فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

با تکذیب اظهارات رحیمی متکی: از برکناری خود مطلع نبودم

فتنه اخر :

منوچهر متکی اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر هماهنگی رئیس جمهور با وی برای برکناری و اطلاع وی از این موضوع قبل از سفر به سنگال را تکذیب کرد.
متکی در گفت وگو با مهر ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در مراسم تودیع وزیرامورخارجه مبنی بر آگاهی قبلی وی در تعیین سرپرست وزارت امور خارجه، بر ضرورت رعایت صداقت در گفتار به ویژه از سوی مسئولین تاکید کرد. وی با اشاره به دیدار خود با احمدی نژاد در شب سفر به چند کشور و تبادل نظر با وی درباره موضوع این سفرها، اظهار داشت هرگز در جریان تعیین فردی به فاصله 24 ساعت بعد از عزیمت به ماموریت و مضحک تر از آن تعیین روز تودیع و معارفه قرار نگرفته است.
منوچهر متکی این نحوه برخورد در برکناری یک وزیر در حین انجام ماموریت را غیراسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز خواند. گفتنی است؛ معاون اول رئیس جمهور روز شنبه در مراسم معارفه و تودیع صالحی و متکی که با غیبت منوچهر متکی برگزار شد گفت: رئیس جمهور قبل از سفر سنگال با منوچهر متکی در رابطه با پایان دوره خدمتی ایشان گفت وگو کرده بود ولی آقای متکی به دلیل اینکه تا آخرین لحظه روحیه تلاش و خدمتگزاری را نزد خود حفظ کرده بود به این ماموریت رفته و کار خود را تا لحظه آخر به نحو احسن به پایان رساند.
رحیمی تصمیم پایان دادن به ماموریت متکی را در جریان سفر به سنگال ندانسته و گفت: پایان دادن به ماموریت شخصی در جریان یک سفر جنبه اخلاقی ندارد و در دولت نیز بنای ما بر چنین رویکردی نبوده و همه به دنبال مهر و محبت هستیم و جای آقای متکی نیز در دولت محفوظ است.
از سوی دیگر؛ دیروز مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور در حاشیه اجلاس وزرای زن کشورهای اسلامی، در جمع خبرنگاران و در خصوص اینکه گفته می شود آقای متکی در جریان تغییر خود نبوده است، اظهار داشت: شنبه هفته گذشته با آقای متکی در خصوص تغییر صحبت شد و ایشان نیز آمادگی خود را اعلام کردند. وی افزود: ایشان قرار بود در روز دوشنبه از سفر سنگال به تهران برگردند و با توجه به این موضوع نیز روز دوشنبه این موضوع اعلام شد.
ثمره هاشمی همچنین در مورد معرفی صالحی که در حال حاضر سرپرستی وزارت خارجه را برعهده دارد، از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر خارجه به مجلس شورای اسلامی گفت: صبر کنید. وی درباره اینکه با توجه به مذاکرات استانبول رئیس دستگاه دیپلماسی چه موقع به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود، هم گفت: سه ماه فرصت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد