فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

صدور حکم اعدام طارق عزیز و اعتراض واتیکان

ه گزارش «شیعه نیوز» ، یک منبع موثق از دادگاه‌ عالی عراق در گفت‌وگو با فارس در بغداد از صدور حکم "طارق عزیز " معاون دیکتاتور سابق عراق خبر داد.

وی افزود: لحظاتی پیش دادگاه‌ جنایی عراق حکم اعدام "طارق عزیز " معاون نخست وزیر سابق عراق را صادر کرد.

طارق عزیز 74 ساله که در جنایات ضد بشری بر ضد ملت عراق و همچنین ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی مشارکت داشت در آوریل 2003 تسلیم نظامیان آمریکایی شد و در زندان آمریکایی "کروبر " در غرب بغداد زندانی شده بود. وی سرانجام به همراه 26مسئول عراقی تحویل مقامات عراقی در زندان "الکاظمیه " شد.

طارق عزیز برای نخستین بار در مارس 2009 به 15سال حبس بدلیل ارتکاب جنایت ضد بشری و دست داشتن در اعدام 42 تاجر در بغداد در سال 1992 محکوم شد.

خبرگزاری ابنا نیز گزارش داد "فدریکو لومباردی" سخنگوی واتیکان اظهار داشته است:«موضع کلیسای کاتولیک در مقابل مجازات اعدام مشخص است. به نظر واتیکان این حکم عادلانه نیست و باید متوقف شود.»

همچنین در بخش دیگری از بیانیه فوق ذکر شده: «اجرای حکم اعدام در زمان حاضر جلوی گسترش عدالت و صلح در عراق مظلوم را می‏گیرد که طی سال‏های اخیر رنگ آرامش و آسایش را به خود ندیده است.»

جالب اینجاست که در نامه واتیکان هیچ نامی از دو اعدامی دیگر که مسلمان هستند، ذکر نشده و تنها از طارق عزیز که یک مسیحی کاتولیک و کلدانی است، نام برده شده است!
"طارق عزیز" وزیر خارجه رژیم بعث عراق و در زمان ریاست جمهوری صدام حسین معدوم بود. او پس از مدتی سمت وزارت اطلاع‏رسانی عراق و سپس قائم‏مقامی صدام را هم کسب کرد. او پس از اشغال عراق به دست آمریکاییها، بازداشت و به اتهام اعدام 42 تاجر عراقی به دلیل احتکار اجناس خود، به پانزده سال حبس محکوم شد. وی سپس در روز سه‏شنبه در دادگاه ویژه رسیدگی به جنایات رژیم بعث، به اتهام تصفیه دینی و کشتار شیعیان، به اعدام محکوم شد. در میان محکومان به اعدام، دو نفر دیگر به نام‏های "سعدون شاکر" وزیر کشور سابق عراق و "عبد حمید حمود" منشی ویژه صدام حسین نیز حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد