فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

اسرائیل: در مقابل نفوذ ایران از دست ما و غرب کاری برنمی آید

ارگان فارسی وزارت خارجه اسرائیل نسبت به عمق نفوذ ایران در لبنان ابراز وحشت کرد.
منوشه امیر در پایگاه اینترنتی مذکور نوشت: تحولات چند دهه اخیر لبنان ساختار جمعیتی را نیز به کلی دگرگون ساخته است؛ در حالی که تا پیش از جنگ جهانی دوم مسیحیان مارونی اکثریت عددی را در لبنان به دست داشتند و دروزی ها یک اقلیت بزرگ محسوب می شدند و شیعیان در جنوب متمرکز گردیده و عمدتاً فقیر و عقب مانده بودند و اهل تسنن از رفاه و قدرت برخوردار می شدند، امروز ما شاهد لبنانی هستیم که مسیحیان آن راه دیار غربت در پیش گرفته اند و برخی آنانی که باقی مانده اند به ناچار حاضر به همکاری با حزب الله هستند تا به موجودیت خویش ادامه دهند. مسیحیان مارونی اقلیت شده اند و شیعیان به خاطر افزایش جمیعت و کمک های کلان جمهوری اسلامی ایران، چنان رشد کرده اند که اکنون می خواهند سراسر لبنان را ببلعند]!![ تسلط حزب الله بر لبنان، برای همه و از جمله اسرائیل یک مصیبت خواهد بود. یک لحظه مجسم کنید که سپاه پاسداران حکومت اسلامی در مرزهای شمالی اسرائیل مستقر می شود و هزاران موشک و راکت از داخل لبنان، خاک اسرائیل را نشانه می رود.
منوشه امیر اضافه کرد: حساب کنید با افتادن لبنان به دست حزب الله، حکومت اسلامی ایران به دم دروازه اروپا می رسد. آیا غرب می تواند در برابر چنین وضعی سکوت کند؟ آنها نمی توانند بی اعتنا بمانند اما پرسش آن است که برای جلوگیری از تسلط عملی حزب الله بر لبنان، غرب به چه اقدام مؤثری حاضر است دست بزند؟ یادمان هست لشکرکشی های ایالات متحده و فرانسه به لبنان را در سه دهه پیش و آن بمب گذاری ها و آدم ربایی ها و تلفاتی که بر نظامیان غرب وارد آمد تا آن جا که ناچار شدند لبنان را ترک گویند.
سایت وزارت خارجه اسرائیل همچنین نوشت: در اوج ادامه بحران جنگ در عراق، در اوج درگیری های خونین نظامی در افغانستان، اکنون دنیای غرب در برابر یک آزمون جدید و یک جبهه تازه قرار گرفته و آن لبنان است. غرب می داند که باید جلوی نفوذ حزب الله بر لبنان را بگیرد. ولی برای رسیدن به این هدف چه باید بکند؟ در واقع چه می تواند بکند؟ جمهوری اسلامی اکنون حدود سه دهه است در لبنان سرمایه گذاری کرده است، آیا غرب می تواند با آن رقابت بکند؟ اسرائیل چه می تواند بکند؟ اسرائیل گفته است که «ما در امور لبنان دخالت نمی کنیم ولی اوضاع آن کشور را از نزدیک زیرنظر داریم». بیش از این چه می تواند بکند؟
تحلیلگر مالیخولیا گرفته اسرائیلی همچنین ادعا کرد: «برای ایران و حزب الله لبنان بسیار دشوار است امروز اعتراف کنند که در واقع قصد برهم زدن ساختار سیاسی لبنان را دارند و قدرت را در انحصار خود می خواهند، چرا که بزرگ ترین گروه قومی و مذهبی در لبنان هستند. اما خیلی زود است که رژیم اسلامی پیروزی خود را در لبنان جشن بگیرد».
نگارش این مطلب توأم با توهم و القای بدگمانی در حالی است که چند ماه پیش خیابان های بیروت تبدیل به صحنه یکی از بی سابقه ترین و پرشورترین استقبال ها از یک دولتمرد خارجی شد و این هنگامی بود که دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران وارد بیروت شد. در واقع در آن روز فاصله ای میان شیعه و مسیحی و سنی وجود نداشت و تمام دوستداران مقاومت و دشمنان رژیم اشغالگر قدس به خیابان آمده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد