فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

۸۰ میلیارد دلار هزینه جاسوسی آمریکا


آمریکا برای نخستین بار هزینه‌های جاسوسی خود در جهان را که بالغ بر 80 میلیارد دلار است، ‌افشا کرد.
به گزارش سرویس بین الملل مشرق، "جیمس کلیبر" رئیس دفتر اطلاعات ملی آمریکا با اعلام اینکه بیش از 80 میلیارد دلار هزینه 17 سازمان جاسوسی آمریکا و سازمان‌های جاسوسی نظامی در تمام نقاط جهان است، تاکید کرد که 53 میلیارد دلار از این مبلغ برای جاسوسی‌های غیرنظامی است که 6 درصد نسبت به بودجه سال قبل افزایش داشته است.
سرهنگ "دیوید لابان" سخنگوی پنتاگون نیز با تایید این مطلب گفت که هزینه‌های جاسوسی نظامی آمریکا بالغ بر 27 میلیارد دلار است.
"دنیس بلر" مدیر امنیت ملی سابق آمریکا البته آماری با اندکی تفاوت ارائه داد و گفت که کل هزینه‌های جاسوسی آمریکا برای سال جاری 75 میلیارد دلار بوده که 25 میلیارد از آن برای جاسوسی‌های نظامی به کار رفته است.
بیش از صد هزار نفر در بخش امنیتی ملی آمریکا فعالیت می‌کنند که بیشتر آنها برای چهار سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (آژانس امنیت ملی، آژانس اطلاعات مرکزی، دفتر نظرسنجی و اطلاعات ملی و آژانس تحلیل آماری ) کار می‌کنند.
این در حالی است که هزینه‌های آمریکا برای جاسوسی در سال‌ گذشته 49 میلیارد دلار و در سال 2008، 47 میلیارد دلار بوده است.
رقم نجومی این میزان هزینه ابهامات و تردیدهای زیادی را در میان مردم در مورد کارآیی این سازمان‌ها ایجاد کرده، بویژه اینکه آمریکا در بحرانی اقتصادی قرار دارد که عبور از آن برای دولت کنونی این کشور غیرممکن می‌نماید.
این بودجه هنگفت که از محل مالیات‌های مردم تأمین می‌شود، از بودجه تمامی بخش‌های آمریکا بیشتر است و حتی از تمامی بودجه‌ای که روسیه برای ارتش خود هزینه می‌کند نیز فراتر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد