فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

عوامل صهیونیستی وآمریکایی برای بجان هم انداختن مسلمانان درکمینند

عوامل صهیونیستی و آمریکایی برای به جان هم انداختن مسلمانان در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران حج تأکید کردند: رفتار حجاج ایرانی باید مظهر همه ابعاد و تکالیف فردی - معنوی - عبادی - اجتماعی و سیاسی "فریضه عظیم و افتخارانگیز حج " باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که صبح امروز انجام شد، حج سالم و کامل را چشمه جوشانی برای بهره‌مندی امت اسلام و جامعه بشری خواندند و افزودند: با توجه به مشکلات و دردهای درونی امت اسلام و واقعیات جامعه بین‌المللی، برگزاری کامل و صحیح حج، از هر زمان دیگری مهمتر و ضروری‌تر است.

ایشان با یادآوری تلاش مستمر دشمنان اسلام برای ایجاد احساس حقارت، انفعال و ناامیدی درونی ملت‌های مسلمان، افزودند: حرکت عظیم، دستجمعی، صحیح و مسئولانه امت اسلامی در حج، می‌‌تواند احساس عزت، اقتدار و امید را به دنیای اسلامی باز‌گرداند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به صف‌آرایی فرقه‌های مختلف "ضداسلامی و ضدحقیقت " در مقابل دین مبین اسلام افزودند: شرایط کنونی مانند جنگ احزاب است و تجلی وحدت و عظمت امت اسلامی در حج، می‌تواند روحیه جبهه دشمنان اسلام را در هم بشکند.

رهبر انقلاب اسلامی، تلاش بی‌وقفه و برنامه‌ریزی ‌شده سلطه‌گران را برای پیدا کردن نقاط ضعف و نفوذ در دنیای اسلام، خاطرنشان کردند و افزودند: آنها، به دقت به دنبال برجسته کردن نقاط اختلاف امت اسلامی هستند و "حج وحدت بخش مسلمانان "، این تلاش‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وحدت را نیاز بسیار جدی دنیای اسلام برشمردند و افزودند: عوامل صهیونیستی و آمریکایی، در کمین نشسته‌اند تا هرگاه مسلمانان به یکدیگر نزدیک شدند، آنها را به بهانه‌های مختلفِ "مذهبی، قومی، تعصبات فرقه‌ای و بهانه‌های دیگر "، به جان یکدیگر بیندازند.

رهبر انقلاب اسلامی، علنی‌شدن دشمنی دستگاه استکبار با اسلام را عاملی برای هوشیاری دنیای اسلام خواندند و هشدار دادند: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی متوجه و مراقب شیطنت‌ها و توطئه‌ها تفرقه‌افکنانه دشمنان باشند، چرا‌که در غیر این صورت، اسلام از دشمنان مستکبر ضربه خواهد خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، تقویت گرایش‌های انحرافی و افراطی نظیر قرامطه‌گری و ناصبی‌گری را در میان شیعه و سنی، از جمله روش‌های دشمنان امت اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف دانستند و تأکید کردند: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی با هوشیاری، نیاز عمیق دنیای اسلام را به تفاهم، همدردی و همکاری دریابند و به لوازم "وحدت " پایبند و وفادار باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح ظرفیت عمیق حج برای گفتگو و تفاهم درباره مسائل مهم دنیای اسلام از جمله مسئله فلسطین افزودند: صهیونیزم به عنوان یک حزب سیاسی که حتی مورد تبری و نفرت یهودیان است، بیش از 60 سال است سرزمین اسلامی فلسطین و قبله اول مسلمانان را غصب کرده و هر روز جنایت می‌آفریند، اما اکثر دولت‌های اسلامی در قبال فریاد دادخواهی و کمک مسلمانان فلسطین ساکتند که حرکت عظیم حج می‌تواند در ریشه‌یابی این انفعال و اختلاف‌، و ایجاد حمایت یکپارچه مسلمانان از ملت فلسطین، کاملاً مؤثر باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از فشارها و تضیقاتی که عده‌ای برای زیارت و عبادات زائران ایرانی در مکه و مدینه ایجاد می‌کنند، افزودند: از این طرف هم عده‌ای به صورت عکس‌العملی، کارهایی ناصحیح انجام می‌دهند اما این فشارها و این عکس‌العمل‌ها، مخالف فلسفه و مصلحت حج است.


ایشان، حج زائران ایرانی را در مقایسه با 30 سال قبل، بسیار غنی و پربارتر خواندند و در عین حال افزودند: این تحولات کافی نیست و باید به‌گونه‌ای عمل کرد که رفتار هر حاجی ایرانی، نشان‌دهنده رفتار صحیح "فردی - عبادی، اجتماعی و سیاسی " حج - و مظهر همدلی و وحدت امت اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ابعاد اجتماعی - سیاسی حج، به ضرورت کمک مسلمانان جهان به سیل‌زدگان پاکستان پرداختند و افزودند: مردم و دولت ایران به همسایگان پاکستانی کمک‌هایی کرده‌اند که خداوند پاداش خیر خواهد داد اما این کمک‌ها کافی نیست و زائران ایرانی می‌توانند با کاهش هزینه‌های غیرلازم حج، از برادران و خواهران سیل‌زده پاکستانی، غمگساری کنند و با حرف و عمل، حجاج دیگر کشورها را نیز به یاری این مردم رنجدیده دعوت کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان برنامه‌ها و تدابیر مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت را برای برگزاری صحیح و کامل حج، مفید و بسیار ضروری دانستند و مسئولان و دست‌اندرکاران حج را به اهتمام کامل برای اجرای این برنامه‌ها، جمع‌بندی دقیق نقاط قوت و ضعف و تقویت بیشتر برنامه‌ها و طرح‌ها توصیه کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن بیان گزارشی از طرح‌ها و اقدامات انجام شده گفت: توجه جدی به آموزش زائران و کارگزاران، گسترش آموزش مجازی حج، تصویب رشته کارشناسی تبلیغ حج، توسعه همکاری‌های بین‌المللی با دیگر کشورها، توجه جدی به امر پژوهش و تلاش برای تألیف دائره‌المعارف جامع حج از جمله طرح‌ها و اقدامات صورت گرفته در بعثه است.

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کرد: خدمات برگزاری مراسم باشکوه حج به خوبی آماده شد، و دستگاه‌های مسئول با هماهنگی و همکاری، آماده برپایی حج ابراهیمی هستند.

همچنین لیالی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به هماهنگی کامل بعثه و سازمان حج و زیارت برای برگزاری کنگره عظیم حج گفت: تعامل با دستگاه‌های مختلف، جلوگیری از اسراف، استفاده از محصولات داخلی برای تأمین تدارکات حجاج و استفاده از نظام پیشنهادات و ارزیابی مستمر عملکرد کارگزاران در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد