فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

اعلام وضعیت فوق‌العاده هسته‌ای ‌در ژاپن پس از زلزله

11 نیروگاه اتمی از کار افتاد
اعلام وضعیت فوق‌العاده هسته‌ای ‌در ژاپن پس از زلزله

زلزله 9/8 ریشتری ژاپن به تأسیسات هسته‌ای فوکوشیما آسیب وارد کرده و دولت توکیو را مجبور کرد که در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام و 11 رآکتور هسته‌ای را تعطیل نماید.

به گزارش «جوان» روز گذشته همزمان با وقوع زلزله مرگبار در ژاپن، همه 11 رآکتور اتمی این کشور برای جلوگیری از وقوع حادثه به طور خودکارخاموش شدند ولی منابع ژاپنی اعلام کردند که چند نیروگاه دچار آسیب شده و خطر نشت مواد رادیواکتیو از آنها وجود دارد.
به گزارش رویترز سیستم خنک‌کننده نیروگاه برق هسته‌ای فوکوشیما دایچی در اثر زلزله دیروز صبح ژاپن از کار افتاد و دولت ژاپن ضمن اینکه از ساکنان منطقه تا 3 کیلومتری خواسته که این منطقه را ترک کنند، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.
مسئولان نیروگاه فوکوشیما دایچی تأیید کرده‌اند که سطح آسیب موجود در این نیروگاه به سطحی پایین رسیده و خطر نشت مواد رادیواکتیو وجود دارد ولی هنوز هیچ گزارشی از نشت مواد هسته‌ای در منطقه منتشر نشده است.
دولت ژاپن بعد از اعلام وضعیت فوق‌العاده، یک گروه ویژه را مأمور کنترل وضعیت بحرانی نیروگاه کرده است.
همزمان با نیروگاه فوکوشیما، سه رآکتور هسته‌ای در شرکت تولید برق توکوهو در تأسیسات هسته‌ای اوناگا نیز در اثر وقوع زلزله به طور خودکار از کار ایستاد.
به گفته منابع ژاپنی بعد از وقوع زلزله، خروج دود از ساختمان این نیروگاه مشاهده شده و شرکت مسئول حفاظت از این نیروگاه نیز تلاش خود را برای کنترل اوضاع انجام داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد