فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

عزاداری شیعیان در قطب شمال

سرانجام با کمک های جمع آوری شده از مساجد شهرهای بزرگ بمیزان 40 هزار دلار،  مسجد و مناره این شهر در چهار هزار کیلومتری  این شهر ساخته و در هفته جاری بوسیله یک تریلر و یک کشتی به شهر رسید .مصالح اصلی این مسجد بیشتر از جوب بوده و مناره آن ارتفاعی بیش از 10 متر دارد.


به گزارش  برنا، شیعیان ساکن در قطب شمال نیز مانند دیگر پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این أیام در سوگ سالار شهیدان، أبا عبدالله الحسین (ع) به عزاداری می پردازند.

چندی پیش منار اولین مسجد در قطب شمال در شهر کوچکی به نام "اینوویک" برافراشته شد. محل جغرافیائی این شهر قطبی در دو درجه زیر دایره قطب شمال طبق قرار دارد.

بر اساس سرشماری سال 2009 میلادی جمعیت این شهر 3450 نفر ثبت شده که 175 نفر آن مسلمان هستند. از این تعداد حدود 20 نفر آنها از شیعیان هستند.  این منطقه از قطب شمال 56 روز از فصل تابستان شب را بخود نمی بیند و در فصل زمستان هم 30 روز از رویت آفتاب محروم است.

اقلیت مسلمان شهر اینوویک با توجه به هزینه بالای  ساخت و ساز در این منطقه قادر به ساخت یک مکان مذهبی نبودند و مراسم خود را در یک کانتینر برگزار می کردند. سرانجام با کمک های جمع آوری شده از مساجد شهرهای بزرگ بمیزان 40 هزار دلار،  مسجد و مناره این شهر در چهار هزار کیلومتری  این شهر ساخته و در هفته جاری بوسیله یک تریلر و یک کشتی به شهر رسید .مصالح اصلی این مسجد بیشتر از جوب بوده و مناره آن ارتفاعی بیش از 10 متر دارد.

بر همین اساس قرار است در این أیام مراسم عزاداری ساده ای توسط شیعیان، البته با حضور برادران اهل سنت در این مسجد برگزار شود و در آن حاضرین به عزاداری برای شهدای کربلا بپردازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد