‌گیرد و اسرائیلی‌ها از سال 2005 میلادی از طریق اردنی‌ها طرح‌های دقیقی و مطالعه‌ شده‌ای را در این‌ راستا به عربستان سعودی پیشنهاد داده‌ و اعلام کرده‌اند که مهمترین نتیجه اجرای چنین طرحی علیه شیعیان و ایران، ایجاد فتنه طائفه‌ای و مذهبی در جهان عرب و بطور مشخص در لبنان، کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت است. به عقیده صهیونیست‌ها مهمترین دستاورد اجرای چنین طرحی بازگردان جایگاه معنوی سعودی‌ها در جهان اسلام و میان اهل تسنن است تا عربستان تنها بعنوان دولتی که از وهابی‌ها حمایت می‌کند معرفی نشود بلکه تاکید شود که وی حامی اهل تسنن است. دیگر دستاورد این اقدام تحریک ملت‌های اسلامی و اقدام مختلف کرد و بلوچ علیه ایران است.

انقلاب اسلامی ، ظهور و حکومت الله

آری جمهوری اسلامی ایران که آخرین گام از حکومت الله و آغاز ظهور کامل دین اسلام و تجلی تام و کامل شخصیت انسان کامل و مدیریت الهی او بر جهان است با ورود به مرحله پنجم و نهایی خویش که عیناً ورود به مقدمات آخرین  14 ظهور منجی بشریت و تحقق وعده الهی است و در لسان روایات ما به " واگذاری پرچم حق از سوی سید خراسانی به مهدی موعود روحی فداه "  15 تعبیر گشته است که رسالت اصلی و غایت انقلاب اسلامی ایران می باشد و هم اینک با تبدیل...

 

 

 

مسئله ظهور منجی و قیام در راه خدا برای گسترش عدل در مکتب فکری شیعه از آن جهت که بسط عملی و عینیت توحید است همواره مهمترین اصل اعتقادی بوده است که حتی رکن رکین ولایت ، بخشی از آن محسوب میگردد   این معرفت ناب که در لسان قرآن و روایات و عرفای کامل به "حکومت الله" مشهور است واجد شرایط و اجزاء مختلفی ست که از درک بسیاری از مردمان اعصار مختلف دور و بلکه پوشیده گشته است تا سرالاسرار عالم برای خاصان باقی بماند و هر که در این بزم مقربتر و جان برکف تر است در آن کهف ، ایمن و ثابت دل و راسخ قدم بماند تا اراده الهی در ساعت مقرر فعلیت یابد 1 ...
امام خمینی سلام الله علیه همچون سلمان فارسی بنابر مشیت الهی تطهیر گشت و به اهل بیت اشرف ما سوی الله پیوست  2 تا با ورود به مرز عصمت و ولایت و خلافت ، افسانه وار بودن کامل شدن انسان و ممسوس در ولایت کلیّه شدن را در هم بشکند ؛ آن عارف صمدانی در سیر علمی و عملی خویش تطابق عینی و کامل معارف بر فقه و تاثیر فقه بر اخلاقیات را به اثبات رساند و این تابلوی درخشان را در برابر همه دیدگان بر افراشت که سایه و اثر حقیقت محمدیه در عالم ماده از یکسو عینیت "حقیقت"و "طریقت" و "شریعت" است  3 و از سوی دیگر ماحصل وحی جز اتمام و اکمال مکارم اخلاق نیست  4 . اگرچه شناخت شخصیت الهی امام راحل جز از شخصیتی چون او ساخته نیست اما دقت در یکی از زوایای ناشناخته حقیقت وجودی آن عارف کامل نه یک جام بلکه دریایی از معارف ناب را به رهرو راستین طریق آل الله مینوشاند چه اینکه او در عین اتصال کامل به خاندان عصمت ، در عصر ما و در برابر دیدگان ما زیست تا تفسیر حقیقی آیه شریفه " وَ ما أَرْسَلْنا قَبْلَکَ مِنَ الْمُرْسَلینَ إِلاَّ إِنَّهُمْ لَیَأْکُلُونَ الطَّعامَ وَ یَمْشُونَ فِی الْأَسْواقِ وَ جَعَلْنا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَ تَصْبِرُونَ وَ کانَ رَبُّکَ بَصیراً (الفرقان 20) " عینیت خارجی یابد .
آن زاویه ناشناخته از یک جهت بیانگر یکی از مبانی متعالی عرفان شیعه و از جهتی دیگر بزرگترین بشارت بر شروع نهضت جهانی قائم آل محمد صلی الله علیهم اجمعین است . در مبانی معرفتی ما تطابق تشریع و تکوین و عینیت تصرفات تکوینی با تشریع قوانین برای شارع مقدس ، از بدیهیات و بلکه لوازم اعتقادی است  5 بدین معنا که تمامی دستورات اسلامی هماهنگ با نظام تکوین وضع گردیده و سیر رو بکمال هستی که به سمت مبداء خویش در جریان است در ظهور کامل دین و جهانگیر شدن اسلام تجلی می یابد و در این بین شارع مقدس تجلی تام همه صفات الهی و فعلیت بخش اراده او در عالم امکان است و این نه در حد یک کلمه مجمله بلکه یک حقیقت بسط یافته در طول تاریخ بشریت از آدم تا خاتم و از شروع اسلام تا قیامت کبراست .
واسطه فیض یا شارع یا صادر اول که وجود مقدس و ممتاز حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت شریف اوست نه تنها آیات الهیه و ریسمان مستحکم آویزان از عرش بلکه قانون گذار و مجری و فاعل اراده ذات اقدس اله است پس آنچه در این عالم در حال وقوع است نه تنها یله و رها نیست بلکه در محدوده حکومت خدا و در راستای مشیت اوست و همه این امور بدست آل الله اجرا میگردد 6 .
گرچه رسالت این نوشتار تبیین یکی از مهمترین مقولات ظهور منجی است اما از آنجا که لزوم بهره مندی از معارف ناب برای منتظران حقیقی و یاران موعود الهی اجتناب ناپذیر و اذن ورود ایشان به جرگه انصار الله است ناچار سطور دیگری را به این مهم اختصاص می یابد .
با بهره گرفتن از نافذترین بصیرتها و ناب ترین معارف برای گزینش برترین کلام امام خمنی (ره) بی شک یک جمله خودنمایی میکند که خود از اسرار الهیه و گرانبها ترین سخنان است و آن دُرّ نایاب که اکسیر اعظم منتظران و بیانگر مقام والای این مردالهی و تعریف کاملی ست از نهضت اسلامی او اینست " انقلاب در راه هدف الهی و استقرار حکومت الله همان است که انبیای عظام در راه آن فداکاری¬ها نمودند و پیامبر عظیم الشأن اسلام تا آخرین لحظات زندگی پر برکت خود در راه آن با همه توان، فداکاری و ایثار فرمود و امامان بزرگوار اسلام هرچه داشتند نثار آن کردند. ما نیز که خود را پیرو آنان و امت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم ( می¬دانیم باید اقتدا به آنان نموده و در سبیل حق، مشکلات را با صبر انقلابی تحمل نماییم و از خرابکاری¬های دغل بازان که آثار شکست و زبونی در آن مشاهد است نهراسیم و در راه هدف حق و اسلام بزرگ چونان انبیای عظام و اولیای معظم فداکاری و ایثار نماییم. خداوند تبارک و تعالی پشتیبان مجاهدین و یار مظلومان است."  7  

در این کلام نغز که روشنترین تابلوی شخصیت و روش امام در ایجاد نهضت جهانی اسلام است آنچه بیشتر خودنمایی میکند گستردگی حکومت الله و به هم پیوستگی اعجاز آمیز تمامی اجزاء آن است که در آیات و روایات متعددی صراحتا و تلویحا به آن اشاره گشته که هیچ حرکت و اتفاقی از دایره حکومت الله خارج نیست و همگان – چه خوب و چه بد- در راستای مشیت الهی در حال تلاشند . دینداران با ایمان و عمل صالح خویش و کافران با الحاد و افساد خویش اراده خداوند متعال را به فعلیت در میآورند و هرگز برای هیچکس گریزگاهی از این حکومت مطلقه نیست .

با این دیدگاه عرشی که در سرتاسر حرکت الهی امام موج میزند و در این عبارت شیوا به روشنی بیان گشته است ما نه تنها خود را در شرف طلوع خورشید انسان کامل می یابیم ، بلکه حرکت الهی نهضت اسلامی مان را متن ظهور منجی خواهیم یافت و حتی  پا را از زمینه سازی فراتر گذاشته و یقین می یابیم نهضت جهانی امام عصر بعنوان آخرین وصی خاتم الانبیاء و بزرگ عدالت گستر تاریخ بشریت از نیمه خرداد 1342 شمسی و با اراده و دستور و صد البته مدیریت مستقیم حضرت امام مهدی علیه السلام آغاز گردیده است که با مراجعه به مجموعه روایات علامات الظهور نیز به روشنی مشخص می گردد که فرایند ظهور منجی در یک بازه زمانی نیم قرنی و با وساطت 4-5 نسل محقق می گردد  8 که در این فرایند اگرچه در ظاهر مقدمات ظهور نهایی و خروج و قیام جهانی حضرت مهدی روحی فداه آماده می گردد اما در اصل و حقیقت با گسترش معارف الهیه و علم متکی بر اخلاق ، زمینه درک شخصیت الهی انسان کامل و امکان تبعیت کامل از او فراهم میگردد 9  لذا طلوع شخصیتی ممتاز و استثنائی که سرآمد فقهای شیعه و عارفترین سالکان سبیل الله است بعنوان لازمه طلوع مقدس انسان کامل و حکومت جهانی او مطرح میگردد تا پس از به رخ کشیدن وسعت وجودی انسان الهی ، مدیریت و روش حکومتداری او و استطاعت دفاع از حق و نبرد با ظالمان برای احقاق حق و برچیدن ظلم و فساد طلیعه عدالت گستر جهانی بر همگان آشکار گردد .
بی تردید طلوع آفتاب امامت نیز همانند غروب این آفتاب که در بازه زمانی خاصی و به وساطت منصوبان  10 حضرت حجة روحی فداه صورت پذیرفت ، توسط برگزیدگان خاص آن امام همام محقق گردیده است . با این تفاوت که آن غروب غم انگیز رویگردانی مردم از حق و عدالت و پای فشاری شان بر ظلم و فساد بود تا امام به عنوان مظهر اسماء الله جنبه غضب الهی را بر رحمت الهی پیشی دهد و مردمان غفلت زده ، رفته رفته به خویشتن خویش واگذار شوند. اما در این سوی با بیداری مستضعفان و حق طلبان و تلاش برای مقابله با ظلم و فساد خورشید عالم تاب هستی نیز باب رحمت الهی را بر خلایق گشوده است و برای اعلام یقینی ظهور قریب القوع خویش منصوبان خاص خود را از بین مستضعفان و محرومان بر انگیخته است که سید قمی 11  ، سید خراسانی منجمله این بزرگانند. البته باید توجه داشت آن اقبال عمومی به عدالت خواهی و ظلم ستیزی و مبارزه با فساد اقتضا می کند که این منصوبان خاص در درجه اول از ولایت مطلقه بهره مند باشند تا مرحله پیش از ظهور بطور یقینی و کامل در برابر دیدگان دوست و دشمن قرار گیرد و در درجه بعد لازمست با معیار قرار گرفتن تمامی تعالیم شیعه خصوصا در باب اجتماعات این خاصان و منصوبان حضرت ولیعصر از بیعتی همگانی نیز بهره مند باشند تا داستان غم انگیز بیعت شکنی اهل مدینه و اهل کوفه تکرار نگردد . یعنی رای به خبرگان رهبری معنای حقیقی این بیعت و پاسخ حق طلبان و ظلم ستیزان به فریاد عدالت گستری امام عصر علیه السلام است .
حکومت الله که شکست شیطان ، ایجاد بهشت در زمین و در سایه کمال توحید و بسط عدل است ، فرایندی طولانی است که از زمان حضرت آدم علیه السلام آغاز گردیده و رفته رفته مقدمات خویش را فراهم کرده است تا در زمان بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ، قوانین الهی و دستورات این حکومت کامل گشته و زمان اجرای کامل آنها فرا می رسد. اما ائمه هدی بعنوان وصیان نبی مکرم از این حق مسلم محروم گشته و به شهادت می رسند تا نوبت به آخرین وصی می رسد و او از باب مهلت " امهلهم رویدا "  12 و چون مردمان از معرفت الله بهره چندانی ندارند و در دام شیطان و نفسانیات خویش اسیرند از دیدگان غایب می شود . اما ولایت او باقی و مدیریت جهان و بعبارت بهتر سکانداری حکومت الله به دستان با کفایت اوست .
عقاید ، احکام و اخلاق اسلامی در سده های پی در پی شکوفا می گردد و عالمان عامل و ربانی هریک به نوبه ی خویش این امانت گرانبها را در ضمن ارتباط با ولی الله حفط و رشد و نما داده و به شاگردان برگزیده خویش می سپارند و آنها که عده و عُده یی برای تحقق وعده الهی دارند از کوششهای عملی و ایجاد حرکتهای اجتماعی دریغ نمی کنند .
اما روح خدا در قرن چهاردهم هجری بر پیکره ایران اسلامی می دمد و امام خمینی که خود شخصیتی برخوردار از نابترین عقاید ، اصیل ترین احکام و پسندیده ترین اخلاق است پس از رسیدن به کمال ، عزم جزم خویش را در تقرب به ولی الله الاعظم بکار می گیرد و تجلی این تبعیت محض در تشکیل حکومت اسلامی که خود آخرین گام در برقراری حکومت الله است ، نمودار می شود .
نقشه پیش روی انقلاب اسلامی از سوی امام ترسیم گشته و توسط متفکران انقلابی تبیین می گردد ؛ گفتارها و نوشتارهای متعدد شهدای والامقام مطهری و بهشتی و برخی دیگر از بزرگان در این راستاست. اما در مرحله دوم نهضت جهانی امام راحل که با رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای آغاز می گردد به شیوه نوین و راهبردی از سوی معظم له بیان و تشریح می گردد . رهبر معظم انقلاب در بیانی شیوا مراحل پنجگانه نهضت جهانی امام خمینی (ره) را اینگونه
بر می شمرند:

مرحله اول : از بین بردن طاغوت و ایجاد انقلاب اسلامی
مرحله دوم : استقرار نظام اسلامی
مرحله سوم : ایجاد دولت اسلامی
مرحله چهام : ایجاد کشور و مملکت اسلامی
مرحله پنجم و نهائی : صدور اسلام و انقلاب و ایجاد جهان اسلامی
13

آری جمهوری اسلامی ایران که آخرین گام از حکومت الله و آغاز ظهور کامل دین اسلام و تجلی تام و کامل شخصیت انسان کامل و مدیریت الهی او بر جهان است با ورود به مرحله پنجم و نهایی خویش که عیناً ورود به مقدمات آخرین  14 ظهور منجی بشریت و تحقق وعده الهی است و در لسان روایات ما به " واگذاری پرچم حق از سوی سید خراسانی به مهدی موعود روحی فداه "  15 تعبیر گشته است که رسالت اصلی و غایت انقلاب اسلامی ایران می باشد و هم اینک با تبدیل ایران سرافراز به ام القرای مسلمین و مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی و پیام جهانی اسلام عزیز به اقصی نقاط جهان و حضور راهبردی سیاسی- فرهنگی جمهوری اسلامی در جای جای جهان برای مشارکت در مدیریت اسلامی جهان و به چالش کشیدن نظام شیطانی لیبرال دموکراسی ، نه تنها ورود به مرحله پنجم از مراحل نهضت جهانی امام خمینی (ره) بلکه موفقیت سریع و شگفت انگیز در این مرحله حساس را نوید می دهد و این مسئله بسیار مهم و اصلی امروز جامعه ماست که به کرات از سوی معظم له و علی الخصوص از 14 خرداد 89 در عبارتهای متنوع و  بشارت آمیز ایشان مطرح می گردد ؛ مرور برخی از این دیدگاه های متعالی درک موقعیت کنونی نهضت اسلامی را آسانتر می کند ؛

"   امروز کشور شما - و شاید درست این باشد که بگوئیم تاریخ شما - نگران رفتار من و شماست. ما امروز در یک موقعیت حساس از لحاظ تاریخى داریم زندگى می کنیم. نقش ما، تصمیم ما، فعل ما، ترک ما، بر روى نسلهاى آینده، بر روى سرنوشت کشور اثرگذار است؛ اگرچه همه‌ى دوران انقلاب از همین قبیل است. این سى سال، سى سالى است که در سرنوشت تاریخى آینده‌ى ما اثرگذار خواهد بود؛ اما اینجور به نظرم می رسد که این دوران، این شرائط سالهاى محدودِ کنونى، خصوصیتهاى ویژه و منحصربه‌فردى دارد.  وضع دنیا در حال تغییر است. شرائط سیاسى دنیا، موازنه‌هاى سیاسى و موازنه‌هاى قدرت در سطح دنیا در حال تحولات است و انسان شکل‌گیرى جدیدى را مشاهده می کند. شما که دستى در سیاست دارید، خوب می دانید که در این شرائط، همه‌ى عناصر حاضر در صحنه می توانند به نفع اهداف و آرمانهاى خود نقش بیافرینند، یا می توانند عاطل و باطل بمانند. آن وقتى که جابه‌جائى‌ها دارد صورت می گیرد، تحولات جهانى دارد انجام می گیرد، یک عنصر بیکار، کم‌کار و غافل قطعاً در تحول آینده، در شکل جدیدى که بناست بر اوضاع سیاسى دنیا حاکم شود، نقش ضعیف‌ترى نصیب خود خواهد کرد. عنصرى که فعال است، هوشیار است، بیدار است، صحنه را رصد می کند، فعل و انفعالات را مى‌بیند و پیش‌بینى می کند، او می تواند در شکل جدیدى که بناست به وجود بیاید، براى خود جایگاه محکم‌ترى، بابرکت‌ترى و نزدیکتر به اهداف و آرمانهاى خود فراهم کند. شرائط امروز این است.  به همین منطقه‌ى خودمان، به خاورمیانه نگاه کنید؛ حوادثى که امروز در خاورمیانه و حول و حوش مسئله‌ى فلسطین دارد اتفاق مى‌افتد، دیگر سابقه ندارد؛ شبیه این، هیچ وقت پیش نیامده است. این نشانه‌ى این است که یک جابه‌جائى دارد صورت می گیرد، یک تحول دارد اتفاق مى‌افتد. در سطح دنیا هم که نگاه کنید - جایگاه آمریکا، جایگاه برخى کشورهاى اروپائى، تأثیرات آنها در دنیا، نقش‌آفرینى‌هایشان - مى‌بینید تغییرات بزرگى در حال انجام است. در دوران این سى سال، در برهه‌هائى - که من حالا یک مواردى را در ذهن دارم - شبیه این را ما دیدیم؛ اما امروز به شکل روشنى آدم این را احساس می کند.  اگر ما در این شرائط نقش‌آفرینى کنیم، یقیناً به نفع آینده‌ى کشور، آینده‌ى نظام و آینده‌ى تاریخ ما خواهد بود. این نقش‌آفرینى هم متوقف به این است که در داخل، انسجام لازم، اقتدار لازم، انگیزه‌ى کافى، همکارى‌هاى صمیمى و تنگاتنگ وجود داشته باشد. به مسائل کشور، به مسائل قانونگذارى، به رابطه‌ى دولت و مجلس، به موضعگیرى‌هاى گوناگون در زمینه‌ى مسائل داخلى و خارجى، با این دید باید نگاه کرد؛ از این منظر باید همه‌ى این مسائل را دید. آن وقت خیلى از چیزهائى که حالا ممکن است به نظر ماها در نگاه اول اهمیت پیدا کند، کم‌قدر خواهد شد و از اهمیتش کاسته خواهد شد. "  16
"  به نظر من امروز نظام سلطه در مواجهه‌ى با حرکت اسلامى یک چنین حالتى دارد. جاپایش محکم نیست؛ زیرا بسیارى از شگردهاى تبلیغاتىِ استواربنیانِ قدیمىِ اینها براى مردم دنیا رو شده است. امروز در جامعه‌ى آمریکا، خشم عمیق از حضور قدرتمند لابى صهیونیستى بتدریج دارد توسعه پیدا می کند. این نارضائى در بین مردم آمریکا - که مرکز تحرک صهیونیستها و قدرتمندان صهیونیستى و سرمایه‌داران صهیونیست است - بتدریج دارد به وجود مى‌آید؛ البته رژیم حاکم در آمریکا بر مردم بسیار سخت می گیرند - یک نوع خاص سختگیرى - و آنچنان اینها را مشغول زندگى و گرفتار زندگى می کنند که فرصت سر خاراندن ندارند؛ در عین حال این حالت دارد به وجود مى‌آید. این اطلاعات موثق ماست. در کشورهاى اروپائى هم به یک نحو دیگر. کشورهاى اسلامى که معلوم است. کشورهاى خاورمیانه که معلوم است. ملتها حالت نفرت - و بعضاً بغض - نسبت به رژیم ایالات متحده و مجموعه‌ى سلطه در دنیا دارند. این را هم نمی توانند جمع کنند؛ هى تلاش میکنند، اما نمی توانند جمع کنند. اگر نظام جمهورى اسلامى در دنیا سر نکشیده بود و طلوع نکرده بود، مشکل آنها به این زودى پیش نمى‌آمد و ممکن بود این مشکل پنجاه سال دیگر براى آنها بُروز پیداکند؛ ممکن هم بود این مشکل به این زودى‌ها پیش نیاید. اما حضور جمهورى اسلامى و ظهور جمهورى اسلامى کار را بر اینها مشکل کرده؛ لذا بشدت دشمنند. دشمنى هم می کنند؛ اما دشمنى دستپاچه و سراسیمه. دشمنى‌ها از این قبیل است. حالا کارهائى که می کنند، تدابیرى که می کنند، جنجالهائى که می کنند، تبلیغاتى که دنبالش می گذارند، یک قطعنامه در سازمان ملل، چند قلم تحریم، بعد هم بزرگنمائى تحریمها، بیش از آنچه که واقعیت دارد این تحریمها را اهمیت دادن، بعد تهدید نظامى را هم به صورت احتیاطاً نیم‌بند پشت سرش نگه داشتن، همه به خاطر این است که اینها در مواجهه‌ى با این حرکت عظیم و متین و بنیانى اسلامى در کلیه‌ى جهان اسلام، دچار انفعالند. ملت ایران هم پیشرو این حرکتند.  البته زحماتى را ایجاد می کنند؛ شکى نیست. در همه‌ى برخوردهاى اجتماعى زحمتهائى وجود دارد؛ اما انسان زحمتها را تحمل میکند براى اینکه به منافع بزرگتر و به نقطه‌ى عالى‌ترى برسد. امروز اینجورى است. بنابراین، این مقطع از این نظر که گفتم مقطع حساسى است و احتیاج به کار هست، احتیاج به تلاش هست. "  17
" گر بخواهیم قضایاى کنونى کشورمان را تحلیل درست بکنیم و در تحلیل، به خطا دچار نشویم، باید از اینجا شروع کنیم که یک جبهه‌بندى قدیمى‌اى بین ایران اسلامى و بین یک مجموعه‌اى وجود دارد. از عمر این معارضه و منازعه و جبهه‌بندى، سى و یکى دو سال می گذرد؛ جدید نیست. البته این جبهه‌ى مقابل ما تغییراتى هم دیده، ولى ما تفاوتى نکرده‌ایم. ما حرفمان همان حرف است، اصولمان همان اصول است، راهمان همان راه است. یک خطى را با سرعت گرفتیم، داریم حرکت می کنیم. اهدافمان را مشخص هم کردیم. این اهداف، از اول هم در فرمایشات امام و در پایه‌هاى انقلاب، مشخص و معلوم بوده است. داریم به قدر توان جلو می رویم. لیکن جبهه‌ى مقابل تغییراتى داشته است، کم و زیاد شده؛ کسانى بودند، خارج شدند؛ کسانى نبودند، داخل شدند. امروز در این جبهه‌بندى، دو پدیده به چشم می خورد: یک پدیده این است که طرف مقابل ما، جبهه‌ى مقابل ما نسبت به قبل دچار ضعف است؛ یعنى حرکت جبهه‌ى مقابل، حرکت به سمت نزول بوده است؛ ضعیف شده است. پدیده‌ى دوم این است که جبهه‌ى ما به سمت قوّت است؛ یعنى حرکت ما حرکت رو به تقویت بوده. این دو پدیده، دو پدیده‌ى قابل استدلال است؛ یعنى حرفِ شعارى نیست، متکى به واقعیات است.... و توجه به قدرت الهى و صدق وعده‌ى الهى؛ که این اساس همه‌ى کارهاست که مطمئن باشیم به وعده‌ى الهى. خداى متعال کسانى را که سوءظن به وعده‌ى او دارند، سوءظن به او دارند، لعنت فرموده است؛ «و یعذّب المنافقین و المنافقات و المشرکین و المشرکات الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء علیهم دائرة السّوء و غضب اللَّه علیهم و لعنهم و اعدّ لهم جهنّم و سائت مصیرا»؛ یعنى خداى متعال کسانى را که سوءظن به وعده‌ى الهى دارند، مذمت می کند. خداى متعال فرموده است که «لینصرنّ اللَّه من ینصره»؛ «أوفوا بعهدى أوف بعهدکم». در راه خدا حرکت کنید، خداى متعال کمک می کند. حالا این فقط هم وعده‌ى الهى نیست. ما اگر آدمهاى دیرباورى هم باشیم، آدمهاى کورباطنى هم باشیم که نتوانیم درست وعده‌ى الهى را قبول کنیم، تجربه‌ى ما به ما این را نشان می دهد. کدام از عناصر اصلى انقلاب و دوستان انقلاب و طرفداران انقلاب و دشمنان انقلاب، چهل سال قبل از این، احتمال می دادند که یک چنین اتفاقى در کشور بیفتد؟ یک حادثه‌ى به این عظمت، یک بناى به این رفعت به وجود بیاید؟ کى احتمال میداد؟ اما شد؛ به خاطر توکل به خداى متعال، به خاطر عزم راسخ، به خاطر نهراسیدن از مرگ، نهراسیدن از شکست، پیش رفتن به نام خدا و توکل به خدا اتفاق افتاد. بعد از این هم همین خواهد شد. "  18

با ورود به مرحله نهایی نهضت که در نگاه آخرالزمانی همان وقایع پیش از ظهور امام مهدی علیه السلام است، عملا نقشه راهبردی پیشرفت ایران اسلامی و نیل به اهداف انقلاب اسلامی منطبق با مراحل واپسین ظهور گشته و رفته رفته فهم پیام جهانی انقلاب برای همگان میسر می گردد و به موازات آن نه تنها حقانیت این پرچم برافراشته یکبار دیگر و بطور گسترده یی اثبات می گردد ، بلکه همه حق طلبان و عدالت خواهان جهان را به پیشوائی خود به سرمنزل عدل و توحید رهنمون می گردد .
در این مرحله که همزمان با روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد ، برگزیده مستضعفین و عدالت طلبان بعنوان علمدار سید خراسانی است ، شعارهای اصیل نهضت خمینی کبیر دوباره بر سرزبانها افتاده و عمق نگاه و حرکت راهبردی بنیانگذار انقلاب اسلامی که شروع حتمی و قطعی ظهور اسلام در سراسر جهان است ، در گسترده یی کلان منتشر و تبیین و فهمیده می شود و این تبلیغ جهانی اسلام و شیوه حکومتداری و مدیریت جهانی اسلام نه تنها در بیانیه ها و سخنرانی ها ، بلکه بواسطه دیپلماسی عمومی دولت اسلامی و بعنوان هدف بزرگ دستگاه سیاست خارجی مورد اهتمام و پیگیری فعال در کلیه روابط خارجی قرار می گیرد .
مشهوره منقول از روات شیعه و سنی  19 که اشاره به حکومت اسلامی ایران در سالهای پیش از ظهور و اقتدار جهانی آنها دارد دقیقا به همین مرحله واپسین اشاره نموده و حقانیت و خط شکنی ایران اسلامی را در بحبوحه ظهور منجی بشارت می دهد .
اقتدار سیاسی ، قدرت بازدارنده دفاعی و نظامی ، رشد بالای علمی ، فنی و فنآوری ، مبارزه پیگیر با فقر ، فساد و تبعیض داخلی ، گسترش عدالت در شؤونات مختلف اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، برخورد ریشه یی با دشمنان داخلی و ناامید سازی هم پیمانان خارجی آنها ، روابط خارجی قوی و مستمر با تمامی ممالک خصوصا مستضعفین و محرومان جهان ، ورود به عرصه های مدیریت جهان و همراه سازی مغضوبین استکبار و دول و ملل محروم ، گسترش و نفوذ بیش از پیش قدرت رسانه یی و توجه به دفاع و تهاجم رسانه یی در سطح جهان ، تعمیق روابط با ملل مسلمان و پایفشاری بیشتر بر اتحاد اسلامی و نهایتا عزتمندی و عزم راسخ در ایستادگی در برابر شیطان بزرگ و دیگر مستکبران جهان همه و همه نشانه های پیروزی قریب الوقوع در آخرین مرحله نهضت جهانی خمینی کبیر (ره) و نیل به اهداف عالی انقلاب اسلامی است که مصادف با شروع انقلاب جهانی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد . ان شا الله

منبع: http://tazohoor.ir

___________________________________________________________

1  . قال الله تبارک و تعالی : کلمة لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی / عیون اخبار الرضا
2. قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : سلمان منا اهل البیت / برخی مصادر اهل سنت : ابن سعد، طبقات الکبری؛ 4 / 72 و بیهقی،ابوبکر،دلائل النبوه، ترجمه، محمود مهدوی دامغانی،تهران، انتشارات علمی و فرهنگی،1361ه.ش،3 / 418.
برخی مصادر شیعی : عن محمد الحلبی عن أبی عبد الله علیه السلام قال: من اتقى الله منکم وأصلح فهو منا أهل البیت قال: منکم أهل البیت؟ قال منا أهل البیت قال فیها إبراهیم: (فمن تبعنی فإنه منى) قال عمر بن یزید: قلت له من آل محمد؟ قال: أی والله من آل محمد  أی والله من أنفسهم اما تسمع الله یقول: (ان أولى الناس بإبراهیم للذین اتبعوه) وقول إبراهیم: (فمن تبعنی فإنه منى) امام صادق علیه السّلام فرمودند: هرکس از شما (شیعیان) که تقوا پیشه سازد و خود را اصلاح نماید از ما اهل بیت است . راوی گفت: از شما اهل بیت است؟ فرمود: آری از ما اهل بیت است.در آیه شریفه آمده است هرکس از من تبعیت کند از من است. باز عمر بن یزید سئوال کرد: آیا از آل محمد است؟ فرمود: آری به خدا قسم از آل محمد است از خود آنها . آیا نشنیده‌ای قول خداوند را که می‌فرماید: سزاوار ترین افراد به ایراهیم کسانی هستند که از او تبعیت می‌کنند و یا سخن ابراهیم در قرآن را که : هر کس از من تبعیت کند از من است. تفسیر العیاشی، محمد بن مسعود العیاشی، ج 2، ص 231
در روایت دیگری که شیخ مفید رضوان اللّه علیه در کتاب اختصاص آورده می‌خوانیم: نزد حضرت صادق علیه السّلام از جناب سلمان و جعفر طیار یاد شد و بعضى جعفر را بر سلمان تفضیل دادند و ابو بصیر نیز در آن مجلس حاضر بود.  بعضى گفتند: سلمان مجوسى بود مسلمان شد. پس حضرت صادق علیه السّلام از  جای بلند شد و به حالت غضبناک خطاب به ابا بصیر فرمود:  یا ابا بصیر جعله اللّه علویا بعد ان کان مجوسیا و قرشیا بعد ان کان فارسیا فصلوات اللّه على سلمان و ان لجعفر (علیه السّلام) شانا یطیر مع الملئکة فى الجنة .  فرمود: اى ابا بصیر خدا سلمان را از طایفه علوى قرار داد. بعد از آنکه در زمره مجوسى محسوب بود اگرچه در واقع به مذهب آنها نبود. و قرار داد او را از طایفه قرشى بعد از آنکه فارسى بود پس صلوات خدا بر سلمان باد . و به درستى که حضرت جعفر شأنى دارد که با ملائکه در بهشت طیران نماید. الاختصاص، شیخ مفید، ص 341 .
و نیز در رجال کشى روایت شده: نزد حضرت باقر علیه السّلام ذکر سلمان فارسى شد پس حضرت فرمود: مه لا تقولوا سلمان الفارسى و لکن قولوا سلمان‏ المحمدى ذلک منا اهل البیت . ساکت شوید نگوئید سلمان فارسى بلکه بگوئید سلمان محمدى این به جهت آنست که از ما اهل بیت مى‏باشد. روضة الواعظین، فتال نیسابوری، ص 283 .
3.  عَوَالِی اللآَّلِی، عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ الشَّرِیعَةُ أَقْوَالِی وَ الطَّرِیقَةُ أَقْوَالِی وَ الْحَقِیقَةُ أَحْوَالِی وَ الْمَعْرِفَةُ رَأْسُ مَالِی وَ الْعَقْلُ أَصْلُ دِینِی وَ الْحُبُّ أَسَاسِی وَ الشَّوْقُ مَرْکَبِی وَ الْخَوْفُ رَفِیقِی وَ الْعِلْمُ سِلَاحِی وَ الْحِلْمُ صَاحِبِی وَ التَّوَکُّلُ زَادِی وَ الْقَنَاعَةُ کَنْزِی وَ الصِّدْقُ مَنْزِلِی وَ الْیَقِینُ مَأْوَایَ وَ الْفَقْرُ فَخْرِی وَ بِهِ أَفْتَخِرُ عَلَى سَائِرِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ  مستدرک‏الوسائل ج  11 ص  174

4.  الشَّیْخُ الطَّبْرِسِیُّ فِی مَجْمَعِ الْبَیَانِ، عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ   مستدرک‏الوسائل ج 11 ص  188

5. آیات 153 تا 157 سوره مبارکه البقره

6. زیارت جامعه کبیره منقول از حضرت امام علی بن محمد الهادی علیهما السلام
7. صحیفه نور، ج 15، ص 75.
8. در روایتی که ابی خالد کابلی از امام باقر علیه السلام نقل نموده است حضرت در انتهای سخن خویش میفرماید " اگر من در زمان قیام اهل مشرق -ایرانیان که هدفشان از انقلاب برافراشتن پرچم اسلام و تسلیم آن به قائم ماست - میبودم خودم را تا ظهور او حفظ میکردم "  از این فرمایش حکیمانه میتوان برداشت نمود فاصله شروع انقلاب اسلامی ایران تا ظهور امام مهدی علیه السلام از عمر عادی یک انسان – هفتاد سال- کمتر است الغیبة نعمانی صفحه 273 و بحارالانوار ج 52 صفحه 243 

9. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی: ما به ظهور امام زمان(عج) این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم زیرا معرفت ها پیشرفت کرده است.  03/09/1378

10. سفرای اربعه که مسامحة ً نوّاب اربعه خوانده میشوند ( محمدبن عثمان عمری ، علی بن محمد سمری ، حسین بن روح نوبختی و عثمان بن سعید عمری )

11.عن موسی بن جعفر علیهماالسلام قال : رجل من قم یدعوالناس الی الحق ، یجتمع معه قوم قلوبهم کزبرالحدید... بحارالانوار ج 57 صفحه 215
12. سوره مبارکه الطارق 17

13. بیانات ولی امر مسلمین در جمع کارگزاران نظام اسلامی 21/09/1380

14. در لسان روایات شیعی به حتمیات مشهور است که عبارتند از : خروج سیّد خراسانی و یمانی، ندای آسمانی مبنی بر حقّانیت حضرت مهدی(ع)، شهادت نفس زکیّه و فرو رفتن سپاهیان سفیانی در منطقة بیداء (بیابان بین مدینه و مکّه ) / صدوق، محمد بن علی بن حسین، کمال الدین، ج2، ص650، طوسی، محمد بن حسن، الغیبة ص267، نعمانی، همان، صص169 و 172؛ مجلسی، محمد باقر، همان؛ ج52، ص204، طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری،

15. الغیبة شیخ طوسی ص 274 و الملاحم و الفتن سید بن طاووس ص 55
16. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى 18/03/1389

17.دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه 02/04/1389

18. دیدار با کارگزاران نظام اسلامی  27/05/1389

19. مصادر اهل سنت : ابن حماد جلد 1 صفحه 310 و ابن ابی شیبه ج15 ص 235 و ابن ماجه ج 2 ص 1366 و جامع سیوطی ج 3 ص 101  و مصادر شیعی : دلائل الامامه صفحات 233و235 و ملاحم سید بن طاووس صفحه 52 و بحارالانوار ج 51 ص 8۲

اسرائیل درجنگ آینده برای اطلاع‌رسانی ازفیس‌بوک استفاده میکند

فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در حال طراحی نرم‌افزاری است که به واسطه آن بتواند از طریق سایت اجتماعی فیس‌بوک، طی هر گونه جنگی در آینده به اسرائیلی‌ها اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت، دکتر "هیلیک سافر" که ریاست دپارتمان فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، خبر طراحی نرم‌افزاری برای اطلاع‌رسانی به اسرائیل از طریق فیس‌بوک در طی جنگ‌های احتمالی آینده را تأیید کرد و گفت که هنوز در این راستا تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

وی گفت که این فرماندهی، تاکنون از تلویزیون و رادیو به منظور به‌روز کردن اخبار برای غیر نظامیان استفاده کرده است، اما فیس‌بوک آشکارا به یک ابزار مهم در امور ارتباطات تبدیل شده است و این شبکه اجتماعی فقط مختص جوانان نیست.

طرح این مقر فرماندهی باز کردن صفحه‌ای در فیس‌بوک به‌منظور به‌روز کردن اطلاعات و تحولات برای مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی در زمان‌ شرایط فوق‌العاده است؛ هم‌چنین از این شبکه اجتماعی می‌توان به عنوان هشداری در زمان اصابت موشک استفاده کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی این فرماندهی در طی یک ماه حدود 400 تماس تلفنی در زمان‌های فوق‌العاده دریافت کرده است.

این فرماندهی ابراز امیدواری کرده تا از طریق فیس‌بوک بتواند به سوالات پاسخ دهد.

عوامل صهیونیستی وآمریکایی برای بجان هم انداختن مسلمانان درکمینند

عوامل صهیونیستی و آمریکایی برای به جان هم انداختن مسلمانان در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران حج تأکید کردند: رفتار حجاج ایرانی باید مظهر همه ابعاد و تکالیف فردی - معنوی - عبادی - اجتماعی و سیاسی "فریضه عظیم و افتخارانگیز حج " باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که صبح امروز انجام شد، حج سالم و کامل را چشمه جوشانی برای بهره‌مندی امت اسلام و جامعه بشری خواندند و افزودند: با توجه به مشکلات و دردهای درونی امت اسلام و واقعیات جامعه بین‌المللی، برگزاری کامل و صحیح حج، از هر زمان دیگری مهمتر و ضروری‌تر است.

ایشان با یادآوری تلاش مستمر دشمنان اسلام برای ایجاد احساس حقارت، انفعال و ناامیدی درونی ملت‌های مسلمان، افزودند: حرکت عظیم، دستجمعی، صحیح و مسئولانه امت اسلامی در حج، می‌‌تواند احساس عزت، اقتدار و امید را به دنیای اسلامی باز‌گرداند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به صف‌آرایی فرقه‌های مختلف "ضداسلامی و ضدحقیقت " در مقابل دین مبین اسلام افزودند: شرایط کنونی مانند جنگ احزاب است و تجلی وحدت و عظمت امت اسلامی در حج، می‌تواند روحیه جبهه دشمنان اسلام را در هم بشکند.

رهبر انقلاب اسلامی، تلاش بی‌وقفه و برنامه‌ریزی ‌شده سلطه‌گران را برای پیدا کردن نقاط ضعف و نفوذ در دنیای اسلام، خاطرنشان کردند و افزودند: آنها، به دقت به دنبال برجسته کردن نقاط اختلاف امت اسلامی هستند و "حج وحدت بخش مسلمانان "، این تلاش‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وحدت را نیاز بسیار جدی دنیای اسلام برشمردند و افزودند: عوامل صهیونیستی و آمریکایی، در کمین نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به یکدیگر نزدیک شدند، آنها را به بهانه‌های مختلفِ "مذهبی، قومی، تعصبات فرقه‌ای و بهانه‌های دیگر "، به جان یکدیگر بیندازند.

رهبر انقلاب اسلامی، علنی‌شدن دشمنی دستگاه استکبار با اسلام را عاملی برای هوشیاری دنیای اسلام خواندند و هشدار دادند: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی متوجه و مراقب شیطنت‌ها و توطئه‌ها تفرقه‌افکنانه دشمنان باشند، چرا‌که در غیر این صورت، اسلام از دشمنان مستکبر ضربه خواهد خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، تقویت گرایش‌های انحرافی و افراطی نظیر قرامطه‌گری و ناصبی‌گری را در میان شیعه و سنی، از جمله روش‌های دشمنان امت اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف دانستند و تأکید کردند: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی با هوشیاری، نیاز عمیق دنیای اسلام را به تفاهم، همدردی و همکاری دریابند و به لوازم "وحدت " پایبند و وفادار باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح ظرفیت عمیق حج برای گفتگو و تفاهم درباره مسائل مهم دنیای اسلام از جمله مسئله فلسطین افزودند: صهیونیزم به عنوان یک حزب سیاسی که حتی مورد تبری و نفرت یهودیان است، بیش از 60 سال است سرزمین اسلامی فلسطین و قبله اول مسلمانان را غصب کرده و هر روز جنایت می‌آفریند، اما اکثر دولت‌های اسلامی در قبال فریاد دادخواهی و کمک مسلمانان فلسطین ساکتند که حرکت عظیم حج می‌تواند در ریشه‌یابی این انفعال و اختلاف‌، و ایجاد حمایت یکپارچه مسلمانان از ملت فلسطین، کاملاً مؤثر باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از فشارها و تضیقاتی که عده‌ای برای زیارت و عبادات زائران ایرانی در مکه و مدینه ایجاد می‌کنند، افزودند: از این طرف هم عده‌ای به صورت عکس‌العملی، کارهایی ناصحیح انجام می‌دهند اما این فشارها و این عکس‌العمل‌ها، مخالف فلسفه و مصلحت حج است.


ایشان، حج زائران ایرانی را در مقایسه با 30 سال قبل، بسیار غنی و پربارتر خواندند و در عین حال افزودند: این تحولات کافی نیست و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که رفتار هر حاجی ایرانی، نشان‌دهنده رفتار صحیح "فردی - عبادی، اجتماعی و سیاسی " حج - و مظهر همدلی و وحدت امت اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ابعاد اجتماعی - سیاسی حج، به ضرورت کمک مسلمانان جهان به سیل‌زدگان پاکستان پرداختند و افزودند: مردم و دولت ایران به همسایگان پاکستانی کمک‌هایی کرده‌اند که خداوند پاداش خیر خواهد داد اما این کمک‌ها کافی نیست و زائران ایرانی می‌توانند با کاهش هزینه‌های غیرلازم حج، از برادران و خواهران سیل‌زده پاکستانی، غمگساری کنند و با حرف و عمل، حجاج دیگر کشورها را نیز به یاری این مردم رنجدیده دعوت کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان برنامه‌ها و تدابیر مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت را برای برگزاری صحیح و کامل حج، مفید و بسیار ضروری دانستند و مسئولان و دست‌اندرکاران حج را به اهتمام کامل برای اجرای این برنامه‌ها، جمع‌بندی دقیق نقاط قوت و ضعف و تقویت بیشتر برنامه‌ها و طرح‌ها توصیه کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بیان گزارشی از طرح‌ها و اقدامات انجام شده گفت: توجه جدی به آموزش زائران و کارگزاران، گسترش آموزش مجازی حج، تصویب رشته کارشناسی تبلیغ حج، توسعه همکاری‌های بین‌المللی با دیگر کشورها، توجه جدی به امر پژوهش و تلاش برای تألیف دائره‌المعارف جامع حج از جمله طرح‌ها و اقدامات صورت گرفته در بعثه است.

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کرد: خدمات برگزاری مراسم باشکوه حج به خوبی آماده شد، و دستگاه‌های مسئول با هماهنگی و همکاری، آماده برپایی حج ابراهیمی هستند.

همچنین لیالی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به هماهنگی کامل بعثه و سازمان حج و زیارت برای برگزاری کنگره عظیم حج گفت: تعامل با دستگاه‌های مختلف، جلوگیری از اسراف، استفاده از محصولات داخلی برای تأمین تدارکات حجاج و استفاده از نظام پیشنهادات و ارزیابی مستمر عملکرد کارگزاران در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار دارد.

قدیمی ترین نسخه تورات کشف شد

ین نسخه از تورات به زبان عبری است و کارشناسان آن را اصیل ترین نسخه در جهان می دانند زیرا تحریف های تورات کنونی را ندارد این نسخه تورات به قرن دوم میلادی بازمی گردد و خاخام های بزرگ یهود اصالت آن ر اتائید کرده اند در این تورات ایاتی دیده می شود که نام «محمد» را به عنوان منجی آخرالزمان نام برده است.

روزنامه «النهار» الجزایر نوشت : قدیمی ترین نسخه تورات کتاب مقدس یهودیان در بیت المقدس کشف شد.

به گزارش  تابناک، این نسخه از تورات به زبان عبری است و کارشناسان آن را اصیل ترین نسخه در جهان می دانند زیرا تحریف های تورات کنونی را ندارد این نسخه تورات به قرن دوم میلادی بازمی گردد و خاخام های بزرگ یهود اصالت آن ر اتائید کرده اند در این تورات ایاتی دیده می شود که نام «محمد» را به عنوان منجی آخرالزمان نام برده است.

همچنین در این تورات نامی از کشتی گرفته خداوند و شیطان پس از رانده شده از بهشت، پذیرفته شدن یهودا به عنوان فرزندخوانده خدا و دیگر تحریف های نسخه های کنونی تورات دیده نمی شود، سانسور یک هفته ای این خبر از سوی منابع صهیونیستی هدف دار است زیرا این تورات به زبان عبری یهودی نوشته شده و می توانست حقانیتی بر حضور نامشروع صهیونیست ها در فلسطین تلقی شود و از سوی دیگر از خرافات تورات تحریف شده کنونی در آن موجود نیست و صهیونیست ها قصد انتشار تحریف شده آن را داشتند.

دریاسالارسابق ارتش آمریکا: پروسه نابودی امپراطوری آمریکا آغازشده

خبرگزاری فارس: یک نظامی سابق آمریکایی با تشریح اینکه امپراطوری‌ها بر مبنای دروغ و ناآگاه نگه داشتن مردم تشکیل می‌شوند و آمریکا آخرین تکرار از این نوع است، گفت: بیداری مردم باعث شده است تا پروسه نابودی امپراطوری آمریکا آغاز شود.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "ربل نیوز " (Rebelnews) مصاحبه‌ای با "کنت اوکیف " (Kenneth O'Keefe) یکی از اعضای کاروان آزادی غزه و از فعالان صلح بین‎المللی منتشر کرده است. این مصاحبه توسط کوروش ضیابری روزنامه‌نگار مستقل ایرانی انجام شده است.
کنت اوکیف یک شهروند جهانی است. وی هم‌چنین یک فعال ضد جنگ و یک تحلیلگر مسائل اجتماعی است. او شهروندی خود را در ایالات متحده در اول مارس 2001 رد کرد و پاسپورت خود را در 7 ژانویه 2004 در اعتراض به سیاست‌های امپریالیستی آمریکا باطل کرد و خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق شد.
اوکیف دریاسالار سابق آمریکایی است و در سال 1991 در جنگ خلیج فارس در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده است و متعاقب آن استفاده از اورانیوم غنی شده از سوی ایالات متحده را به عنوان جنایت علیه بشریت فاش کرد.
اوکیف در تعدادی از جنبش‌های ضد جنگ حضور داشته و به عنوان رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر در عراق خدمت کرده است. او یک گروه فعال تاسیس کرد. آن‌ها برای انجام فعالیت‌های بشر دوستانه و جلوگیری از بمب‌گذاری در مکان‌های خاص توسط ارتش آمریکا در طول حمله به عراق در سال 2003، به این کشور سفر کردند.
در سال 2004 نیز اوکیف یک انجمن به نام "نیروی P10K " تاسیس کرد، این گروه 10 هزار داوطلب داشت که به عنوان ناظران بین‌المللی در فلسطین اشغالی حضور یافته و به روند صلح در این مناطق کمک می‌کردند.
در پاییز 2008 او به عنوان یک کاپیتان و اولین داوطلب برای آزادی محاصره غزه خدمت کرد. او هم‌چنین یکی از فعالان صلح بین‌المللی بود که در "کاروان آزادی غزه " که هدفش پایان محاصره غزه بود نیز حضور داشت.
اوکیف موافقت کرد با من مصاحبه‌ای داشته باشد و به سوالات من در مورد دیدگاه‌های ضد امپریالیستی خود، منازعه فلسطین و اسرائیل، ادامه جنجال‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران، دشمنی میان ایران و ایالات متحده و تجربیات خود در زمینه ماموریت کاروان آزادی، پاسخ دهد.
در زیر مصاحبه وی را می‌خوانید:

" سلاح امپریالیسم ناآگاه نگه داشتن مردم است

کوروش ضیابری: به عنوان یک فعال ضد امپریالیست، نظر شما درباره منابع فوق‌العاده امپریالیستی آمریکا چیست؟ آمریکا کشوری با کمتر از 400 سال قدمت است اما این کشور توانسته مدیریت نظم بین‌المللی را به دست گرفته و به کشورهایی که قدرت کمی دارند، تسلط یافته است، چگونه این کار را توانسته انجام دهد؟

اوکیف: دنیا پر از ابزارهایی است که توسط ثروتمندان و قدرتمندان کنترل می‌شود تا بتوانند مردم را تحت سلطه خود داشته باشند. بزرگترین ابزاری که قدرت ویرانگری نیز دارد این است که مردم آمریکا و بریتانیا به دولت‌هایشان رای می‌دهند و به آن‌ها مشروعیت می‌بخشند. آن‌هایی که واقعا دولت‌ها را کنترل می‌کنند همان افراد کم تعداد قدرتمند هستند که سیستم بانک‌ها، شرکت‌های چند ملیتی و البته رسانه‌های جمعی را نیز تحت کنترل خود دارند. اگر شما فراتر از رئیس جمهور، نخست وزیر و سیاست‌مداران را ببینید، خواهید دید که سیاست این دولت‌ها بدون توجه به اولویت‌های واقعی کشورهایشان به همین شکل باقی خواهد ماند. این رهبران به مردم پاسخگو نیستند؛ آن‌ها به کسانی پاسخگو هستند که دیده نمی‌شوند و در پشت پرده باقی می‌مانند.
این افراد قدرتمند به دلیل نیازهای کلیدی استراتژیک زیر قدرت خود را حفظ می‌کنند: 1- آن‌ها مردم را نادان و ضعیف نگه می‌دارند، 2- آن‌ها مردم را جدا از هم نگه داشته و از اتحاد آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
آن‌ها از این طریق بر مردم تسلط پیدا می‌کنند، زیرا هیچ شانسی برای متحد شدن به آن‌ها نمی‌دهند.
وی در ادامه پاسخ به این سوال می‌گوید: این سیستم توسط همان خانواده‌ها هزاران سال است که کنترل می‌شود. در طول این وضعیت غم‌انگیز، امپراطورهای زیادی آمده‌اند و رفته‌اند و هر یک راه را برای دیگری باز کرده‌اند. آمریکا آخرین تکرار همان الگو است و این امپراطوری نیز مانند همه سقوط خواهد کرد. در هر صورت قدرت‌های پشت آن همانهایی هستند که سیستم‌های بانکی، دولت‌ها و تبلیغات را کنترل می‌کنند. وظیفه آن‌ها این است که این شیوه را تا امپراطوری بعدی در جای خود باقی نگه دارند و این الگو به همین روش تکرار خواهد شد.
ما دائما به چهره‌هایی که این قدرت‌ها به ما ارائه می‌کنند، نگاه می‌کنیم اما قدرت‌های اصلی خودشان را در پشت پرده نگه می‌دارند. بین آن‌ها و مردم چند لایه فاصله وجود دارد و یک سیستم بسیار پیچیده و قانونی از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را پنهان نگه می‌دارد.
در غرب این فرضیه به یک نظریه معروف شده است.
وی می‌گوید: تا زمانی که این سیستم و افراد پشت صحنه در معرض نمایش قرار بگیرند ما چرخه خود تخریبی و حرکتمان را به سمت یک مبارزه غیر هسته‌ای ادامه خواهیم داد. در این راه سلاح قدرتمند ما، صداقت و حقیقت است و تا زمانی که این قدرت را کامل نکنیم هرگز صلح و عدالت را در این جهان نخواهیم دید.

" پروسه نابودی ایالات متحده آغاز شده است

ضیابری: چگونه می‌توان در مقابل امپریالیسم آمریکا مقاومت کرد در حالی که قدرت مطلق در اختیار آن‌ها است و دولت‌های ثروتمند جهان بی‌باکانه از واشنگتن حمایت می‌کنند، در حالی که کشورهای در حال توسعه و کشورهای فقیر از گرسنگی و فقر و بی‌کفایتی رنج می‌برند؟ حتی جنبش عدم تعهد که در بردارنده 118 کشور است قادر نیست خواسته‌هایش را به ایالات متحده و اتحادیه اروپا دیکته کند. یک مثال واضح برنامه هسته‌ای ایران است که 118 کشور عضو عدم تعهد از آن حمایت کردند اما به علت مخالفت 5 ?ا 6 کشور اروپایی به اضافه آمریکا نتوانستند خواسته‌های خود را برآورده کنند. نظر شما چیست؟

اوکیف: من معتقدم که پروسه نابودی امپراطوری آمریکا در حال حاضر آغاز شده است. "حقیقت " قدرتمندترین سلاح مردم است و افزایش محبوبیت شبکه‌های خبری مانند "پرس تی.وی " و "الجزیره انگلیسی " و RRTV به خاطر همین واقعیت است چرا که نشان می‌دهند مردم تشنه حقیقت هستند. علیرغم تلاش‌های گسترده غرب و صهیونیست‌ها برای کنترل رسانه‌ها و متعاقب آن ناآگاه نگه داشتن مردم، تلاش‌های ژورنالیستی مهمی انجام دادند که یک سبک جدیدی از حقیقت را به عنوان حقیقت رویدادهای جهان گسترش دهند.
اما حقیقت در کنار ماست و ما باید آن را آزاد کنیم. اگر ما مقاومت کنیم می‌توانیم به آن‌هایی که در غرب هستند و از مسلمانان چهره خشنی ارائه می‌دهند و ماشین جنگی و تبلیغاتی خود را برای تسخیر افکار مردم به کار می‌گیرند، حقیقت را بیاموزیم. اگر مردم متوجه شوند کسانی که از جنگ نفع می‌برند، همان‌ها هستند که آن را تبلیغ می‌کنند ما از ظلم و ستم و جنگ، اشغال و این سیستم پولی رها خواهیم شد.
وی در ادامه اضافه می‌کند: مردم جهان می‌توانند درخواست کنند که سازمان ملل را تغییر شکل بدهیم یا آن را با یک سیستم بهتر که واقعا عملکرد خوبی داشته باشد و از ابتدا شکست خورده نباشد، جایگزین کنیم. اگر تلاش کنیم، می‌توانیم سیستم 5 عضو دائم شورای امنیت را خنثی کنیم.
جنبش عدم تعهد با وجود عدم توانایی بسیار مهم و موثر است بنابراین به تغییرات بیشتری نیاز دارد. این همان شالوده و بنیانی است که ما باید بسازیم.
رژیم صهیونیستی با ریاکاری و دروغ صدها کلاهک هسته‌ای دارد که هیچ‌گاه آن را اعلام نکرده است، در حالی که یک برنامه هسته‌ای شفاف مثل برنامه هسته‌ای ایران، عاملی برای جنگ تلقی می‌شود. اگر ماشین تبلیغاتی آن‌ها بتواند مردم را در جهل و نادانی نگه دارد، جنگ می‌تواند آغاز شود. من فکر می‌کنم که حمله از پیش برنامه‌ریزی شده به ایران حدود یک یا دو سال پیش طراحی و برنامه‌ریزی شده است. دلیل اینکه تاکنون این طرح عملی نشده این است که عوامل حقیقت بدون وقفه و خستگی ناپذیر برای افشای حملات پنهانی غول امپریالیستی آمریکا و استفاده از رژیم صهیونیستی به عنوان سگ تازی آمریکا، تلاش کرده‌اند.

" آمریکا، بریتانیا و رژیم صهیونیستی محور شرارت واقعی

اگر آمریکا، رژیم صهیونیستی و بریتانیا، محور شرارت، به ایران حمله کنند، من معتقدم همه جهان علیه آن‌ها متحد خواهند شد. با این وجود حمله به ایران، لبنان و غزه محتمل خواهد بود از این رو سرمایه‌گذاری برای افشای حقیقت باید بیشتر و بیشتر شود.
مقابله با عوامل محاصره غزه به نظر من اولویت زیادی دارد و به همین دلیل است که من با یک تیم درخشان از افراد باسابقه در کاروان آزادی و با کشتی‌های بزرگ و هزاران مسافر که هر کدام نماینده یک ملت از مردم کره زمین هستند برای شکستن محاصره غزه کار می‌کنم.
با توجه به این مسائل ما یک انتخاب بین مبارزه یا اسارت خودمان یا جنگ برای صلح جهانی داریم. احساس می‌کنم تنها راه افتخار به خودم، فرزندانم و نسل‌هایی که هنوز متولد نشده‌اند، جنگ است با حقیقتی که آخرین سلاح ماست تا زمانی که عدالت اجرا شود.

ضیابری: ایران و ایالات متحده در طول 30 سال گذشته اختلافات آشکاری داشته‌اند. آیا شما راهی برای اینکه دو ملت به هم نزدیک‌تر شوند، پیشنهاد می‌کنید تا فهم متقابل را افزایش دهند و به پیشبرد صلح کمک کنند و روابط دوستانه دوجانبه برقرار شود؟

اوکیف: معنای اولیه رشد درک متقابل و دوستی میان دو طرف تخاصم پوشیده نیست. من این اعتقادم را تکرار می‌کنم که حقیقت سلاح نهایی و تنها گزینه ماست. مردم آمریکا سختکوش، آرمانگرا و مردم درستکاری هستند که فریفته شده‌اند و از این مسئله بیشتر از هر کسی خودشان متضرر خواهند شد. ما باید تلاش کنیم آن‌ها را آگاه کنیم نه به شیوه دستوری بلکه به شیوه یک‌دلی. آن‌ها باید این مسئله را درک کنند که دروغ‌های دولتمردان آن‌ها و اعتماد به آن‌ها باعث گمراهی مردم و آسیب شدید به دیگران شده است. پرداختن مالیات یک مثال است.
ما باید به آن‌ها تاریخ واقعی ملت خود از قبیل شرکت آن‌ها در فرایند شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را بفهمانیم. ما باید بدانیم که رسیدن و پذیرفتن حقیقت یک پروسه آرام و دردناک است به ویژه وقتی که بدانیم شروع خسارات از اقدامات خودمان ناشی شده است. ما باید در راه رسیدن آن‌ها به حقیقت در کنار آن‌ها باشیم و آن‌ها را به عنوان برادران و خواهرانمان در آغوش بگیریم.
ضیابری: بعضی تحلیلگران تحلیل می‌کنند که دلیل حمایت‌های بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در این حقیقت نهفته است که واشنگتن می‌خواهد منافعش را در خاورمیانه از طریق یک نماینده حفظ کند. بعضی دیگر معتقدند که ایالات متحده از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند به خاطر دلایل ایدئولوژیک. دیدگاه شما چیست؟

اوکیف: این مسئله به جواب آخر من وابسته است. هدف اصلی اسرائیل حفظ درگیری دائمی در خاورمیانه است. به زودی رژیم صهیونیستی جنگ را به سطح جهانی گسترش خواهد داد. من هیچ شکی ندارم که حمله پشت پرده به ایران مستقیم ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق خواهد داد. با یک جنگ هسته‌ای منطقه‌ای. کاملا واضح است که این سناریو یک فاجعه در تاریخ بشر خواهد شد.
در هر صورت کسانی که قدرتشان با آشکار شدن حقیقت به خطر خواهد افتاد، 11 سپتامبر، صهیونیسم، سیستم بانکی و ... یک نیاز ضروری است که به آن‌ها کمک می‌کند کنترل خود را بر مردم جهان حفظ کنند. استراتژی تفرقه و تسلط، هزاران سال است که به آن‌ها کمک کرده است. در سطحی دیگر، جنگ فاجعه بار است و قابل درک است که چه کسانی از جنگ نفع می‌برند. در حقیقت قدرت‌هایی که ثروتمند‌تر باشند بیشتر قدرتمند می‌شوند چرا که آن‌ها یک جای پا در قلمرو مردمی دیگر که خود از منابع کشور خود محروم هستند، بدست می‌آورند، مانند عراق. افزایش مرگ و میر و تخریب و ویرانی بین مردم بیشتر تفرقه خواهد انداخت و آن‌ها را از حقیقت دور نگه خواهد داشت. در واقع این قدرت‌ها بیشتر از هر چیز از اتحاد مردم می‌ترسند. بنابراین جنگ ابزار نهایی برای جلوگیری از اتحاد مردم است.

" قویا معتقد به برچیده شدن سازمان ملل به شیوه کنونی هستم

ضیابری: بی قانونی اسرائیل و عدم تمکین به قانون یکی از نگران کننده‌ترین موارد جامعه بین‌المللی است. رژیم صهیونیستی به داشتن سلاح‌های هسته‌ای با نقض قطعنامه 487 شورای امنیت ادامه می‌دهد. رژیم صهیونیستی هم‌چنین نوار غزه را برخلاف قوانین بین‌المللی محاصره کرده است. چگونه می‌توان رژیم صهیونیستی را به جنایاتش محکوم کرد در حالی که ایالات متحده از آن حمایت می‌کند؟

اوکیف: من معتقدم که فلسطین در مرکز همه بی‌عدالتی‌های جهان قرار دارد و موضوع عدالت برای فلسطینی‌ها وقاحت قدرت‌هایی را که خودشان این شرایط را به وجود آورده‌اند، تهدید می‌کند. پروژه صهیونیسم سرمایه‌گذاری زیادی داشته است که قدرت‌ها به سادگی از آن نخواهند گذشت.
همانطور که پیش‌تر گفتم یک سیستم بسیار پیچیده و قانونی وجود دارد که از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را قادر می‌کند به سلطه خود بر مردم جهان ادامه دهند. دو تا از نهادهایی که این شرایط را برای این قدرت‌ها فراهم می‌کنند سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری هستند. من قویا طرفدار برچیده شدن سازمان ملل به شیوه کنونی هستم.
وجود 5 عضو دائم شورای امنیت با حق وتو که بر دیگر کشورها برتری دارند توهین به جامعه بین‌المللی و بی‌حرمتی به عدالت است.
ما مردم جهان اگر خواستار تغییرات معنا داری هستیم باید منابع محدود خود را تجمیع و گرد هم جمع شویم. ما بیش از حد پراکنده هستیم و باید مبارزه، مقاومت و اعتراضاتمان را تداوم بدهیم.

" اسرائیلی‌ها قبل از درگیری با اعضای کاروان آزادی به تیراندازی پرداخته بودند

ضیابری: از تجربه‌تان در کاروان آزادی غزه بگویید. شما در میان فعالان این کاروان بودید و توسط ارتش اسرائیل به طور وحشیانه بازداشت و شکنجه شدید در حالی که تلاش می‌کردید محاصره غزه را بشکنید. در آغاز ورود به کشتی چه اتفاقی افتاد؟ چگونه با شما رفتار کردند؟ واکنش شما چگونه بود؟ چرا مخالف کاروان شما بودند؟

اوکیف: اسرائیلی‌ها حملات خود را در تاریکی شروع کردند در ساعت 3:40 صبح. در 5 دقیقه اول حمله، حتی قبل از اینکه کماندوهای رژیم صهیونیستی از هلی‌کوپتر پایین بیایند و وارد کشتی شوند ما تلفات داشتیم و یکی از افراد ما با اصابت گلوله به سرش کشته شد. نارنجک، گاز اشک‌آور، بمب‌های دودزا و مهمات مورد استفاده قرار گرفت. مثل یک شرایط جنگی بود با این تفاوت که یک طرف مسلح نبود.
حدود یک ساعت بعد از شروع حمله، من دیدم که حداقل 5 نفر به قتل رسیدند و ده‌ها تن زخمی شدند.
دو بار در طول دوره حمله، من به طور مستقیم با یک کماندو روبرو شدم. در هر دو مورد خودم با یک مدافع دیگر آن‌ها را خلع سلاح کردیم. در طول اولین مواجهه من یک طپانچه 9 میلی متر به دست آوردم همان سلاحی که 8 نفر از آن 9 نفر با آن کشته شدند. ما توانستیم سه نفر از کماندوهای اسرائیلی را خلع سلاح کنیم و آن‌ها را به زیر عرشه ببریم. بعد از آنکه کماندوها کاملا اسیر شده و سپس آرام شدند یک گروه 7 نفره از اعضای IHH آن‌ها را اسکورت کرده و به جلوی کشتی بردند و گذاشتند که بروند.
کاپیتان کشتی در نهایت از طریق یک بلند گوی دستی اعلام کرد که اسرائیلی‌ها کنترل سکوی کشتی را در اختیار گرفته‌اند. او سپس از ما خواست که مقاومتی را که تا آن لحظه از خود نشان داده بودیم، متوقف کنیم.
در ساعات بعدی ما یکی یکی تسلیم شدیم. هر یک از ما مورد تفتیش قرار می‌گرفت و سپس دستبند زده می‌شد.

" زنان کاروان آزادی از سوی اسرائیلی‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفتند

از این لحظه به بعد با ما مثل حیوان رفتار می‌شد. مردان سالخورده را آزار جسمانی می‌دادند و زنان نیز در هنگام تفتیش مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گرفتند. نه آب می‌دادند نه غذا و نه اجازه دستشویی رفتن داشتیم. نهایتا نیز یک مرد سالخورده خودش را خراب کرد. لوازم شخصی ما را از قبیل پول نقد، کارت‌های اعتباری، لپ تاپ، دوربین و کامپیوتر‌هایمان را دزدیدند. از همه مهم‌تر فیلم‌ها و دوربین‌ها بود که جنایات آن‌ها را به خوبی ضبط کرده بود.
همه ما را در بازداشتگاه‌های اسرائیلی نگه داشته بودند و به خاطر شرایط وخیم آنجا بسیاری از ما توانایی‌مان را برای دیدن از دست دادیم.
سربازان رژیم صهیونیستی همگی دچار شستشوی مغزی شده بودند و فکر می‌کردند که برگزیده خدا هستند و حق دارند که با دیگر انسان‌ها مانند حیوان رفتار کنند. بسیاری از ما مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم.
به محض اینکه به بندر "اشدود " رسیدیم آن‌ها پاسپورت فلسطینی من را گرفتند. من قبلا پاسپورت ایرلندی‌ام را در کشتی پنهان کردم. بعضی از سربازان رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های قبلی من اطلاع داشتند و این مسئله خشم آن‌ها را بیشتر کرد. من از امضای برگه برگشت خودداری کردم و خواستار برگزاری دادگاه شدم ... بازداشت من غیر قانونی بود و خواستار بازگشت به غزه شدم. در نهایت من از اسرائیل اخراج شدم.
دو روز بعد از اخراج من سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل با صدور بیانیه مطبوعاتی من را به عنوان یک عامل تروریستی معرفی کرد که برای آموزش یک واحد از کماندوهای حماس به غزه سفر کرده است.
این اتهامات خیلی مسخره بود.
این ماهیت ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها است که کسان? را که در مقابل آن‌ها مقاومت می‌کنند را به تروریسم متهم می‌کند. جنایات جنگی، نسل کشی، قتل، دزدی، دروغ، شکنجه، آپارتاید، پاکسازی قومی و جنایت علیه بشریت همه توجیه و سزای کسانی است که از خود دفاع می‌کنند.
این واقعه یک افتخار برای کشتی مرمره و برای برادران و خواهران ترک من است. مردم ترکیه دارای شجاعت و قدرت خاصی برای مقابله با نیروهای ظالمی از قبیل رژیم صهیونیستی و برای دفاع از رسالت خود هستند. مقاومت بی باکانه همان چیزی است که برای مقابله با غول رژیم صهیونیستی مورد نیاز است. اسرائیلی که بچه‌ها را می‌کشد و زندگی بسیاری از قبیل 800 هزار نفر در غزه را نابود کرده است. ما باید این بچه‌ها را مثل بچه‌های خود بدانیم و از آن‌ها دفاع کنیم.
من از همه کسانی که تلاش می‌کنند به رنج فلسطینی‌ها از دست اسرائ?لی‌ها پایان دهند، سپاسگذارم.

" رژیم صهیونیستی نیز مثل آپارتاید و نازیسم از بین خواهد رفت

ضیابری: ارزیابی شما از آینده رژیم صهیونیستی چیست؟ آیا به نقض حقوق بشر و تهاجم به قلمروهای فلسطین ادامه می‌دهد. آیا رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی باقی خواهد ماند؟

اوکیف: نه. رژیم صهیونیستی بیشتر از رژیم نازی یا رژیم آپارتاید دوام نخواهد داشت. رژیم صهیونیستی نیز مانند آن‌ها از ب?ن خواهد رفت. خدا، خدای همه مردم است نه یک گروه خاص. صهیونیست‌ها باید این را یاد بگیرند. مردم می‌دانند که عدالت قابل اجراست.

" فلسطین قلب بی‌عدالتی جهان است

فلسطین دوباره متحد و زنده خواهد شد چون که اراده مردم و قدرت آن‌ها بر همه چیز غلبه خواهد کرد. فلسطین قلب بی‌عدالتی جهان است و وقتی که ما این مشکل را حل کنیم آن را به خاطر فرزندانمان در همه جهان گسترش خواهیم داد. این فراخوان نهایی و جهانی ما است.

انقلاب ایران و اوضاع جهان نشانه مرکزیت ایران در ظهور

۱.انقلاب ایران مقدمه انقلاب جهانی حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه
2. بشارت تولد روح الله در روایت
3. میلاد حضرت رسول و راز فرو ریختن چهارده کنگره کاخ کسرا
4. گمنام نگه داشتن ولی فقیه ایران تجربه ی بعد از امام
5. دلهای رزمندگان حزب الله ـ نقش ولایت در پیروزی لبنان
6. گفتار آیت الله بهجت درباره جنگ حزب الله - یاران سید حسن نصرالله فدائیان امام زمان و نائب او 
7. پادشاه اردن هلال شیعی، سفیانی و فتنه های بزرگ آخر الزمان
8. ظلم های سربازان آمریکا در خانه های اهل عراق
9. تلاش ناکام فتنه گران ایران به تبدیل شدن ایران به عراق و افغانستان
10. جهان  لبریز از ظلم و تشنه عدالت
11. حادثه یازده ستامبر و احساس نیاز مردم امریکا به داشتن پدری که در حوادث به او پناه ببرند مثل ایران
12. ولی الله اعظم کهف الوری و پناهگاه جان مردمان
13. نیاز به ولی خدا در همه ملت های جهان
14. ملاقات کوفی عنان و رهبر بزرگوار خامنه ای
15. همایش ضد انقلاب و دفاع از ولایت ناب و سکوت شنوندگان
16. علائم ظهور
17. نشاختن جوانان و کم کاری صدا و سیما در آشنایی دلها با این حقیقت عیان
18. عصر عاشورا و دلداری حضرت زینب کبری به وجود نسلی که زمینه ساز حکومت مهدی اند در جهان

پوچگرایی در انسانها

بی‌تقوایی و رواج فحشا و بیماری‌های مختلف نشانه دیگری است به طوری که در حال حاضر 45 میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز هستند و هر سال 5 میلیون نفر به این تعداد اضافه می‌شود که 5 میلیون و 200 هزار نفر کودک هستند و نیمی را نیز از این جمعیت زنان تشکیل می‌دهند و در کشور ما نیز 60 هزار نفر مبتلا به ایدز هستند که تاکنون 2 هزار و 121 نفر جان باختند.