فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

مفتیان وهابی تماشای مختارنامه را حرام اعلام کردند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ابنا)، شبکه العربیه که برخی مخاطبان آن به دلیل حمایت‏های این شبکه از رژیم تل‏آویو، آن را "العبریه " نام نهاده‏اند، در ادامه دشمنی‏های خود با ایران و تشیع، این بار در برنامه‏ای تلویزیونی و در گزارشی که از بخش خبری عصرگاهی خود پخش می‏کرد، از دشمنان امام حسین(ع) و علویان که موجب ریخته شدن خون آن حضرت شدند و نیز دیگر معاندان با خاندان امیرالمؤمنین(ع) همچون آل‏زبیر دفاع کرد! 


در این گزارش که یکی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز صحبت کرد، با بیان فتوای رهبر معظم انقلاب که در آن اهانت به "رموز " اهل‏سنت را حرام اعلام کرده بود، پخش سریال مختارنامه را مخالفت با فتوای مقام معظم رهبری دانستند! بزرگان دین اسلام "رموز " را "شیخین و عایشه " می‏دانند؛ اما در این برنامه هر کس که عصر پیامبر گرامی اسلام(ص) را درک کرده باشد، از رموز اهل‏سنت شناخته شده است! 


از سوی دیگر شبکه ماهواره‏ای عراقی "الانوار2 " در پاسخ به این ادعای بی‏اساس العربیه گفت: سریال "المختار " ـ مختارنامه در کشورهای عربی با نام المختار پخش می‏شود ـ جوابی است بر اسلامی که امویان و به خصوص یزید به راه انداختند و در دشمنی کامل با اسلام ناب محمدی(ص) بود. 
الانوار2 افزوده است این اقدام العربیه، کار جدیدی نیست و پیشتر نیز در برنامه‏ها و گزارش‏های خود از خلفای ظالم و خونخوار اموی و عباسی همچون حجاج‏بن‏یوسف نیز دفاع کرده بود که با واکنش بسیاری از مسلمانان و حتی اهل‏سنت مواجه شده بود! 


به گزارش رسانه‏های منطقه، تعدادی از علمای وهابی سعودی و دیگر کشورهای عربی و اسلامی مانند افغانستان و پاکستان تماشای این سریال را حرام اعلام کرده‏اند! گفته می‏شود آنها این فتوا را تحت فشار نیروهای امنیتی سعودی و وابسته به بزرگان وهابی این کشور که اسلام را دست‏مایه رسیدن به مقاصد سیاسی خود قرار داده، صادر کرده‏اند. 


حمایت العربیه از قاتلان و دشمنان سیدالشهداء(ع) در حالی است که تمامی مذاهب اسلامی بر لعن این گروه و تقبیح اعمال و رفتارهای ضداسلامی آنها در به شهادت رساندن امام حسین(ع) و یاران آن حضرت توافق کامل دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر

السلام علی الحسین ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد