فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

انتقاد ایران از بودجه 100 میلیارد دلاری آمریکا برای تولید سلاح‌های هست

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، "محمد خزاعی " سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با انتقاد از معیار‌های دوگانه هسته‌ای آمریکا اعلام کرد که سران کاخ سفید از سویی از اندیشه‌های جهان عاری از سلاح هسته‌ای دفاع می‌کنند اما از سویی دیگر همچنان به توسعه و تجهیز زراد‌خانه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهند.
خزاعی که در نشست کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سخنرانی می‌کرد افزود: اختصاص بیش از 100 میلیارد دلار از بودجه آمریکا به طرح توسعه و تجهیز زرادخانه‌های هسته‌ای با شعار‌های کاخ سفید مبنی بر جهان عاری از سلاح هسته‌ای در تناقض است.
نماینده ایران در ادامه با اشاره به بمباران هسته‌ای شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم تصریح کرد که وجود هزاران کلاهک هسته‌ای در زراد‌خانه‌ کشور‌های هسته‌ای سایه ترس و وحشت را بر جهان ایجاد می‌کند.
این گزارش افزود: نشست کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه به منظور بررسی پیمان خلع سلاح هسته‌ای "استارت " میان آمریکا و روسیه تشکیل شد.
در این نشست اعضای جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای به پیشنهاد ایران از پیمان استارت انتقاد کردند و افزودند: این قرارداد معیار‌های ناکافی را برای مبارزه با تهدادت هسته‌ای در نظر گرفته است.
در این بیانیه که در صحن مجمع قرائت شد اعضای جنبش از مقامات آمریکایی و روسی خواستند تا به تعهدات خود به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای "NPT " پایبند باشند و تمام سلاح‌های هسته‌ای خود را نابود کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد