فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

زندان‎های مخوف آمریکا، شکنجه‎گاه شهروند ایرانی

زندان‎های مخوف آمریکا، شکنجه‎گاه شهروند ایرانی

به گزارش فارس، شهرزاد میرقلی‌خان دوشنبه در جریان یک مصاحبه تلفنی از داخل زندان با پرس‌تی‌وی، تصریح کرد که در زندان‎های آمریکا در شرایط بسیار وحشتناکی قرار داشته و آمریکایی‎ها به‌خاطر اینکه وی را مجبور به جاسوسی کنند، تحت شکنجه‎های شدید فیزیکی و روحی قرار داده‎اند.

وی در ادامه تصریح کرد که مقامات آمریکایی او را به‌بهانه سفر به آمریکا فریب دادند تا از این طریق او را مجبور به جاسوسی کرده و از شهرزاد برای یافتن محل استقرار همسر سابقش، استفاده کنند.

آمریکا مدعی است که همسر سابق شهرزاد که محمود سیف نام دارد، سعی داشته تا عینک‌های دید در شب را از اتریش به ایران صادر کند و به همین خاطر نیز شهرزاد در غیاب او بازداشت و از سوی دادگاه فدرال فلوریدا محکوم به پنج سال زندان شد.

شهرزاد میرقلی‎خان خاطرنشان کرده است که به خصوص پس از آزادی سارا شورد که به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی، چندی پیش در این کشور در زندان بود، شرایط وی بسیار بدتر از پیش شده است.


وی در خصوص نحوه بازداشت خود گفت: "من پس از آنکه در دسامبر سال 2007 دستگیر شدم، به یک زندان ایالتی بسیار مخوف در میامی انتقال داده شدم و در آنجا از جانب تمامی مأموران و افسران زندان به‌خصوص افسران رده‌بالا و زندانبانان مورد بدرفتاری قرار گرفتم. "

میرقلی‎خان در ادامه افزود: "چند ماه پس از آن‎که محاکمه شدم، مرا به یک زندان دیگر در دانبری انتقال دادند که شرایط آن در مقایسه با شرایط قبل، کمی بهتر بود. آنان در نهایت هفته گذشته مرا به طور ناگهانی در حالی‎که دستبند به دستم زده بودند به بند ویژه انتقال دادند، جاییکه خطرناک‎ترین و مخوف‎ترین جنایتکاران را در آن‎جا نگاهداری می کنند. "

شهرزاد که مادر دو دختر است در ادامه افزود: "آن‎ها مرا به مدت شش روز در این بند نگاه داشتند تا به این ترتیب بتوانند به راحتی به مدارک قانونی من دسترسی داشته باشند. سپس مرا بار دیگر تحت شکنجه‎های شدید به خصوص شکنجه‎های روحی و روانی قرار دادند و سعی داشتند که مرا مجبور کنند تا برای آنان جاسوسی کنم و در مورد محل استقرار شوهر سابقم ، به آنان اطلاعات دهم. "


درخواست برای آزادی شهرزاد

مادر شهرزاد میر قلی‌خان، شهروند ایرانی که از سال 2007 در آمریکا زندانی است، از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواسته است برای آزادی دخترش اقدام کند.

بلقیس روشن دوشنبه (10 آبان) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت، از باراک اوباما می‌خواهد شهرزاد را که سه سال اخیر را در شرایط سخت زندان سپری کرده است، آزاد کند.

وی در همین خصوص گفت: " خیلی سخت است که سه سال فرزند خود را نبینید به خصوص آن هم برای موضوعی که از اصلا تقصیر او نبوده است، شهرزاد اوقات بسیار سختی را در آمریکا می گذراند. من از آقای اوباما می خواهم که هرچه زودتر دختر مرا آزاد کند. من از او می خواهم که در مورد دو دختر کوچک شهرزاد و احساسی که دارند تامل کند. "

بر خلاف رفتار خشن نیروهای آمریکایی با ایرانیان بازداشت شده در آمریکا، با شهروندان آمریکایی زندانی در ایران با وجود این واقعیت که آنان در معرض اتهاماتی بسیار جدی بودند، به خوبی رفتار شده است.

دولت ایران همچنین بر مبنای اصول انسانی و مبانی اسلامی، با درخواست مادران بازداشت‌شدگان موافقت کرد و به آنان اجازه داد تا با سفر به ایران با فرزندان خود دیدار کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد