فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

برلوسکونی: تحریم‌ ایران بی‌تاثیر است - فتنه اخر

فتنه اخر :

خبرگزاری فارس: نخست وزیر ایتالیا که کشورش روابط گسترده تجاری با ایران دارد درباره موثر بودن تحریم‌های ایران ابراز تردید کرد و گفت که رویکردهای ملایم در قبال ایران مفیدتر خواهد بود.


به گزارش فارس، "سیلویو برلوسکونی " نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ " درباره موثر بودن تحریم‌ها علیه ایران ابراز تردید کرد و گفت ممکن است که رویکرد‌های ملایم مفیدتر باشد.
شورای امنیت سازمان ملل که تحت سیطره آمریکا و متحدان آن است تاکنون چندین قطعنامه تحریم‌ علیه ایران به تصویب رسانده است. در حالی که تمامی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل دارای بمب اتمی هستند اما ایران را متهم می‌کنند که در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی است.
روز جمعه سیلویو برلوسکونی در مصاحبه با این روزنامه آلمانی گفت: اگر چه ایتالیا به تحریم‌ها [علیه ایران] پیوسته است [اما] می‌ترسم که تحریم‌ها موفقیت‌آمیز نباشد.
وی ادامه داد که تحریم‌ها در برخی کشورها همانند کوبا، رژیم حاکم آن کشور را تقویت کرد و رویکردهای ملایم و مدبرانه می‌تواند مفیدتر باشد.
برلوسکونی روسیه و چین را کشورهایی معرفی کرد که می‌توانند این چنین رویکردی را پیگیری کنند و گفت که از "ون جیابائو " نخست وزیر چین خواسته است تا از تاثیرات خود [بر ایران] در این مسیر استفاده کند.
روسیه و چین نیز پیش از این بارها تردید خود درباره موثر بودن اقدامات سختگیرانه علیه ایران را اعلام کرده‌اند.
اگر چه ایتالیا روابط گسترده تجاری با ایران دارد اما از قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران حمایت کرده است. البته این کشور اروپایی همیشه تلاش کرده است تا با تلاش در درگیر کردن ایران در موضوعاتی نظیر آینده افغانستان، ارتباطات خود با تهران را حفظ کند.
نخست وزیر ایتالیا در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سوال دیگری دراین باره که آیا می‌توان ایران را در جامعه بین‌الملل ادغام کرد، گفت: حداقل ما باید این تلاش را بکنیم [که ایران را در جامعه بین‌الملل ادغام کنیم]، این تنها مسیری است که می‌توان ایران را از کوچه بن‌بست خارج کنیم.
برلوسکونی ادامه داد: درباره اسرائیل نیز ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که تهدید اتمی، آن اندازه بزرگ نشود که اسرائیل علیه ایران به اقدام نظامی بپردازد.
البته این روزنامه آلمانی منظور خود از ادغام ایران در جامعه جهانی را اعلام نکرد چون بسیاری از کشورهای جهان از جمله بیش از 100 کشور عضو گروه غیر متعهدها بارها حمایت خود را از برنامه هسته‌ای ایران ابراز داشته‌اند و حتی در شورای امنیت سازمان ملل نیز دو کشور ترکیه و برزیل که از اعضای غیر دائم این شورا هستند با قطعنامه اخیر علیه ایران مخالفت کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد