فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آقای بهشتی لطفا پاسخ دهید!


آقای بهشتی لطفا پاسخ دهید!

به گفته مصلحی این اسناد "به خوبی نشان می‌داد که همه اقدامات در جریان فتنه 88 از قبل طراحی شده بود.

وزیر اطلاعات در حالی هفته گذشته در مدرسه فیضیه قم از کشف جزوه براندازی در خانه یکی از مشاوران میرحسین موسوی خبر داده بود که تکذیبیه علیرضا بهشتی باعث افشای نام این مشاور میرحسین شد. حجت الاسلام حیدر مصلحی در این خصوص گفته بود که "از منزل یکی از مشاورین میرحسین موسوی، جزوه بسیار تکان‌دهنده‌ای با طرح براندازی دین و با ادبیات حزب توده" به دست آمده است، که سران فتنه در این طرح قصد داشتند از حوزه‌های علمیه، مراجع و شخصیت‌های علمی به عنوان ابزار برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند، اما پس از بررسی جزوۀ یاد شده در منزل مشاور موسوی، مشخص گردید که ادبیات آن متعلق به حزب توده است و برای بررسی بیشتر نیز در اختیار برخی نیروهای وزارت اطلاعات که درباره حزب توده فعالیت می‌کنند، قرار گرفت و صحت این موضوع ثابت شد."
به گفته مصلحی این اسناد "به خوبی نشان می‌داد که همه اقدامات در جریان فتنه 88 از قبل طراحی شده بود و آنها می‌خواستند اسلام و انقلاب را از ریشه بخشکانند."
پس از حدود یک هفته از انتشار این سخنان، علیرضا حسینی بهشتی ، مشاور میرحسین موسوی، که با تکذیبیه خود عملا بر روی گمانه زنی‌ها درخصوص نام خود مهر تائید زد،  ترجیح داد به این موضوع واکنش نشان دهد.
وی در جوابیه ای که در سایت آینده وابسته آقازاده فراری منتشر کرده است، با تایید کشف جزوه از منزلش، مدعی شده است که "یکی از این جزوه ها که موضوع آن تجزیه و تحلیل علمی حوادث پیش و پس از انتخابات" بوده و نویسنده آن یکی از اساتید دانشگاه است که طی دیداری، مطالب آن را به علیرضا بهشتی و چند نفر دیگر ارائه کرده است.
علیرضا بهشتی ادعا کرده است که وی حتی "تا هنگام دستگیری" فرصت مطالعه متن این جزوه را که برایش ایمیل هم شده، نداشته  است!
وی همچنین با اشاره به جزوه ای که به گفته خودش در جمعیت توحید و تعاون تهیه کرده، گفته است شاید هم منظور وزیر اطلاعات این جزوه است. او البته عنوان کرده که این جزوه علاوه بر ارائه با بسیاری مقامات، در نشستی با عنوان «گفتمان دهة چهارم: ضرورت تغییر و تحول» تشریح شده است.
البته وی در این جوابیه منکر وجود جزوه با مذمون براندازانه شده است اما بررسی جزوه‌ای که به ادعای بهشتی تا هنگام دستگیری آن را مطالعه نکرده است حقیقت دیگری را افشا می‌کند. حقیقتی که بهشتی به آن اعتراف کرده و رسما اعلام کرده که تدوین کننده جزوه مباحث آن را برای وی و چندتن دیگر تشریح کرده است.
جای پای قدیمی

البته منظور بهشتی از جزوه‌ای که مطالعه نکرده است، جزوه معروف تدوین شده از سوی یکی دیگر از مشاوران برجسته میرحسین موسوی است که روزی رئیس یکی از مراکز مهم ریاست جمهوری در دوره خاتمی نیز بوده است. در این جزوه براندازانه که از آن به عنوان مانیفست فتنه نیز یاد می شود با بررسی ابعاد مختلف اغتشاشات 16 راهکار بومی شده برای براندازی نرم ارائه می‌کند که این راهکارها برای تنویر افکار عمومی و کمک به حافظه آقای بهشتی مجددا مورد بازخوانی قرار می گیرد:
1- استراتژی واسازی یا ساخت شکنی گفتمان مسلط
به معنای تهی کردن گفتمان از معانی و محتوای مستقرآن و تزئین آن به محتوایی دگرگون.
2- مهار دال های شناور درجامعه ایرانی و ارزانی داشتن مدلول های خود بدان
در این استراتژی با توجه به نزاع انقلاب با رژیم شاهنشاهی تاکید شده بود،نیروی انقلاب توانست درتسابق بزرگ سیاسی ،قدرت را  از آن خود گرداند و استعداد و کارآمدی افزون تری در «مهاردال های شناور» از خود نشان دهد.
3- بهره جستن ازمیکرو فیزیک قدرت و میکرو پلتیک میل ها(تقاضاها)
در این استراتژی تصریح شده بود،اپوزیسیون بر این عقیده شده است که تسخیر دژهای متعدد نظام جز با وارد کردن«سمت اصلی ضربه» به جانب هزاران مرکزکانون قدرت،در پائین و در سطح جامعه مدنی و نه یک «نقطه مرکزی» که قلب حاکمیت محسوب می شوند،میسر نمی گردد.
4- ایجاد زنجیره ای همگون از هویت های متمایز(ایجاد انتظامی در پراکندگی)
براساس این استراتژی گفته شده بود، اپوزیسیون به دنبال این است که چگونه می تواند در جامعه رسوخ و از همه زمینه های اعتراض در متنوع ترین اقشار جوانان ،دانشجویان و زنان بهره برداری و به اصطلاح نارضایتی ها را فرموله کرد.
5- بهره جستن از خصلت جنبشی و نه سازمانی جامعه
تاکید بربه پایان رسیدن شکل های کلاسیک مبارزات سیاسی و توجه به شکل جدیدی از مبارزات، جان مایه این استراتژی برای اپوزیسیون بود.
 6- بهره جستن از شیوه فعالیت شفاهی و علنی
اصلاح طلبان با تاسی به این استراتژی مورد توجه اپوزیسیون بر این باور بودند که شیوه فعالیت شفاهی به جای شیوه متمرکز و سازمانی به گونه ای است که به راحتی می تواند تبدیل به اشکال شورشی بشود و مرز بین شورش و کارناوال یک مرز عبور ناپذیر است.
7- بهره جستن از منطق تعیین چند جانبه
نظر به این استراتژی که اپوزیسیون با عبور از دوران منطق «جزمی» و «تک علیتی» درک جدیدی از مناسبات و ملاحظات جامعه بدست آورده ،اصلاح طلبان درپرتو این نگرش،کوشیدند به بسیج علل و عوامل گوناگون و متنوع دست یازیده و انگیزه ها و انگیخته های مختلفی را به خدمت بگیرند.
8 – ساماندهی جنبش کارناوالیسم
گرچه برای اپوزیسیون تنها راه بسیج فراگیر توده ها طراحی و مهندسی یک جنبش کارناوالیستی عنوان شد ولیکن اصلاح طلبان خود از این روش استفاده جستند.مدل آرمانی خود را نیز همان جنبش دانشجویان در سال 1968 در پاریس تعریف کردند.نگاهی به کارناوال های خیابانی،تظاهرات خیابانی،راهپیمایی سکوت و حتی خشونت هایی که در حوادث بعد ازانتخابات دنبال شد،براساس همین مدل بود.
9- طرح رادیکال دمکراسی
این روش مورد تاکید برای اپوزیسیون مبتنی بر تحقق جامعه ایده آل با سهیم شدن گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی گوناگون در تدبیر جنبش بود.
10- تاکید بر زندگی روزمره
طرح شعارهای دور و مبتنی بر آرمان گرایی غلیظ بارها موجب شد استراتژی پیشنهادی برای گروه های اپوزیسیون مبتنی بر تاکید بر زندگی روزمره طراحی شود.
11- ایجاد انجمن ها و احزاب اپوزیسیون مشرب مجازی
با توجه به روی آوردن اپوزیسیون به حوزه فضای سایبر،اطلاع رسانی بدون مزاحمت و اطلاع گیری بدون مانع ،جریان اصلاح طلب نیز این شیوه را مورد تاکید خود قرار داد.
12- اعمال هژمونی از طریق جامعه مدنی
یکی از مواردی که طی سالیان گذشته بارها بر روی آن تاکید شد،بحث جامعه مدنی بود.در این بحث تاکید به ظاهر از انتقال نیروها،توان ها،مقدورات و سرمایه ها از سیاست به فرهنگ و از سازماندهی سیاسی به تشکل های اجتماعی و فرهنگی بود. به واقع اعمال سروری(هژمونی و سلطه) قرار بود از مجاری فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.تاکید به راه کار جدید اپوزیسیون درحالی در این زمینه صورت گرفت که دردولت اصلاحات توجه به تشکل های مردم نهاد برای شکل دهی به این جامعه در دستور کار قرار گرفت و تنها سه بخش دردولت اصلاحات یعنی سازمان ملی جوانان،وزارت ارشاد و وزارت کشور متولی این مساله بودند اما آنچه موضوع را در شرایط و توجه خاصی قرار می دهد نوع نگاهی بود که کشورهای غربی و حتی برخی بازیگران سیاسی به این موضوع داشتند.
13- مصادره گفتمانی – شخصیتی
با نگاهی به این توصیه برای اپوزیسیون و تلاش جریان سبز در ایام انتخابات بوضوح در می یابیم که این جریان چگونه خود از این روش در رقابت های انتخابات سود جست.در حالی که دردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،گفتمان در دسترس و موجود، گفتمان انقلاب و عدالت بود،جریان مقابل با توجه به استیلای گفتمان موجود و نظر به این که یک نوع عقب ماندگی در طرح آن را داشت به شیوه مصادره گفتمان موجود و انتساب پی گیری آن به شخصیتی جز رئیس جمهور نهم پرداخت.
14- پروراندن روشنفکران خاص
این روش مورد تاکید برای اپوزیسیون در ایام  انتخابات دهم بوضوح مورد توجه جریان سبز قرار گرفت.هدف از این شیوه نیز آن بود که این روشنفکران با مشخصه ای که دارند، ضمن بهره وری از تخصص خویش در یک عرصه علمی و فرهنگی،و نقد ریزبدنه های اصلی و مقوم هر نظام،به مقابله با روشنفکران جریان مقابل بپردازند.
15- مبارزه محلیشاید بتوان گفت، این روش بیش از شیوه های دیگر، طراحی دقیق تر و گسترده تری را توسط تدبیرگران و مشاوران کاندیدای اصلاح طلبان در سال 88 به منصه ظهور رساند.
16- حاد کردن خصلت های اعتراضی
این روش که در حقیقت تلاشی است برای ایجاد بحران و آشوب در جامعه، بکرات توسط جریان سبز دنبال شد.روشی که به تعبیر دیگر به دنبال سیاسی ساختن آسیب ها و اعتراض های اجتماعی و اقتصادی بود.این 16 راهکار تنها بخش کوچکی از جزوه‌ای است که بهشتی منکر عدم اطلاع از محتوای آن می شود اما سوال اصلی اینجاست که به راستی آقای بهشتی شما اگر از محتوای این جزوات و راهکارهای آن برای براندازی مطرع نبودید، چه طور حاضر به تهیه لیست 72 کشته دروغین شدید و با اعمال و رفتار خود در راستای اجاری بند به بند این جزوه حرکت کردید؟
 
منبع:ندای انقلاب

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد