فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

سیدحسن نصرالله: پیروزی در جنگ 33 روزه نتیجه فرهنگ عاشورا بود

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، پیروزی در جنگ 33 روزه نتیجه تاثیرپذیری از فرهنگ عاشورا بود.
به گزارش ایرنا، سیدحسن نصرالله در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه سیدالشهدای بیروت اظهار داشت: جنگ 33 روزه یکی از مصداق های کربلا بود و پیروزی حزب الله در این جنگ نتیجه فرهنگ عاشورا بود. وی افزود، ایمان به خدا و آخرت صبر انسان ها را برای مقابله با مصیبت ها و سختی ها افزایش می دهد.
دبیر کل حزب الله تصریح کرد، طی این جنگ شهرها، روستاها و خانه های ما هدف موشک باران دشمن صهیونیستی قرار گرفت، شهروندان از زن و مرد، کوچک و بزرگ به شهادت رسیدند، افراد بی شماری آواره شدند اما صبر مردم و نتایج پیروزمندانه این جنگ همه را شگفت زده کرد و باعث مات و مبهوت شدن مراکز پژوهشی خارجی شد.
وی تاکید کرد، تمامی این نتایج نشان دهنده تاثیر فرهنگ عاشورا در لبنان است.
سیدحسن نصرالله گفت، مراکز علمی خارجی پس از مطالعات و تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که دو اسم نقش بسیار زیادی در پیروزی های ملت لبنان دارد که همان حسین و زینب است و کربلا نماد و الگویی کامل برای پیروز شدن ما در هرگونه جنگی است.
از سوی دیگر، حسین موسوی نماینده فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان نیز تاکید کرد، پاسخ ما در مقابل کسانی که از حزب الله می خواهند سلاح را کنار بگذارند این است که هرگز سلاح را بر زمین نخواهیم گذاشت و بر ادامه این راه ثابت قدم خواهیم ماند.
وی افزود، گزینه ما حسین است و ما با حق هستیم و از آن دفاع می کنیم و هرگز به قدرت و پست و مقام فکر نمی کنیم.
سیدهاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز گفت، توطئه ها هیچ تاثیری بر حزب الله نخواهد گذاشت چرا که مردم بزرگ لبنان حامی و پشتیبان حزب الله هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد