فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

دریاسالارسابق ارتش آمریکا: پروسه نابودی امپراطوری آمریکا آغازشده

خبرگزاری فارس: یک نظامی سابق آمریکایی با تشریح اینکه امپراطوری‌ها بر مبنای دروغ و ناآگاه نگه داشتن مردم تشکیل می‌شوند و آمریکا آخرین تکرار از این نوع است، گفت: بیداری مردم باعث شده است تا پروسه نابودی امپراطوری آمریکا آغاز شود.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "ربل نیوز " (Rebelnews) مصاحبه‌ای با "کنت اوکیف " (Kenneth O'Keefe) یکی از اعضای کاروان آزادی غزه و از فعالان صلح بین‎المللی منتشر کرده است. این مصاحبه توسط کوروش ضیابری روزنامه‌نگار مستقل ایرانی انجام شده است.
کنت اوکیف یک شهروند جهانی است. وی هم‌چنین یک فعال ضد جنگ و یک تحلیلگر مسائل اجتماعی است. او شهروندی خود را در ایالات متحده در اول مارس 2001 رد کرد و پاسپورت خود را در 7 ژانویه 2004 در اعتراض به سیاست‌های امپریالیستی آمریکا باطل کرد و خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق شد.
اوکیف دریاسالار سابق آمریکایی است و در سال 1991 در جنگ خلیج فارس در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده است و متعاقب آن استفاده از اورانیوم غنی شده از سوی ایالات متحده را به عنوان جنایت علیه بشریت فاش کرد.
اوکیف در تعدادی از جنبش‌های ضد جنگ حضور داشته و به عنوان رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر در عراق خدمت کرده است. او یک گروه فعال تاسیس کرد. آن‌ها برای انجام فعالیت‌های بشر دوستانه و جلوگیری از بمب‌گذاری در مکان‌های خاص توسط ارتش آمریکا در طول حمله به عراق در سال 2003، به این کشور سفر کردند.
در سال 2004 نیز اوکیف یک انجمن به نام "نیروی P10K " تاسیس کرد، این گروه 10 هزار داوطلب داشت که به عنوان ناظران بین‌المللی در فلسطین اشغالی حضور یافته و به روند صلح در این مناطق کمک می‌کردند.
در پاییز 2008 او به عنوان یک کاپیتان و اولین داوطلب برای آزادی محاصره غزه خدمت کرد. او هم‌چنین یکی از فعالان صلح بین‌المللی بود که در "کاروان آزادی غزه " که هدفش پایان محاصره غزه بود نیز حضور داشت.
اوکیف موافقت کرد با من مصاحبه‌ای داشته باشد و به سوالات من در مورد دیدگاه‌های ضد امپریالیستی خود، منازعه فلسطین و اسرائیل، ادامه جنجال‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران، دشمنی میان ایران و ایالات متحده و تجربیات خود در زمینه ماموریت کاروان آزادی، پاسخ دهد.
در زیر مصاحبه وی را می‌خوانید:

" سلاح امپریالیسم ناآگاه نگه داشتن مردم است

کوروش ضیابری: به عنوان یک فعال ضد امپریالیست، نظر شما درباره منابع فوق‌العاده امپریالیستی آمریکا چیست؟ آمریکا کشوری با کمتر از 400 سال قدمت است اما این کشور توانسته مدیریت نظم بین‌المللی را به دست گرفته و به کشورهایی که قدرت کمی دارند، تسلط یافته است، چگونه این کار را توانسته انجام دهد؟

اوکیف: دنیا پر از ابزارهایی است که توسط ثروتمندان و قدرتمندان کنترل می‌شود تا بتوانند مردم را تحت سلطه خود داشته باشند. بزرگترین ابزاری که قدرت ویرانگری نیز دارد این است که مردم آمریکا و بریتانیا به دولت‌هایشان رای می‌دهند و به آن‌ها مشروعیت می‌بخشند. آن‌هایی که واقعا دولت‌ها را کنترل می‌کنند همان افراد کم تعداد قدرتمند هستند که سیستم بانک‌ها، شرکت‌های چند ملیتی و البته رسانه‌های جمعی را نیز تحت کنترل خود دارند. اگر شما فراتر از رئیس جمهور، نخست وزیر و سیاست‌مداران را ببینید، خواهید دید که سیاست این دولت‌ها بدون توجه به اولویت‌های واقعی کشورهایشان به همین شکل باقی خواهد ماند. این رهبران به مردم پاسخگو نیستند؛ آن‌ها به کسانی پاسخگو هستند که دیده نمی‌شوند و در پشت پرده باقی می‌مانند.
این افراد قدرتمند به دلیل نیازهای کلیدی استراتژیک زیر قدرت خود را حفظ می‌کنند: 1- آن‌ها مردم را نادان و ضعیف نگه می‌دارند، 2- آن‌ها مردم را جدا از هم نگه داشته و از اتحاد آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
آن‌ها از این طریق بر مردم تسلط پیدا می‌کنند، زیرا هیچ شانسی برای متحد شدن به آن‌ها نمی‌دهند.
وی در ادامه پاسخ به این سوال می‌گوید: این سیستم توسط همان خانواده‌ها هزاران سال است که کنترل می‌شود. در طول این وضعیت غم‌انگیز، امپراطورهای زیادی آمده‌اند و رفته‌اند و هر یک راه را برای دیگری باز کرده‌اند. آمریکا آخرین تکرار همان الگو است و این امپراطوری نیز مانند همه سقوط خواهد کرد. در هر صورت قدرت‌های پشت آن همانهایی هستند که سیستم‌های بانکی، دولت‌ها و تبلیغات را کنترل می‌کنند. وظیفه آن‌ها این است که این شیوه را تا امپراطوری بعدی در جای خود باقی نگه دارند و این الگو به همین روش تکرار خواهد شد.
ما دائما به چهره‌هایی که این قدرت‌ها به ما ارائه می‌کنند، نگاه می‌کنیم اما قدرت‌های اصلی خودشان را در پشت پرده نگه می‌دارند. بین آن‌ها و مردم چند لایه فاصله وجود دارد و یک سیستم بسیار پیچیده و قانونی از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را پنهان نگه می‌دارد.
در غرب این فرضیه به یک نظریه معروف شده است.
وی می‌گوید: تا زمانی که این سیستم و افراد پشت صحنه در معرض نمایش قرار بگیرند ما چرخه خود تخریبی و حرکتمان را به سمت یک مبارزه غیر هسته‌ای ادامه خواهیم داد. در این راه سلاح قدرتمند ما، صداقت و حقیقت است و تا زمانی که این قدرت را کامل نکنیم هرگز صلح و عدالت را در این جهان نخواهیم دید.

" پروسه نابودی ایالات متحده آغاز شده است

ضیابری: چگونه می‌توان در مقابل امپریالیسم آمریکا مقاومت کرد در حالی که قدرت مطلق در اختیار آن‌ها است و دولت‌های ثروتمند جهان بی‌باکانه از واشنگتن حمایت می‌کنند، در حالی که کشورهای در حال توسعه و کشورهای فقیر از گرسنگی و فقر و بی‌کفایتی رنج می‌برند؟ حتی جنبش عدم تعهد که در بردارنده 118 کشور است قادر نیست خواسته‌هایش را به ایالات متحده و اتحادیه اروپا دیکته کند. یک مثال واضح برنامه هسته‌ای ایران است که 118 کشور عضو عدم تعهد از آن حمایت کردند اما به علت مخالفت 5 ?ا 6 کشور اروپایی به اضافه آمریکا نتوانستند خواسته‌های خود را برآورده کنند. نظر شما چیست؟

اوکیف: من معتقدم که پروسه نابودی امپراطوری آمریکا در حال حاضر آغاز شده است. "حقیقت " قدرتمندترین سلاح مردم است و افزایش محبوبیت شبکه‌های خبری مانند "پرس تی.وی " و "الجزیره انگلیسی " و RRTV به خاطر همین واقعیت است چرا که نشان می‌دهند مردم تشنه حقیقت هستند. علیرغم تلاش‌های گسترده غرب و صهیونیست‌ها برای کنترل رسانه‌ها و متعاقب آن ناآگاه نگه داشتن مردم، تلاش‌های ژورنالیستی مهمی انجام دادند که یک سبک جدیدی از حقیقت را به عنوان حقیقت رویدادهای جهان گسترش دهند.
اما حقیقت در کنار ماست و ما باید آن را آزاد کنیم. اگر ما مقاومت کنیم می‌توانیم به آن‌هایی که در غرب هستند و از مسلمانان چهره خشنی ارائه می‌دهند و ماشین جنگی و تبلیغاتی خود را برای تسخیر افکار مردم به کار می‌گیرند، حقیقت را بیاموزیم. اگر مردم متوجه شوند کسانی که از جنگ نفع می‌برند، همان‌ها هستند که آن را تبلیغ می‌کنند ما از ظلم و ستم و جنگ، اشغال و این سیستم پولی رها خواهیم شد.
وی در ادامه اضافه می‌کند: مردم جهان می‌توانند درخواست کنند که سازمان ملل را تغییر شکل بدهیم یا آن را با یک سیستم بهتر که واقعا عملکرد خوبی داشته باشد و از ابتدا شکست خورده نباشد، جایگزین کنیم. اگر تلاش کنیم، می‌توانیم سیستم 5 عضو دائم شورای امنیت را خنثی کنیم.
جنبش عدم تعهد با وجود عدم توانایی بسیار مهم و موثر است بنابراین به تغییرات بیشتری نیاز دارد. این همان شالوده و بنیانی است که ما باید بسازیم.
رژیم صهیونیستی با ریاکاری و دروغ صدها کلاهک هسته‌ای دارد که هیچ‌گاه آن را اعلام نکرده است، در حالی که یک برنامه هسته‌ای شفاف مثل برنامه هسته‌ای ایران، عاملی برای جنگ تلقی می‌شود. اگر ماشین تبلیغاتی آن‌ها بتواند مردم را در جهل و نادانی نگه دارد، جنگ می‌تواند آغاز شود. من فکر می‌کنم که حمله از پیش برنامه‌ریزی شده به ایران حدود یک یا دو سال پیش طراحی و برنامه‌ریزی شده است. دلیل اینکه تاکنون این طرح عملی نشده این است که عوامل حقیقت بدون وقفه و خستگی ناپذیر برای افشای حملات پنهانی غول امپریالیستی آمریکا و استفاده از رژیم صهیونیستی به عنوان سگ تازی آمریکا، تلاش کرده‌اند.

" آمریکا، بریتانیا و رژیم صهیونیستی محور شرارت واقعی

اگر آمریکا، رژیم صهیونیستی و بریتانیا، محور شرارت، به ایران حمله کنند، من معتقدم همه جهان علیه آن‌ها متحد خواهند شد. با این وجود حمله به ایران، لبنان و غزه محتمل خواهد بود از این رو سرمایه‌گذاری برای افشای حقیقت باید بیشتر و بیشتر شود.
مقابله با عوامل محاصره غزه به نظر من اولویت زیادی دارد و به همین دلیل است که من با یک تیم درخشان از افراد باسابقه در کاروان آزادی و با کشتی‌های بزرگ و هزاران مسافر که هر کدام نماینده یک ملت از مردم کره زمین هستند برای شکستن محاصره غزه کار می‌کنم.
با توجه به این مسائل ما یک انتخاب بین مبارزه یا اسارت خودمان یا جنگ برای صلح جهانی داریم. احساس می‌کنم تنها راه افتخار به خودم، فرزندانم و نسل‌هایی که هنوز متولد نشده‌اند، جنگ است با حقیقتی که آخرین سلاح ماست تا زمانی که عدالت اجرا شود.

ضیابری: ایران و ایالات متحده در طول 30 سال گذشته اختلافات آشکاری داشته‌اند. آیا شما راهی برای اینکه دو ملت به هم نزدیک‌تر شوند، پیشنهاد می‌کنید تا فهم متقابل را افزایش دهند و به پیشبرد صلح کمک کنند و روابط دوستانه دوجانبه برقرار شود؟

اوکیف: معنای اولیه رشد درک متقابل و دوستی میان دو طرف تخاصم پوشیده نیست. من این اعتقادم را تکرار می‌کنم که حقیقت سلاح نهایی و تنها گزینه ماست. مردم آمریکا سختکوش، آرمانگرا و مردم درستکاری هستند که فریفته شده‌اند و از این مسئله بیشتر از هر کسی خودشان متضرر خواهند شد. ما باید تلاش کنیم آن‌ها را آگاه کنیم نه به شیوه دستوری بلکه به شیوه یک‌دلی. آن‌ها باید این مسئله را درک کنند که دروغ‌های دولتمردان آن‌ها و اعتماد به آن‌ها باعث گمراهی مردم و آسیب شدید به دیگران شده است. پرداختن مالیات یک مثال است.
ما باید به آن‌ها تاریخ واقعی ملت خود از قبیل شرکت آن‌ها در فرایند شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را بفهمانیم. ما باید بدانیم که رسیدن و پذیرفتن حقیقت یک پروسه آرام و دردناک است به ویژه وقتی که بدانیم شروع خسارات از اقدامات خودمان ناشی شده است. ما باید در راه رسیدن آن‌ها به حقیقت در کنار آن‌ها باشیم و آن‌ها را به عنوان برادران و خواهرانمان در آغوش بگیریم.
ضیابری: بعضی تحلیلگران تحلیل می‌کنند که دلیل حمایت‌های بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در این حقیقت نهفته است که واشنگتن می‌خواهد منافعش را در خاورمیانه از طریق یک نماینده حفظ کند. بعضی دیگر معتقدند که ایالات متحده از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند به خاطر دلایل ایدئولوژیک. دیدگاه شما چیست؟

اوکیف: این مسئله به جواب آخر من وابسته است. هدف اصلی اسرائیل حفظ درگیری دائمی در خاورمیانه است. به زودی رژیم صهیونیستی جنگ را به سطح جهانی گسترش خواهد داد. من هیچ شکی ندارم که حمله پشت پرده به ایران مستقیم ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق خواهد داد. با یک جنگ هسته‌ای منطقه‌ای. کاملا واضح است که این سناریو یک فاجعه در تاریخ بشر خواهد شد.
در هر صورت کسانی که قدرتشان با آشکار شدن حقیقت به خطر خواهد افتاد، 11 سپتامبر، صهیونیسم، سیستم بانکی و ... یک نیاز ضروری است که به آن‌ها کمک می‌کند کنترل خود را بر مردم جهان حفظ کنند. استراتژی تفرقه و تسلط، هزاران سال است که به آن‌ها کمک کرده است. در سطحی دیگر، جنگ فاجعه بار است و قابل درک است که چه کسانی از جنگ نفع می‌برند. در حقیقت قدرت‌هایی که ثروتمند‌تر باشند بیشتر قدرتمند می‌شوند چرا که آن‌ها یک جای پا در قلمرو مردمی دیگر که خود از منابع کشور خود محروم هستند، بدست می‌آورند، مانند عراق. افزایش مرگ و میر و تخریب و ویرانی بین مردم بیشتر تفرقه خواهد انداخت و آن‌ها را از حقیقت دور نگه خواهد داشت. در واقع این قدرت‌ها بیشتر از هر چیز از اتحاد مردم می‌ترسند. بنابراین جنگ ابزار نهایی برای جلوگیری از اتحاد مردم است.

" قویا معتقد به برچیده شدن سازمان ملل به شیوه کنونی هستم

ضیابری: بی قانونی اسرائیل و عدم تمکین به قانون یکی از نگران کننده‌ترین موارد جامعه بین‌المللی است. رژیم صهیونیستی به داشتن سلاح‌های هسته‌ای با نقض قطعنامه 487 شورای امنیت ادامه می‌دهد. رژیم صهیونیستی هم‌چنین نوار غزه را برخلاف قوانین بین‌المللی محاصره کرده است. چگونه می‌توان رژیم صهیونیستی را به جنایاتش محکوم کرد در حالی که ایالات متحده از آن حمایت می‌کند؟

اوکیف: من معتقدم که فلسطین در مرکز همه بی‌عدالتی‌های جهان قرار دارد و موضوع عدالت برای فلسطینی‌ها وقاحت قدرت‌هایی را که خودشان این شرایط را به وجود آورده‌اند، تهدید می‌کند. پروژه صهیونیسم سرمایه‌گذاری زیادی داشته است که قدرت‌ها به سادگی از آن نخواهند گذشت.
همانطور که پیش‌تر گفتم یک سیستم بسیار پیچیده و قانونی وجود دارد که از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را قادر می‌کند به سلطه خود بر مردم جهان ادامه دهند. دو تا از نهادهایی که این شرایط را برای این قدرت‌ها فراهم می‌کنند سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری هستند. من قویا طرفدار برچیده شدن سازمان ملل به شیوه کنونی هستم.
وجود 5 عضو دائم شورای امنیت با حق وتو که بر دیگر کشورها برتری دارند توهین به جامعه بین‌المللی و بی‌حرمتی به عدالت است.
ما مردم جهان اگر خواستار تغییرات معنا داری هستیم باید منابع محدود خود را تجمیع و گرد هم جمع شویم. ما بیش از حد پراکنده هستیم و باید مبارزه، مقاومت و اعتراضاتمان را تداوم بدهیم.

" اسرائیلی‌ها قبل از درگیری با اعضای کاروان آزادی به تیراندازی پرداخته بودند

ضیابری: از تجربه‌تان در کاروان آزادی غزه بگویید. شما در میان فعالان این کاروان بودید و توسط ارتش اسرائیل به طور وحشیانه بازداشت و شکنجه شدید در حالی که تلاش می‌کردید محاصره غزه را بشکنید. در آغاز ورود به کشتی چه اتفاقی افتاد؟ چگونه با شما رفتار کردند؟ واکنش شما چگونه بود؟ چرا مخالف کاروان شما بودند؟

اوکیف: اسرائیلی‌ها حملات خود را در تاریکی شروع کردند در ساعت 3:40 صبح. در 5 دقیقه اول حمله، حتی قبل از اینکه کماندوهای رژیم صهیونیستی از هلی‌کوپتر پایین بیایند و وارد کشتی شوند ما تلفات داشتیم و یکی از افراد ما با اصابت گلوله به سرش کشته شد. نارنجک، گاز اشک‌آور، بمب‌های دودزا و مهمات مورد استفاده قرار گرفت. مثل یک شرایط جنگی بود با این تفاوت که یک طرف مسلح نبود.
حدود یک ساعت بعد از شروع حمله، من دیدم که حداقل 5 نفر به قتل رسیدند و ده‌ها تن زخمی شدند.
دو بار در طول دوره حمله، من به طور مستقیم با یک کماندو روبرو شدم. در هر دو مورد خودم با یک مدافع دیگر آن‌ها را خلع سلاح کردیم. در طول اولین مواجهه من یک طپانچه 9 میلی متر به دست آوردم همان سلاحی که 8 نفر از آن 9 نفر با آن کشته شدند. ما توانستیم سه نفر از کماندوهای اسرائیلی را خلع سلاح کنیم و آن‌ها را به زیر عرشه ببریم. بعد از آنکه کماندوها کاملا اسیر شده و سپس آرام شدند یک گروه 7 نفره از اعضای IHH آن‌ها را اسکورت کرده و به جلوی کشتی بردند و گذاشتند که بروند.
کاپیتان کشتی در نهایت از طریق یک بلند گوی دستی اعلام کرد که اسرائیلی‌ها کنترل سکوی کشتی را در اختیار گرفته‌اند. او سپس از ما خواست که مقاومتی را که تا آن لحظه از خود نشان داده بودیم، متوقف کنیم.
در ساعات بعدی ما یکی یکی تسلیم شدیم. هر یک از ما مورد تفتیش قرار می‌گرفت و سپس دستبند زده می‌شد.

" زنان کاروان آزادی از سوی اسرائیلی‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفتند

از این لحظه به بعد با ما مثل حیوان رفتار می‌شد. مردان سالخورده را آزار جسمانی می‌دادند و زنان نیز در هنگام تفتیش مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گرفتند. نه آب می‌دادند نه غذا و نه اجازه دستشویی رفتن داشتیم. نهایتا نیز یک مرد سالخورده خودش را خراب کرد. لوازم شخصی ما را از قبیل پول نقد، کارت‌های اعتباری، لپ تاپ، دوربین و کامپیوتر‌هایمان را دزدیدند. از همه مهم‌تر فیلم‌ها و دوربین‌ها بود که جنایات آن‌ها را به خوبی ضبط کرده بود.
همه ما را در بازداشتگاه‌های اسرائیلی نگه داشته بودند و به خاطر شرایط وخیم آنجا بسیاری از ما توانایی‌مان را برای دیدن از دست دادیم.
سربازان رژیم صهیونیستی همگی دچار شستشوی مغزی شده بودند و فکر می‌کردند که برگزیده خدا هستند و حق دارند که با دیگر انسان‌ها مانند حیوان رفتار کنند. بسیاری از ما مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم.
به محض اینکه به بندر "اشدود " رسیدیم آن‌ها پاسپورت فلسطینی من را گرفتند. من قبلا پاسپورت ایرلندی‌ام را در کشتی پنهان کردم. بعضی از سربازان رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های قبلی من اطلاع داشتند و این مسئله خشم آن‌ها را بیشتر کرد. من از امضای برگه برگشت خودداری کردم و خواستار برگزاری دادگاه شدم ... بازداشت من غیر قانونی بود و خواستار بازگشت به غزه شدم. در نهایت من از اسرائیل اخراج شدم.
دو روز بعد از اخراج من سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل با صدور بیانیه مطبوعاتی من را به عنوان یک عامل تروریستی معرفی کرد که برای آموزش یک واحد از کماندوهای حماس به غزه سفر کرده است.
این اتهامات خیلی مسخره بود.
این ماهیت ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها است که کسان? را که در مقابل آن‌ها مقاومت می‌کنند را به تروریسم متهم می‌کند. جنایات جنگی، نسل کشی، قتل، دزدی، دروغ، شکنجه، آپارتاید، پاکسازی قومی و جنایت علیه بشریت همه توجیه و سزای کسانی است که از خود دفاع می‌کنند.
این واقعه یک افتخار برای کشتی مرمره و برای برادران و خواهران ترک من است. مردم ترکیه دارای شجاعت و قدرت خاصی برای مقابله با نیروهای ظالمی از قبیل رژیم صهیونیستی و برای دفاع از رسالت خود هستند. مقاومت بی باکانه همان چیزی است که برای مقابله با غول رژیم صهیونیستی مورد نیاز است. اسرائیلی که بچه‌ها را می‌کشد و زندگی بسیاری از قبیل 800 هزار نفر در غزه را نابود کرده است. ما باید این بچه‌ها را مثل بچه‌های خود بدانیم و از آن‌ها دفاع کنیم.
من از همه کسانی که تلاش می‌کنند به رنج فلسطینی‌ها از دست اسرائ?لی‌ها پایان دهند، سپاسگذارم.

" رژیم صهیونیستی نیز مثل آپارتاید و نازیسم از بین خواهد رفت

ضیابری: ارزیابی شما از آینده رژیم صهیونیستی چیست؟ آیا به نقض حقوق بشر و تهاجم به قلمروهای فلسطین ادامه می‌دهد. آیا رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی باقی خواهد ماند؟

اوکیف: نه. رژیم صهیونیستی بیشتر از رژیم نازی یا رژیم آپارتاید دوام نخواهد داشت. رژیم صهیونیستی نیز مانند آن‌ها از ب?ن خواهد رفت. خدا، خدای همه مردم است نه یک گروه خاص. صهیونیست‌ها باید این را یاد بگیرند. مردم می‌دانند که عدالت قابل اجراست.

" فلسطین قلب بی‌عدالتی جهان است

فلسطین دوباره متحد و زنده خواهد شد چون که اراده مردم و قدرت آن‌ها بر همه چیز غلبه خواهد کرد. فلسطین قلب بی‌عدالتی جهان است و وقتی که ما این مشکل را حل کنیم آن را به خاطر فرزندانمان در همه جهان گسترش خواهیم داد. این فراخوان نهایی و جهانی ما است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد