فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

احمدی نژاد: زمان قیام علمای دینی برای سرنگون کردن بت های مادی فرارسیده

رئیس جمهور کشورمان پس از دریافت نامه رهبر کاتولیک های جهان تأکید کرد که زمان قیام علمای دینی برای سرنگون کردن بت های مادی فرا رسیده است.
به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در دیدار «کاردینال ژان لوئی فوران» رئیس شورای پاپی واتیکان گفت: علمای اسلام و مسیحیت می توانند دست در دست هم و با تعامل و همکاری شرایط جهان را به نفع عدالت و ظهور مصلحان آماده کنند.
وی با اشاره به نقش دین در زندگی انسان افزود: سعادت بشریت در تبعیت از تعلیمات انبیای الهی است و همه مشکلات بشر به خاطر دوری از این تعلیمات است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دین در متن زندگی قرار دارد، گفت: امروز زمان آن است که علمای دینی قیام کرده و با سرنگون کردن بت های مادی، حقیقت دین را آنگونه که پیامبران الهی گفته اند، در جهان منتشر کنند.
رئیس شورای پاپی واتیکان نیز در این دیدار پیام پاپ رهبر کاتولیک های جهان را تقدیم احمدی نژاد کرد و گفت: مسیحیان و مسلمانان به عنوان انسان های دیندار باید با رفتارهای خود برای ملت های جهان الگو و اسوه باشند.
دیدار وزرای خارجه عمان
ترکمنستان و ازبکستان
با رئیس جمهور

رئیس جمهور کشورمان همچنین در دیدار وزرای خارجه و هیئت های عالیرتبه عمان، ترکمنستان و ازبکستان نشست چهارجانبه ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان را در زمینه همکاری های ترانزیتی تاریخی و بسیار ارزشمند دانست و گفت: با توافقات این نشست در زمینه اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس به آسیای مرکزی فرصت های فراوانی ایجاد خواهد شد که می تواند در خدمت صلح و پیشرفت ملت های منطقه قرار گیرد.
وی همکاری های چهارجانبه در زمینه ترانزیت و حمل و نقل را نشانه عمق علاقه قلبی بین دولت ها و ملت های چهار کشور دانست و ادامه داد: این نشست نشان دهنده آنست که 4 کشور در یک جبهه و در یک جهت و با مشترکات فراوان مصمم هستند آینده ای را بسازند که همگان در صلح و امنیت و دوستی زندگی کنند.
رئیس جمهور افزود: همکاری های ترانزیتی چهارجانبه فرصتی برای همه ملت های منطقه و به خصوص چهار کشوری است که پایه گذار این اتفاق مهم و تاریخی هستند.
احمدی نژاد تصریح کرد: با همکاری های ترانزیتی چهارجانبه شرایط و فرصت هایی ایجاد خواهد شد که همه ملت ها و نسل های آینده این اقدام را تحسین کنند.
رئیس جمهور گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران، پشتیبان توافقات چهارجانبه در زمینه همکاری های ترانزیتی است و آن را به نفع همه ملت ها می داند.
در ابتدای این دیدار وزیر خارجه عمان در سخنانی اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس به حوزه آسیای میانه را از طریق خاک ایران مرحله جدیدی در تاریخ منطقه دانست.
وزیر خارجه ترکمنستان نیز با اشاره به روابط برادرانه ایران و ترکمنستان اظهار داشت: ترکمنستان نزدیک ترین همسایه و دوست برای ایران است و امیدواریم در قالب نشست چهارجانبه ترانزیتی، دوستی و همکاری های عمیقی بین کشورهای منطقه بنیانگذاری شود.
وزیر خارجه ازبکستان نیز اظهار داشت: توافقنامه نشست چهارجانبه در حقیقت بازسازی روابط دیرینه بین چهار کشور منطقه است که ارزش های تاریخی خود را بار دیگر به منصه ظهور می رساند.
رئیس جمهور دیروز همچنین در دیدار «ادریس آرنائوعلی» رئیس مجلس جیبوتی گفت: با همکاری و کمک کشورهای مستقل باید تلاش کنیم شرایط جهان به نفع عدالت و دوستی تغییر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد