فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آیت الله سیستانی خواستار خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل

آیت الله سیستانی از شورای امنیت سازمان ملل خواست عراق را از بند هفتم منشور این سازمان خارج کند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، از شورای امنیت سازمان ملل خواست در نشست چهارشنبه آینده خود، عراق را از بند هفتم منشور سازمان ملل خارج کند.
این خواسته آیت الله سیستانی شورای امنیت را در تنگنای شدیدی قرار خواهد داد، زیرا آیت الله سیستانی علاوه بر اینکه مرجع شیعیان است، در میان اهل سنت، کردها، ترکمن ها، مسیحیان و سایر اقلیت های عراقی جایگاه ویژه ای دارد و حتی جریانات لائیک هم برای کسب حمایت و مشروعیت سیاسی، از دیدار با آیت الله سیستانی غافل نمی مانند.
آیت الله سیستانی از مدرسان حوزه علمیه نجف است و تاکنون ده ها مجتهد شیعی را پرورش داده است.
بند هفتم منشور سازمان ملل پس از حمله عراق در دوره صدام به کویت در سال 1991، بر مردم و دولت عراق تحمیل شد.
طبق این بند، عراق می تواند تحت تحریم و حتی مداخله نظامی (در شرایط خاص) قرار گیرد. تاکنون تلاش های مقامات عراقی، به ویژه نخست وزیر، برای خارج کردن کشور از بند هفتم سازمان ملل بی نتیجه بوده است.
شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده آیت الله سیستانی که سخنان ایشان را به اطلاع مردم رساند، به نقل از وی افزود: آیت الله سیستانی از افزایش تعداد وزارتخانه ها در دولت آینده با هدف راضی کردن طرف های سیاسی عراق، اظهار تأسف کرد و گفت که این مسئله باعث خستگی و افزایش هزینه بودجه کلی کشور می شود.
آیت الله سیستانی خواستار عدالت در تقسیم وظایف و بی طرف بودن بر اساس منافع قومی و یا منطقه ای به نفع دیگران شد و بر ضرورت وجود سامانه کاملی برای مبارزه با فساد در کشور و غلبه بر آن، تأکید کرد.
سایر رویدادها
¤ نامزدهای گروه های سیاسی عراق تا پایان هفته جاری برای پست های وزارتی معرفی می شوند.
¤ 12 عضو القاعده که قصد حملات تروریستی داشتند، توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شدند.
¤ تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس، اوایل سال آینده میلادی برای ارائه توضیح در مورد علت تهاجم به عراق در سال 2003، در یک دادگاه عراق حاضر می شود.
¤ رؤسای پارلمان های عراق و اردن دیروز در امان دیدار و گفت وگو کردند.
¤ جریان صدر «بهاءالاعرجی» را نامزد این جریان برای پست معاونت نخست وزیر عراق اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد