فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

تحریف روایت کربلا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران + سند

مرکز ارتباطات استراتژیک دانشگاه آریزونا در گزارشی با عنوان «ضد روایتی برای استبداد ایرانی» توصیه کرد که که با تحریف حماسه کربلا به براندازی جمهوری اسلامی اقدام شود.

به گزارش سرویس جنگ نرم مشرق، مرکز «ائتلاف برای ارتباطات استراتژیک دانشگاه آریزونا دست به انتشار این گزارش تحت عنوان «ضد روایتی برای استبداد ایرانی» زده است که در آن به تحریف حماسه کربلا به عنوان ابزاری برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازد. این تحقیق از سوی مرکز تحقیقات نیروی دریایی ارتش آمریکا مورد حمایت مالی واقع شده است.

نویسنده این تحقیق ، محقق بورس فوق دکترا در «ائتلاف برای ارتباطات استراتژیک» در دانشگاه ایالت آریزوناست که مولف کتاب «الهیات و اصول اعتقادات در اسلام سنی» (منتشر شده در سال 2010 در انتشارات پال گریو-مک میلان)، و کمک مولف در کتاب «فراروایتهای افراط گرایی اسلامی» به همراه ایچ ال گودآل و استیون آر کارمن (در دست انتشار توسط انتشارات پال گریو-مک میلان)، نیز بوده است.

این گزارش که در هفتم اکتبر 2010 منتشر شده است بیان می دارد که اقدام نظامی علیه ایران کارساز نیست. همچنین به دلیل ماهیت مذهبی مردم ایران، انقلابی سکولار را ناممکن می داند. آنچه این گزارش توصیه می کند دستمایه قرار دادن احساسات مذهبی مردم ایران به خصوص نسبت به حادثه کربلا و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. به زعم این گزارش حادثه کربلا باید طوری روایت شود که در آن نظام، نقش یزید و یزیدیان را داشته باشد و مخالفان نظام، نقش امام حسین و یارانش را.


اتفاقاتی که در ایام عاشورای سال 1388 در تهران رخ داد و شعارهایی که عده ای به اصطلاح عزادار در مخالفت با اصل ولایت فقیه و نیز جمهوری اسلامی سر دادند، گواه گامهای عملی ای است که در این راستا برداشته شده است. اهمیت صیانت از حماسه حسینی به عنوان گنجینه ای بزرگ برای بقای تشیع در عرصه جنگ نرم و تلاش دشمنان آن برای تحریف، مصادره و سوءاستفاده سیاسی از روایت کربلا ، سرویس جنگ نرم مشرق را بر آن داشت تا در ایام مصادف با فرا رسیدن سالروز قیام ابا عبدالله، مقاله ای از مرکز «ائتلاف برای ارتباطات استراتژیک" دانشگاه آریزونا با عنوان " ضد روایتی برای استبداد ایرانی" که ضد روایت استراتژیک کربلاست به شرح زیر منتشر کند:

برای دیدن نسخه ی انگلیسی این گزارش به صورت کامل اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد