فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

شیطان که اخراج شدچگونه به بهشت برگشت؟

شبهات رایج در افواه ش (تهران): اخیراً سایتی شبهاتی را طرح کرده و مدعی شده هر کس جواب دارد وارد شود. گفته: شیطانی که اخراج شد چگونه به بهشت برگشت و فریب داد؟ و در ضمن مگر «منی» نجس نیست، پس چگونه از آن انسان به وجود می‌آید؟

«ایکس - شبهه»: ظاهراً این سایت‌های شبهه افکن، یا از یک منبع تغذیه می‌شوند و یا از هم کپی می‌کنند. چرا که یک سؤال واحد در زمان واحد در همه‌ی آنها (و اغلب با انشای واحد) درج می‌گردد تا فرافکنی شود. این دو سؤال نیز مکرر در یک ماهه‌ی اخیر مطرح شده است. لذا از همه‌ی عزیزان خواهش می‌کنیم که اصلاً سراغ اینها نروند، نه این که در پی جواب جهت درج در آنها باشند. دقت شود که منظور اصلی آنها اساساً همین جذب مشتری برای اهداف بعدی است و اصلاً با جواب شما نیز کاری ندارند و چه بسا خود پاسخ شبهه‌ی مطروح‌شان را به خوبی می‌دانند. حتی گاه سؤالات یا شبهاتی مطرح می‌کنند که هر کسی جواب آن را می‌داند، بلکه می‌خواهند وارد شوید، پاسخ بگویید و به این پاسخ شاد شوید، اما بازار آنها گرم شود.

اما در خصوص پاسخ «بهشت» دقت شود بهشتی که آدم و حوا و ابلیس و ... در آن بودند، بهشت جاویدی که در قیامت برپا می‌شود نبوده است. اساساً از بهشت جاوید کسی اخراج نمی‌شود که حال برگردد یا بر نگردد. بهشت جاوید جای «خلود» یعنی ماندن همیشگی است و در آنجا غم و غصه و فریب و مرگ و اخراج نیز نیست. بلکه بهشت برزخی بوده است.

اما راجع به نجس بودن «منی» در فقه اسلام نیز دقت شود که نجس بودن به معنای بی‌خاصیت بودن نیست. بلکه انسان باید از تماس با آن اجتناب کند و اگر ضرورتاً تماسی حاصل شد، خود را تطهیر نماید. مگر خون نجس نیست؟ مگر اعضای داخلی بدن انسان (مرده یا زنده) نجس نیستند؟ مگر الکل طبیعی نجس نیست؟ ... یا حتی آب که مایه‌ی حیات است نجس نمی‌شود؟ اگر مواد نجسی چون ادرار یا مدفوع در بدن تولید نشود، چی می‌شود؟ آیا منجر به مرگ نمی‌گردد؟ یا آن که چون لازم و مفید است، آقایان راحت با آن تماس گرفته و خود را هم تطهیر نمی‌کنند؟!

پس مشاهده می‌فرمایید که خودشان نیز پاسخ را می‌دانند. فقط می‌خواهند که به بهانه‌ی پاسخ متقن هم که شده وارد شوید، بازارشان گرم شود و سپس حرف‌های دیگر خود را بگویند. در ضمن محاسبه‌ی سایت‌های ضد دین و ضد انقلاب این است که به فرض از صد نفر کاربر، ده یا 90 نفر به دنبال پاسخ بروند و یا از پیش بدانند. مابقی که نمی‌روند. پس حتی یک نفر هم برای آنها یک نفر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد