فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

مصلحت باشد سران فتنه را دستگیر می کنیم

فتنه اخر :

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای دستگیر کردن سران فتنه مصالحی وجود دارد که اگر همین امروز این مصالح اجازه دهد آن‌ها را دستگیر می‌کنیم.

به گزارش  فارس غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس قوه قضائیه عنوان کرده که از یک سال پیش سران فتنه را مجرم قلمداد کرده‌اند اما چرا این افراد دستگیر نمی‌شوند، گفت: رئیس قوه هم در همان جلسه اشاره کردند که دستگیری سران فتنه مستلزم مصالحی است.

وی ادامه داد: بنده هم این افراد را مجرم می‌دانم و معتقدم این افراد به نظام و مردم ظلم فراوانی کردند و این عدالت نیست که آنها تحت پیگیرد قرار نگیرند و مجازات نشوند.

محسنی اژه‌ای گفت: البته در برخی موارد صرفا قوه قضائیه تصمیم‌گیرنده نیست. بلکه در سطح نظام مصالحی وجود دارد که گاها تصمیم گرفته می‌شود به اینگونه افراد فرصتی داده شود و یا در زمان مشخص به جرم آنها رسیدگی شود.

وی افزود: مطمئن باشید اگر این مصالح برطرف شود و اقتضاء کند که آنها را دستگیر کنیم این کار را به فردا موکول نمی‌کنم و همین امروز به دادستان تهران دستور می‌دهم که آنها را به شب نرسیده دستگیر کند.

* امروز باندهای تروریستی با معاملات بزرگ مواد مخدر لوازم اقدامات خود را فراهم می‌کنند

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که صبح امروز 11 نفر از تروریست‌ها و افرادی که در جنوب شرق کشور اقدامات تروریستی انجام داده بودند چندین سال قبل دستگیر شده‌ بودند و سرانجام حکم آنها قطعی شده بود و اقدام شدند گفت در 2 مورد از این افراد حدود هزار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شده بود و مشخص شد این افراد با فروش و معامله مواد مخدر اقدام به جمع‌آوری پول کرده و به این ترتیب وسایل مورد نیاز خود برای انجام اقدامات تروریستی‌شان را فراهم می‌کنند.

* ترویست‌ها اخیرا در قالب مواد مخدر مواد منفجره وارد کشور کرده بودند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌شود گروه‌های تروریستی می‌توانند بیش از 300 کیلوگرم مواد منفجره را وارد کشور کنند گفت: مرزهای کشور فراوان است و همین باعث می‌شود تا آنها فرصت داشته باشند مواد منفجره مورد نیاز خود را وارد کشور کنند.

وی افزود: البته به این نکته توجه داشته باشید که اخیرا گروهی از تروریست‌ها در جاسازی مواد مخدر مواد منفجره را وارد کشور کرده بودند.

* قوانین کاملی در برخی موارد وجود ندارد

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اینگونه به نظر می‌رسد که درباره برخورد با چاقوکشی و شرارت‌ها و همچنین درباره پارتی‌بازی و کارچاق‌کنی‌ها قوانین پیشگیرانه ای وجود ندارد گفت: ما ادعا نداریم که قوانین ما کامل و شفاف است بخصوص برای برخی از موارد که جدیدا توسط کارشناسان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جدیدا مشخص شده برخی از وسایل چند منظوره بوده است و به همین دلیل نمی‌توان برای همگی آنها حکمی واحد داد به نوعی که همگان می‌دانند چاقو صرفا برای درگیری و ضرب و جرح استفاده نمی‌شود.

محسنی‌ اژه‌ای گفت: البته نمی‌خواهم بگویم که ما در قوانین خودمان نیاز به بازنگری نداریم اما بیشتر نیاز به اجرای صحیح قانون داریم اگر با همین قوانین امروز وارد صحنه شویم مطمئن باشید می‌توانیم تأثیر بسزایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که هر چند سال در قوانینمان تجدید نظر داشته باشیم اما این به معنی آن نیست که قانون اجازه داشته باشد هرزگاهی دستخوش تغییر بشود بلکه باید قانون در زمان تصویب جامع و کامل و پایدار باشد.

* درباره جرایم سازمان‌ یافته تنها یکبار در قانون اشاره شده است

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره جرایم سازمان یافته گفت: جالب توجه است که بدانید ما در بحث جرایم سازمان‌ یافته تنها یکبار در ماده 2 قانون که مربوط به قاچاق انسان هست به جرایم سازمان یافته اشاره کرده‌ایم در صورتیکه امروز در این مورد حتما خلاء قانونی داریم و باید بررسی کاملی انجام شود.

* افرادی که موجب ترس و وحشت شهروندان شوند محارب شناخته می‌شوند

دادستان تهران در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود اگر کسی با سلاح موجب رعب و وحشت کسی شود محارب است یعنی چه گفت: توجه داشته باشید که کسانیکه در یک منطقه و یا در یک محل باعث می‌شوند عده‌ای بترسند و در آن‌ها وحشت ایجاد شود این افراد چه از سلاح گرم استفاده کنند چه از سلاح سرد به شرط آنکه باعث وحشت شوند به موجب قانون محارب شناخته می‌شوند و حکم‌شان اعدام است.

وی ادامه داد: این موضوع شامل افرادی می‌شود که حتی موفق به سرقت هم نشده باشند و صرفا با کشیدن سلاح موجبات ترس فراهم کرده باشند.

* به شدت دنبال برخورد با کارچاق‌کن‌ها هستیم

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قوه قضائیه چه اقدامی قرار است در برخورد با کارچاق‌کن‌ها کند گفت: به شدت به دنبال این هستیم که اگر کسانی می‌آیند و خودشان را وابسته افراد دولتی معرفی می‌کنند و به این وسیله موجبات کارچاق‌کنی را فراهم می‌کنند برخورد کنیم.

وی ادامه داد: از شهروندان هم می‌خواهیم به محض اینکه با چنین افرادی برخورد کردند حتما آن‌ها را معرفی کنند تا قوه قضائیه در برخورد با آنها شناخت کافی را داشته باشد.

* اخیرا فردی در اصفهان با جعل عنوان اقدام با اخاذی کرده بود

سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به این مطلب که اخیرا در اصفهان فردی با جعل عنوان اقدام به اخاذی از یکسری از شهروندان کرده بود گفت: خوشبختانه این فرد فورا شناسایی شد و دستگیر شد.

وی افزود: به تمام کارمندان، قضات و پرسنل قوه قضائیه سپرده‌ایم که سریعا با اینگونه افراد برخورد کردند البته از این موضوع غافل نباشید که برخورد جدی با این افراد نیاز به همکاری مردم دارد.

* اطلاعات زیادی درباره احضار مدیران مسئولان روزنامه‌ها به دادستانی ندارم

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اخیرا چند مدیرمسئول که اقدام به انتشار متن کامل دفاعیات مدیر مسئول روزنامه ایران کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند پرونده این افراد در چه مرحله‌ای است و آنها به چه جرمی احضار شده‌اند گفت: من هم صرفا می‌دانم که تعدادی از مدیران مسئول احضار شدند اما اینکه شما تعداد آنها و دیگر مفاد پرونده را می‌خواهید باید بگویم این اطلاعات را در دست ندارم.

* شنیده‌ام نوری‌زاد اعتصاب غذایش را شکسته است

محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اعتصاب غذایی که نوری‌زاد به آن دست زده بود گفت: اخیرا شنیده بودم که نوری‌زاد به اعتصاب غذا در زندان دست زده بود اما شنیدم با توجه به صحبت‌هایی که با وی شده بود او از این کار دست برداشته و اعتصاب غذای خودش را شکسته است.

وی افزود: البته اینکه آیا مجدد وی دست به این کار زده یا خیر اطلاع دقیقی در دست ندارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد