فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

ویروس استاکس نت غنی سازی در ایران را افزایش داد! (خبر ویژه)

مقامات آمریکایی پس از چند ماه جنجال و ادعا مبنی بر این که ویروس استاکس نت باعث کند شدن روند غنی سازی در ایران شده، اذعان کردند که این روند نه تنها کند نشده بلکه سرعت و شتاب هم گرفته است.
روزنامه فایننشال تایمز نوشت: مقامات آمریکایی از سرعت گرفتن برنامه هسته ای ایران به ویژه به کارگیری نسل جدید سانتریفیوژها طی ماه های اخیر نگران هستند. این شتاب، از فرصت های آمریکا و غرب برای مهار برنامه هسته ای ایران می کاهد.
یک مقام عالی رتبه آمریکایی به فایننشال تایمز گفت: بکارگیری سانتریفیوژهای نسل دوم توسط ایران که سرعت و حجم غنی سازی را افزایش می دهد، به معنای عبور ایران از مرز هسته ای شدن است.
گزارش روزنامه مذکور اضافه می کند: جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد، چند صد دستگاه سانتریفیوژ جدید در تاسیسات هسته ای خود در نزدیکی قم نصب و راه اندازی کند. دیوید آلبرایت از مؤسسه آمریکایی علم و امنیت بین الملل در این باره گفته است «بحران بعدی احتمالا بر سر نصب و راه اندازی این سانتریفیوژهای پیشرفته خواهد بود.»
ابراز نگرانی مقام های آمریکایی از سرعت گرفتن برنامه هسته ای ایران در حالی است که روز چهارشنبه وزیر امور راهبردی اسرائیل مدعی شده بود برنامه هسته ای جمهوری اسلامی با مشکل مواجه شده است.
صهیونیست ها که شکست های زنجیره ای را طی سال های اخیر تجربه کرده اند، با پیش کشیدن جنجال تبلیغاتی استاکس نت کوشیدند به بازسازی حیثیتی خود بپردازند و در عین حال ضعف ایران در حوزه غنی سازی را القا کنند. این جنجال طی چند ماه اخیر، یکی از محورهای تبلیغاتی رسانه های غربی بوده است.
طی یک سال اخیر میزان اورانیوم 5/3 درصد غنی شده ایران از 1500 کیلو به بیش از 3هزار کیلوگرم افزایش یافته ضمن اینکه ایران غنی سازی 20 درصدی را نیز آغاز کرده است.
شایان ذکر است همزمان با گزارش فایننشال تایمز، دویچه وله آلمان ضمن گزارشی تاکید کرد: ایران در مذاکرات ژنو اصرار داشت نشان دهد تحریم ها بی اثر بوده است. سرسختی مواضع ایران تا آنجا تداوم پیدا کرد که برخلاف دور قبلی مذاکرات ژنو در اکتبر 2009، این بار سعید جلیلی نماینده ارشد ایران حاضر به ملاقات با ویلیام برنز نماینده آمریکا در مذاکرات نشد. ایران خود را قادر به مقاومت در برابر فشار غرب می بیند و حاضر به پذیرش خواست های غرب نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد