فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

احمدی نژاد:جمعیت زیاد فقر نمی‌آ‌ورد

خداوند میگوید از ترس فقر فرزندان خود را نکشید چرا که ما روزی‌دهنده هستیم.

کشورهای وسیعی با 3 یا 9 میلیون جمعیت وجود دارند که فقیرند؛ بنابراین جمعیت زیاد فقر نمی‌آ‌ورد و خداوند میگوید از ترس فقر فرزندان خود را نکشید چرا که ما روزی‌دهنده هستیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مازندران،‌محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه طی سخنانی در دیدار با مدیران استان مازندران ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این استان بر لزوم قدرشناسی فرصت خدمت‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت:‌این فرصت برای خدمتگذاری شاید در طول تاریخ بی‌نظیر باشد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی حاصل کار همه انبیا و اولیا در طول تاریخ است البته خود این نظام مقدمه و سکوی پرش بشریت به سمت قله بلند و وعده داده شده الهی است.
رئیس‌جمهور یادآور شد: تردید نداریم که بسیاری از اولیا و پیامبران و صالحان آرزو داشتند در فضایی مثل جمهوری اسلامی تنفس داشته باشند البته این حرف‌ها به این معنی نیست که این نظام بی‌نقص است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید خدا را شکر کنیم که امروز جهان برای حکومت انسان کامل آماده می‌شود، پایان اندیشه مادی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید ارزش ثانیه‌ها را بدانیم چرا که اگر انسان خود را در مسابقه سرنوشت ببیند آن موقع حتی یک صدم ثانیه مهم است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمتگذاری نیست، اظهار داشت: باید با عشق برای مردم کار کرد چرا که کار بدون عشق اثر نمی‌کند و کارهای اصلی و ماندگار در تاریخ کارهایی بوده که عشق سوزان پشت آن بوده مثل کار پیامبر (ص) و امامان.
رئیس‌جمهور ادامه داد: کسی که با عشق کار می‌کند هر روز جوانتر شده و همت او بالاتر می‌رود.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود بر لزوم خدمت بی‌منت به مردم و روان‌ سازی ارائه خدمات در ادارات گفت: اگر واقعا فرهنگ خدمتگذاری همانطور که در اهل بیت ما بود، در کشور نهادینه شود، مشکلات برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: تمام مقررات دست و پا گیر اداری از آنجا پدید آمده که مجموعه اداری ما همیشه فکر کرده‌اند آقا و سرور مردم هستند در حالی که ما نوکر مردمیم و مردم ما را انتخاب کرده‌اند تا خدمت کنیم.
رئیس‌جمهور گفت: باید کار مردم را همانند کار خودمان بدانیم اگر عاشق مردم باشیم آرام و قرار نداشته و کار مردم را کار خودمان خواهیم دانست.
احمدی‌نژاد با اشاره به برخی‌ اظهارنظرها مبنی بر اینکه دولت نهم و دهم توقع مردم را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند شما توقع مردم را بالا می‌برید از حرف‌های طاغوتی است در حالی که مردم باید بالاترین توقع را و عالی‌ترین حکومت را مطالبه کنند چرا که هر چه سطح توقع مردم از نظام بالا برود انگیزه حرکت نیز در دولت افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه همانطور که مردم از نظام توقع بالایی دارند در راه نظام حاضرند جان خود را فدا کنند در خصوص اهمیت توجه به کارهای تک تک آحاد مردم، تصریح کرد: کارهای کلان همچون صنعت، کشاورزی، فرهنگ، آب و برق اهمیت دارد و باید با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد اما این کارهای کلان نباید مانع رسیدگی به کار تک تک آحاد مردم باشد چرا که بعضی کارها در حالی که کوچک به نظر می‌رسد اما مهم است.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به کاهش هزینه‌های مصرفی در دولت نهم و دهم گفت: با اینکه هزینه‌های مصرفی در دولت پایین امده اما باز جای صرفه‌جویی وجود دارد و هنوز مانده که کارکردمان به امیرالمومنین علی (ع) برسد.
احمدی‌نژاد در عین حال ابراز داشت: چقدر ساختمان، زمین و ماشین اضافی داریم که می‌شود حتی با صرفه‌جویی آب و برق ادارات دولتی مشکلات زیادی را حل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ساختن ایران اظهار داشت: کار بر زمین مانده فراوانی است تا به جامعه الگو برسیم اما ساختن ایران نیازمند الگو است چرا که مسیری که تا به حال آمده‌ایم مبتنی بر فرهنگ خودمان نیست در حالیکه مدل برنامه‌ریزی‌امان باید مبتنی بر فرهنگ خودمان باشد.
رئیس‌جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا می‌خواهیم مثل کشورهای غربی باشیم، تصریح کرد: مدل برنامه‌ریزی غربی حتی در کشورهای شرق آسیا از جمله شکست خورده بنابراین ما می‌خواهیم این تجربه شکست خورده را انتخاب کنیم در حالی که اینگونه نیست.
احمدی‌نژاد سخنان خود را به بحث الگوی اسلامی ایران اختصاص داده و ساختن کشور را نیازمند اتکا به فرهنگ و توانمندی‌های بومی دانست.
وی ادامه داد: هر اقدام اجتماعی مبتنی بر تئوری و اندیشه فرهنگی است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر در ساختن کشور ریل را اشتباه انتخاب کنیم از هدف دور می‌شویم، گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها بر روی هدف تاثیرگذار است و مقصد ما نیز رسیدن به جامعه مهدوی است بنابراین باید به آن سمت برویم.
"یادم است آقایی در خطبه‌های نماز جمعه می‌گفت این آقایان تخلف کرده‌اند اما کار هم انجام داده‌اند در حالی که ما می‌خواهیم اینگونه باشد؟ ".
احمدی‌نژاد با تاکید مجدد بر لزوم ساختن ایران مبتنی بر ارزش‌ها، فرهنگ و استعدادی بومی یادآور شد: ما نمی‌خواهیم آدم‌ها طوری تربیت شوند که فقط به فکر خودشان باشند در حالیکه برای ما خانواده، مسجد و اتصال به آسمان مهم است.
وی با اشاره به جامعه از هم گسیخته کشورهای غربی خاطرنشان کرد: اینها به قدری رها شده‌اند که دو زن یا دو مرد تشکیل خانواده می‌دهند که هیچ حیوانی اینگونه نیست و بعد هم دچار بحران جمعیت شده و می‌خواهند آن را به ما منتقل کنند. بعد این موضوع را به عنوان مشکل جهانی مطرح می‌کنند و دستورالعمل آن را به ما پاس می‌دهند وبعد یک عده آن را اینجا به ملت تحمیل می‌کنند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: کشورهای وسیعی با 3 یا 9 میلیون جمعیت وجود دارند که فقیرند. بنابراین جمعیت زیاد فقر نمی‌آ‌ورد و خداوند میگوید از ترس فقر فرزندان خود را نکشید چرا که ما روزی‌دهنده هستیم.
احمدی‌نژاد با مقایسه ایران امروز با 35 سال پیش گفت آنموقع جمعیت ایران نصف الان بود در حالی که آیا آنموقع عقب‌افتاده و فقیر بودیم یا الان؟
وی با بیان اینکه باید در ساختن کشور صنعت و پیشرفت را در خدمت استعدادها و فرهنگ خودمان قرار دهیم،‌اظهار داشت: با توسعه صنعت مخالف نیستم بلکه موافقم و بیشترین توسعه صنعتی در دولت نهم و دهم انجام شده اما باید صنعت متناسب با منطقه و توانمندی‌ها و استعدادهای طبیعی ایجاد شود.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در خصوص لزوم اصلاح شیوه آبیاری در کشاورزی خاطرنشان کرد: 37 سال پیش طرح مهار آب‌ها توسط کشور را بدون توجه به آثار زیست‌محیطی آن مطرح کردند در حالیکه اگر یک دهم آن هزینه‌ها را به شیوه آبیاری اختصاص می‌دادیم الان مشکل آب نداشتیم.
احمدی‌نژاد خطاب به مدیران استان مازندران نیز یادآور شد: استان مازندران این توانمندی را داردکه الگوی ایرانی اسلامی را پیاده کند البته انتظار نیست این مشکل را که در طول دو قرن و به واسطه استیلای غرب ایجاد شده را حل کرد بلکه می‌شود موضوع به موضوع این مشکل را حل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد