فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

در دیدار امام خامنه ای با علامه مصباح چه گذشت؟

فتنه اخر :

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از بی باک، حضرت آیت الله خامنه ای در چهارشنبه هفته گذشته در سفری غیر رسمی به شهر مقدس قم در منزل آیت الله مصباح یزدی حضور پیدا کردند و بیش از یک ساعت با ایشان و خانواده و فرزندان وی به گفتگو پرداختند که گزارش برخی صحبت ها و اتفاقات صورت گرفته در این دیدار را به اطلاع کاربران عزیز برسانیم.

بعد از ورود حضرت آیت الله خامنه ای به منزل حضرت علامه مصباح یزدی، صدای گریه زنان و اهل خانه بلند می شود، ابراز عواطف و احساساتی که خود نشان از عشق والای همه اهالی این بیت به امام و مولای خود دارد.


مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای بعد از احوالپرسی های مرسوم خطاب به آیت الله مصباح یزدی و خانواده اش فرمودند: جلسه به شدت عاطفی است و عواطف نقش مهمی در ادامه راه و اقامه حدود الهی و حاکمیت الهی دارند. در انقلاب ما هم فکر به تنهایی نمی توانست این حرکت عظیم را انجام دهد عواطف هم مورد لطف الهی است. دوستی و دشمنی یکی از معیارها و ملاکهاست این محبتی که ابراز می شود بر می گردد به لطف حضرتعالی، و سرچشمه جوشان محبت و التفات شما نسبت به ما سرازیر می شود در همه خانواده و مجموعه فرزندان و اهل و همه. این یک جهت.

جهت دوم این که این هم مربوط  به شخص من فقط نیست مربوط به معیارها، مربوط به اسلام و انقلاب و مربوط به این راه است. این را  الحمد لله من می دانم و خداوند متعال نگذاشته من اشتباه کنم و تصور کنم که این مربوط به شخص من است.  می دانم که مربوط به خداست و مربوط به راه است کما این که نسبت به شخص امام (ره) با توجه به عظمت و جذابیتی که امام(ره) داشت همین بود یعنی مردم برای خدا امام(ره) را دوست می داشتند و بدنبال او حرکت می کردند خود ایشان هم این را کاملا می دانست.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه افزود: بنابراین توقع ما از این مجموعه محترم و عزیز این است که دعا کنند تا منشا این محبت ها که توجه به خدا و پیمودن راه خداست در ما استمرار پیدا کند و باقی بماند و ما بفهمیم و بدانیم که باید چه کار کنیم و به کدام طرف حرکت کنیم و  خداوند متعال ما را هدایت و دستگیری کند. واقعا نیاز داریم به دستگیری لحظه به لحظه پروردگار که اگر این نباشد یقینا کار مشکل خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم. واقعا می دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: این سه جهت در ایشان جمع است هم علم  هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است خداوند متعال انشاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند. خداوند کسان ایشان را، آقازاده های ایشان، همسر محترم، عروس ها و دامادها همه را مشمول لطف و هدایت خودش قرار دهد.

پس از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، علامه مصباح یزدی در پاسخ به ابراز لطف و محبت معظم له اظهار داشت: ما که زبانمان الکن است که از پس شکر گزاری این نعمت عظیم الهی (ولایت) برآییم. همین اندازه عرض می کنیم که الله اعلم حیث یجعل رسالته. و در شبانه روز از عمق دل دعا می کنیم که خداوند برکات حضرتعالی را روز افزون بکند و در سایه عنایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به همه امت اسلامی توفیق شکر گزاری این نعمت را مرحمت نماید.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه فرمودند: بله دعا کنید که خداوند هدایت کند ما را. یادتان هست که من یک وقت در زمان ریاست جمهوری به شما عرض کردم  که نیاز الآن من به کمک معنوی خیلی بیشتر از سابق است. جنابعالی خدمت آقای بهجت(ره) رسیدید و پیغام رساندید که کمکی کنند و بعد از آن ایشان دو تا نامه فرستادند که من آن نامه ها را دارم و الحمدلله این کمک ها وجود داشته و ما قدر می دانیم. الآن هم همین طور است من خیلی احتیاج دارم به کمک معنوی و انشاء الله خدای متعال این دعاهای شما را به هدف اجابت برساند و ما را مشمول رحمت و کمک و هدایت خودش قرار بدهد.

آیت الله مصباح در ادامه اظهار داشتند: البته هر کس ظرفیتش بیشتر است نیازش هم بیشتر است.حتی نیاز پیامبر(ص) و اولیای خدا هم بیش از ماهاست (امام خامنه ای: بله همین جور است)

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه افزودند: انشاء الله خداوند وجود حضرتعالی را از همه بلیات حفظ بفرماید و به ما هم توفیق معرفت بیشتر به اولیای خودش و به شخص جنابعالی را بدهد و محبت و ارادت ما را روز افزون کند. جنابعالی هم دعا کنید که خداوند عاقبت ما را ختم به خیر کند.

در این هنگام حضرت آیت الله خامنه ای درباره درس و بحث علامه مصباح سوال کردند که ایشان فرمودند: فقط مباحث مختصری در فقه با آقای کعبی و در فلسفه با آقای لگن هوزن دارم.

آقای محمدی عراقی راجع به درس هفتگی ایشان در دفتر معظم له سخن به میان آورد که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: بله هر چه از آن پخش شده و من گوش کردم واقعا انسان استفاده می کند. در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش می شد من غالبا گوش می کردم و بهره می بردم.

در پایان این دیدار آیت الله مصباح یزدی اظهار داشتند: از طرف همه خانواده، خانم ها و آقایان از این که بزرگواری فرمودید گوشه چشمی به این خانه انداختید تشکر می کنم. صادقانه عرض می کنم ما راضی به زحمت نبودیم. کمال افتخار ماست که گوشه چشمی به این مجموعه داشته باشید و مشمول دعاهایتان قرار بگیریم انشاء الله.

حضرت آیت الله خامنه ای نیز ابراز داشت: امیدواریم که باز هم از این فرصتها داشته باشیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا 1389/11/30 ساعت 15:12 http://baransabz.blogsky.com

با سلام
از اینکه مانند بسیاری از دوستان با بد و بیراه جوابم را ندادید سپاسگزارم
اما این مطالبی که فرمودید بنظرم به میرحسین نمیچسبد، در خصوص خروج مشاور ایشان بنده نیز در ابتدا مسئله داشتم ولی سپس دیدم کار خوبی کردند زیرا اگر داخل می ماند با حضر میرحسین و فشارهایی که دارند به جریان اصیل جنبش می آورند عملا جنبش سخنگو و هماهنگ کننده ای نمی توانست داشته باشد و آقایان سبزنماها(از رضا پهلوی تا وی او ای نشینها می شدند رهبران حرکت که انحرافی بود خطرناک اما اکنون میشود امیدوار بود که این افراد بتوانند حرکت مردم را کنترل کرده و نگذارند که رادیکال تر از این بشود.در هر صورت این فضای کوچک متاسفانه اجازه بیان بیشتر مطلب را نمی دهد اگر دوستداراین هستید که این مباحث فتنه و فتنه گر و ... را با هم درمیان بگذاریم ، پیشنهاد می کنم در صورت امکان با ایمیل ادامه گفتگو را پی بگیریم.به امید روزی که دلسوختگان این مملکت که برای حفظ آن کم بها نداده اند ، نگذارند عده ای تازه به دوران رسیده آن را خراب و من و تو را مقابل هم قرار بدهند.موفق باشید/باران

رضا 1390/02/09 ساعت 19:44 http://rdivone.blogfa.com

سرود و شعر و شعارم امام خامنه ایست
گل همیشه بهارم امام خامنه ایست
پس از خدا و رسول و ائمه ی اطهار
تمام دار و ندارم امام خامنه ایست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد