فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

کارشناس آمریکایی: ایران صلح طلب اما اسراییل جنگ افروز است

نیویورک - یکی از کارشناسان و فعالان سیاسی آمریکا گفت : ایران صلح طلب است اما اسرائیل جنگ افروزترین نیروی خاورمیانه به شمار می‌رود و به کشورهای دیگر حمله می‌کند .

جری اشلامان از افسران سابق ارتش آمریکا به خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت :باراک اوباما و دمکراتها برای حفظ موقعیت خود باید سیاستهای جنگی را کنار بگذارند و تحریمها علیه برخی از کشورها را بخاطر شرکتهای آمریکایی لغو کند.

وی افزود: مقامهای ما دائما از تحریم صحبت می‌کنند و جالب است که می گویند با این اقدام قصد دارند از جنگ جلوگیری کنند.

وی افزود: برای این که جلوی جنگ را بگیریم باید از تهدیدها دست برداریم و به آنها امکانات بدهیم ، مسکن ،غذا و مدرسه بدهیم و بعد مطمئن باشید جنگی در کار نخواهد بود اما این کار به نفع سودجویانی نیست که در کار ساخت تسلیحات فعال هستند.

این کارشناس و فعال سیاسی در آمریکا اظهارداشت : مدعی می‌شوند که ایران تهدید است چرا که اسرائیل را تهدید کرده است. اما اول این سئوال من را پاسخ دهید که کدام کشور است که تجاوز کرده، ایران یا اسرائیل؟
اشلامان تصریح کرد: ایران بیش از ‪ ۲۵۰‬سال است که به هیچ کشوری حمله نکرده و برای تجاوز به کشورهای دیگر نیروهایش را از مرزهایش خارج نکرده است و در سالهای اخیر هم این عراق بود که به ایران حمله کرد.

وی افزود: همگان می‌دانند که بی‌ثبات‌ترین و جنگ افروزترین نیروی خاورمیانه ، اسرائیل است و به کشورهای دیگر حمله می‌کند اما ایران صلح طلب است و نه تنها به کشور دیگری حمله نکرده بلکه به آن کشور حمله شده است.

این فعال سیاسی آمریکایی در جواب این سئوال که به نظرشما صهیونیست‌ها تا چه اندازه کنترل سیاست آمریکا را در اختیار دارند؟ ، گفت این موضوع مثل این است که بگوییم دم سگ ، سگ را به جلو می‌برد یا سگ دمش را به جلو می برد.

اشلامان افزود: اصلا چرا اسرائیل وجود دارد؟ ما اسرائیل را درست کرده ایم.

هلن توماس خبرنگار کهنه کار آمریکایی در کاخ سفید چه گفت که از آنجا اخراج شد.

وی اظهارداشت: توماس فقط گفت که یهودیان اروپایی و نه همه یهودیانی که در فلسطین زندگی می‌کنند، باید به کشورهای خود بازگردند. یهودیان می‌گویند که اسرائیل کشور آنها است اما چند یهودی اروپایی را می‌توانید پیدا کنید که بتواند با نشان دادن شجره نامه‌اش ثابت کند که اجدادش در اسرائیل بوده اند؟
این کارشناس و فعال سیاسی در آمریکا گفت: البته یهودیان و فلسطینیها می توانند با هم زندگی کنند اما آمریکا و کشورهای دیگر بعد از افتضاح جنگ جهانی دوم به جای این که با مشکل یهودیان درست برخورد کنند اسرائیل را درست کردند.

وی در ادامه به بحث حمله آمریکا به عراق و افغانستان اشاره کرد و اظهارداشت: آنها با این حملات بدنبال کسب پول هستند. چه نفت و چه بهانه های دیگر ،همه‌اش درباره پول است.

اشلامان افزود: القاعده را بهانه حمله به دیگر کشورها قرار داده‌اند حال آنکه القاعده یک گروه و نه کشوراست. آنها گروهی تروریستی هستند و همانطور که با عامل بمب‌گذاری در اوکلاهاما سیتی رفتار کردیم و او را دستگیر و محاکمه کردیم باید با القاعده هم همین رفتار را می‌کردند نه اینکه یک کشور را برای گرفتن چند تروریست اشغال کنیم.

وی سپس به شعارهای صلح‌طلبانه اوباما از یک سو و اقدام جنگ‌طلبانه عملی او اشاره کرد و گفت او درگیری در افغانستان را بیشتر کرد.

این کارشناس و فعال سیاسی آمریکایی اظهارداشت: اوباما نه تنها کار بوش را قطع نکرد بلکه آن را تشدید کرد. آمریکا و تمام کشورهای امپریالیستی تنها به دلار فکر می‌کنند و بین دو حزب عمده کشور هم تفاوتی وجود ندارد.

اشلامان گفت: ما به هر حزبی که رای بدهیم همین است. دلار است که همه را کنترل می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد