فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

"جهاد اقتصادی " نشان میدهد که یک ملت درسایه اسلام پیشرفت می‌کند

رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم رضوی(ع)
ایران با "جهاد اقتصادی " نشان می‌دهد که یک ملت در سایه اسلام پیشرفت می‌کند

باید بتوانیم قدرت نظام اسلامی را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به همه دنیا نشان دهیم و این الگو را سر دست بگیریم تا ملت‌ها ببینند که یک ملت در سایه اسلام و جامعه اسلامی چگونه می‌تواند پیشرفت کند.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در نخستین روز سال جدید در جمع زائران حرم مطهر رضوی علیه السّلام در مشهد مقدس اظهار داشتند: نوروز ایرانی یک فرصت مغتنمی است که همه مردم ایران و نیز مسلمانان کشورهای دیگر که عید نوروز را می‌شناسند و گرامی می‌دارند، از این روز و مناسبت در سمت و سوی حرکت اسلامی نهایت استفاده را بکنند.

ایشان افزودند: دأب و دید اسلام این است که از همه فرصت‌ها و لحظه‌های زندگی در همه مقاطع حیات در اشکال گوناگون برای تکامل انسان و پیشرفت معنوی و مادی نوع بشر استفاده شود.

رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: ما ایرانیان می‌توانیم با استفاده از این مناسبت به کارهایی که اسلام ما را به آن دعوت کرده و برای حرکت در جهت احکام و معارف اسلامی استفاده کنیم و خود را با اهداف عالیه اسلام آشنا کنیم.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: مردم ایران همواره از فرصت‌ها برای کسب معرفت و نزدیکی به خدا استفاده کرده و شاهد این است که ساعت تحویل، بیشتر مردم در مراکز دینی و بارگاه‌ها و زیارتگاه‌ها ‌و مشاهد مشرفه و مساجد مشغول دعا و ذکر بودند.

ایشان با تاکید بر اینکه معنای این حرکت ملت بزرگ ایران این است که از این آئین و سنت هم برای دین بهره‌برداری می‌کند، خاطرنشان کردند: باید از همه لحظات برای پیشرفت و برای معرفت و معنویت و دین خود و استقرار احکام دین و اخلاق اسلامی بهره‌برداری کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملکوتی ثامن‌ الحجج علیهم السّلام، با اشاره به عملکرد مسئولین و مردم در سال همت مضاعف و کار مضاعف، تصریح کردند: نتایج این همت مضاعف در بلندمدت شناخته می‌شود.

ایشان در عین‌حال تأکید فرمودند که آنچه مسئولان و مردم در همراهی با مسئولان و در همراهی با خود نشان داده و به عرصه آوردند، نشانگر همت و کار مضاعف بود که در بسیاری از عرصه‌ها این معنا مشهود است.

رهبر معظم انقلاب به عنوان نمونه به بحث علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کردند: آنچه امروز در پیشرفت علمی وجود دارد، بیش از آن چیزی است که تاکنون اعلام شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آنچه سال 89 برای ما مشخص کرده، این است که بحمد الله سال 89 به معنای واقعی کلمه سال همت مضاعف و کار مضاعف بود.

ایشان متذکر شدند که سال 89 خصوصیتی ندارد و همه سال‌های بعد باید سال همت مضاعف و کار مضاعف باشد تا با تداوم تلاش مضاعف به آنجا که شایسته ملت ایران است، برسیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که از جمله کارها در جهت همت مضاعف در زمینه اقتصاد، مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه به بحث تحریم بنزین اشاره و خاطرنشان کردند: خودکفایی بنزین یکی از نعمت‌های حاصل از این تحریم‌ها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملکوتی ثامن ‌الحجج علیهم السّلام که در رواق امام خمینی(ره) صورت گرفت، با اشاره به نامگذاری سال 1390 به عنوان سال "جهاد اقتصادی " تأکید کردند که در این زمینه سرفصل‌های مهمی وجود دارد که همه آنها دارای اولویت هستند.

ایشان از تحول نظام اداری، تحول آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی و همچنین مسائل مربوط به حوزه فرهنگ عمومی و اخلاق جامعه به عنوان کارهای بنیادی و لازم برای پیشرفت و تعالی کشور یاد کردند.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: به نظر صاحب‌نظران، آنچه نسبت به موارد فوق در اولویت قرار دارد، مسئله اقتصادی است که از همه موضوعات کشور دارای فوریت و اولویت بیشتری است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متذکر شدند: اگر ایران بتواند در زمینه مسئله اقتصادی حرکت جهادگونه انجام دهد و گام بلندی که برداشته با گام‌های بلندتری همراه کند، بلاشک برای کشور، پیشرفت و عزت ملت تأثیرات بسیار زیادی خواهد داشت.

ایشان تأکید کردند: باید بتوانیم قدرت نظام اسلامی را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به همه دنیا نشان دهیم و این الگو را سر دست بگیریم تا ملت‌ها ببینند که یک ملت در سایه اسلام و جامعه اسلامی چگونه می‌تواند پیشرفت کند.

رهبر معظم انقلاب رشد پرشتاب کشور بر اساس برنامه پنجم توسعه را در این زمینه شاخص قرار داده متذکر شدند که باید برای تحقق پیشرفت به رشد 8 درصدی برسیم و سهم بهره‌وری را در این زمینه بیش از موضوعات دیگر لحاظ کنیم تا بتوانیم از امکانات به شکل بهتری استفاده کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 2 موضوع صرفه‌جویی و مشارکت مستقیم مردم در امر اقتصاد را که البته مستلزم زمینه‌سازی توسط مسئولان است، در راستای افزایش بهره‌وری و تحقق رشد تعیین شده در برنامه پنجم مهم دانستند و نقش رسانه‌ها را در این زمینه تعیین‌کننده خواندند.

ایشان همچنین از روحیه جهادی، استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه، پرهیز از مسائل حاشیه‎ای و همچنین انسجام و اتحاد ملی و تعامل سازنده و هماهنگی قوا به عنوان الزامات شکل‌گیری حرکت عظیم اقتصادی در سال 90 یاد کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری هرساله به عناوین مختلف، نسبت به تبلیغات درباره این نامگذاری‎ها به مسئولان امر تذکر داده تأکید فرمودند: آنچه از مردم و مسئولان می‌خواهم، شنیدن و دنبال کردن آن است و پر کردن در و دیوار شهرها از این شعارها فایده ندارد.

ایشان خاطرنشان کردند که اگر نصب تابلوهای متعدد تبلیغاتی درباره نامگذاری سال‌ها هزینه ندارد، کاری غیرضروری است و اگر هزینه‎بردار است، این کار اشکال هم دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملکوتی ثامن‌الحج(ع) که در رواق امام خمینی(ره) صورت گرفت، با تأکید بر لزوم تقویت وحدت و اتحاد میان مسئولان، فرمودند: یکی از نقشه‌های بزرگ دشمنان ملت ایران ایجاد تفرقه و شکاف در داخل بوده است که به بهانه قومیت و مذهب و گرایش‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها و به بهانه‌های گوناگون دیگر پیگیری می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه خوشبختانه ملت ایران آگاهند و همه کسانی که به کشور خود و نظام مردمسالار دینی که مایه افتخار امروز این ملت است، علاقمندند، باید با هم هماهنگی و همدلی داشته باشند، به مسئولان کشور نیز در این زمینه تذکر دادند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مسئولان اگر از همدیگر گلایه دارند که گاهی ممکن است این گلایه‌ها به حق هم باشد، سعی کنند این گلایه‌ها را در معرض افکار عمومی مطرح نکنند چرا که این کار ضربه به اتحاد ملی است و من به مسئولان کشور به طور جد در این زمینه تذکر و هشدار می‌دهم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است مسئولان از همدیگر گلایه داشته باشند اما گلایه از اول انقلاب که ما دست‌اندرکار مسائل بوده‌ایم، بوده است. گاهی قوه مجریه از قوه مقننه و گاهی قوه مقننه از قوه قضائیه و گاهی قوه قضائیه از قوه مجریه گلایه‌هایی از هم داشته‌اند که طبیعت کار است.

ایشان اضافه کردند: ممکن است گلایه‌هایی که به وجود می‌آید‌ به حق هم باشد، اما نباید آن را در عرصه افکار عمومی بیاورند و ذهن و دل مردم را ناراحت و آنها را مأیوس کنند بلکه باید بین خودشان موضوعات را حل کنند.

مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه مهمترین مسائل دنیا با مذاکره قابل حل است، افزودند: مسائل جزئی اهمیتی ندارد و می‌توان آنها را از طریق گفت‌وگو حل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملکوتی ثامن‌الحج(ع) که در رواق امام خمینی(ره) صورت گرفت، به ایراد سخنان مهمی درباره تحولات منطقه پرداختند.

* تحولی بنیادین در منطقه در حال وقوع است

ایشان در ابتدا اظهار داشتند: حوادث اخیر منطقه، حوادث مصر، تونس، لیبی و بحرین، حوادث بسیار مهمی است و تحولی بنیادین در این منطقه عربی و اسلامی در حال وقوع است که نشانه بیداری امت اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 2 خصوصیت و عنصر اساسی در این تحولات را حضور فیزیکی مردم در صحنه و سمت و سوی دینی در این حرکت‌ها عنوان و تصریح کردند: حضور مردم با جسم خود در صحنه اتفاقی است که در انقلاب اسلامی ایران رخ داد و این در حالی بود که احزاب، پشت‌میزنشینان و عاج‌نشینان و تحلیل‌گران ذهنی کاری نتوانستند انجام دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: آنچه مردم مصر، تونس و دیگر کشورها را به صحنه کشاند، مسئله عزت و کرامت انسانی آنها بود، چرا که غرورشان به دست حاکمان ظالم جریحه‌دار شده بود.

ایشان با اشاره به اقدامات حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در همراهی با رژیم غاصب صهیونیستی برای حصر مردم مظلوم غزه، یادآور شدند: وقتی مردم مصر دیدند که رئیس آنها که در رأس کشور است به نیابت اسرائیل کثیف‌ترین کارها و جنایات را مرتکب می‌شود، جریحه‌دار شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اگر در جریان محاصره غزه، مبارک با اسرائیل همکاری نمی‌کرد، اسرائیل نمی‌توانست غزه را آنطور زیر فشار قرار دهد و آن جنایات را مرتکب شود.

ایشان افزودند: در لیبی هم با آنکه قذافی در سال‌های اول روی کار آمدن خود گرایش ضدغربی از خود نشان می‌داد، در این سال‌ها خدمات بزرگی به آنها انجام داد و مردم که دیدند آن آقا با تهدید خشک و خالی غرب، امکانات هسته‌ای خود را جمع کرد و سوار بر کشتی به غربی‌ها تحویل داد، دلشان خون شد.

رهبر فرزانه انقلاب در عین حال متذکر شدند که در سوی دیگر، ملت ایران مشاهده کرد که همه دنیا به سردمدارای آمریکا علیه حرکت هسته‌ای ایران قیام کرد اما مسئولان کشور نه تنها در برابر تهدیدها و تحریم‌ها عقب‌نشینی نکردند بلکه علیرغم اقدامات دشمن، امکانات هسته‌ای خود را هر سال چندین برابر سال گذشته بیشتر کردند.

* موضع روشن و صریح جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان و مخالفت با دیکتاتورهاست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه فرمودند: موضع روشن و صریح جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان و مظلوم و مخالفت با دیکتاتورها و مستکبران است.

* حرکت اسلامی که در منطقه آغاز شده قطعاً به پیروزی خواهد رسید

ایشان عملکرد آمریکا و غرب را در قبال تحولات منطقه خباثت‌آمیز و مزورانه توصیف و تأکید کردند: حرکتی که در منطقه آغاز شده است، حرکت امت اسلامی و به سمت اهداف اسلامی است و طبق وعده الهی قطعاً به پیروزی خواهد رسید.

* آمریکا در مقابله حوادث منطقه متحیر ماند و دچار تناقض‌گویی شد

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید کردند: آمریکایی‌ها در ابتدا در مقابل حوادث منطقه متحیر مانده و باورشان نمی‌شد که چنین تحولی رخ داده باشد و از این روی دچار بی‌تحلیلی شدند و بعد هم چون تحلیل درستی از حوادث نداشتند و مردم را نمی‌شناختند، مواضع متناقضی گرفتند.

* آمریکا همواره از دیکتاتورها حمایت کرده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: آنچه همواره در رفتارهای آمریکایی‌ها تا به امروز دیده شده، پشتیبانی از دیکتاتورها بوده است و آنها حتی از حسنی مبارک هم تا آخرین لحظه دفاع کردند و وقتی دیدند نمی‌شود، او را دور انداختند که این هم درس عبرتی برای سردمداران وابسته به آمریکا است که بدانند وقتی تاریخ مصرف خود را طی کرده و بی‌فایده شوند، آنها را مانند کهنه‌ای دور می‌اندازند.

ایشان با بیان اینکه تحولات منطقه برای غرب و آمریکا غیرقابل باور بوده و هست، اظهار داشتند: مصر از ستون‌های اصلی سیاست خاورمیانه‌ای آمریکاست و آنها به این سیاست متکی بودند اما نتوانستند این ستون را به نفع خود حفظ کنند و ملت‌ها بر ‌آنان فائق آمدند.

* ملت مصر و تونس بر توطئه‌های ثانویه آمریکایی‌ها هم فائق آمدند

"تلاش کردند با تزویرها و ترفندهای آمریکایی و غربی که موذیانه و خباثت‌آلود اما در عین حال سطحی است و اگر ملت‌ها هوشیار باشند می‌توانند این ترفندها را باطل کنند، حالا که حسنی مبارک یا بن‌علی را از دست داده‌اند شاید بتوانند شاکله نظام را حفظ کنند و از این روی اصرار کردند نخست‌وزیرها بمانند اما ملت‌ها با ادامه قیام خود بر این ترفندها نیز فائق آمده و این دولت‌ها را نیز ساقط کردند. "
این سخنان رهبر معظم انقلاب با فریادهای پرشور "مرگ بر آمریکا " از سوی حاضرین در حرم رضوی همراه شد.

* سلسله شکست‌های آمریکا در منطقه ادامه می‌یابد

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: با عنایت و توفیق الهی و به حول و قوه الهی، سلسله شکست‌های آمریکا در منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: آمریکا و غرب بعد از ازدست دادن عوامل خود در کشورهای یاد شده، 2 ترفند دیگر را در پیش گرفتند که یکی "فرصت‌طلبی " و دیگری "شبیه‌سازی " بود که فرصت‌طلبی آنها این بود که خواستند انقلاب‌ها را مصادره کنند ولی در آن شکست خورند و دوم آنکه تلاش کردند آنچه در این کشورها اتفاق افتاد را در ایران اسلامی، ایران مردمسالاری و ایران ملت، پیاده کنند.

"در این ترفند، عوامل آنها در داخل کشور، افراد ضعیف و فرومایه و حقیقتاً دست‌خوش هواهای نفسانی که سعی کردند شاید بتوانند این کار را انجام دهند اما معلوم بود حرکت شکست‌خورده و کاریکاتوری مضحک و بی‌نتیجه است و ملت ایران بر دهان آنها کوبیدند. "

مردم حاضر در حرم رضوی پس از شنیدن این جملات رهبر معظم انقلاب، در واکنش به اقدامات فتنه‌گران یکپارچه شعار مرگ‌بر منافق سر دادند.

* منافق واقعی آمریکاست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم حاضر تأکید کردند که منافق واقعی آمریکاست.

این رهنمود رهبر معظم انقلاب جهت‌گیری شعارهای خیل عظیم مردم حاضر را به سمت آمریکا سوق داد و مردم شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند: نفاق واقعی عملی است که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند و ادعای دفاع از ملت‌ها را دارند و در مورد مصر نفاق به خرج داده و می‌گویند که ما طرفدار ملتیم و این در حالی است که آنها دروغ می‌گویند و با دشمنان آن ملت‌ تا آخر همراهی کردند.

ایشان ادامه دادند: آمریکایی‌ها در مورد تونس هم گفتند که ما طرفدار ملتیم اما این هم دروغ بود و بد نیست که ملت عزیز ایران بدانند که رئیس‌جمهور آمریکا پیغام داده به ملت ایران که ما طرفدار شما هستیم!

این سخنان رهبر معظم انقلاب بار دیگر با فریادهای یکپارچه و خروشان "مرگ بر آمریکا " از سوی مردم حاضر در محل سخنرانی همراه شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود تأکید کردند: آنها(آمریکایی‌ها) ادعا می‌کنند که ما با دیکتاتوری‌ مخالف و با حقوق ملت‌ها موافقیم اما دروغ می‌گویند، به دلیل آنکه اینها نه فقط به ملت‌های دیگر رحم نمی‌کنند بلکه به ملت خودشان هم رحم نمی‌کنند. همین رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، هزاران میلیارد دلار را در وضعیت اقتصادی بسیار بد و رکود اقتصادی این کشور از کیسه ملت خود صرف کرد تا بانک‌ها و صنایع یعنی کمپانی‌ها را زنده نگهدارد.

ایشان با بیان اینکه معلوم نیست رئیس‌جمهور آمریکا متوجه می‌شود که پشت سر سیاست‌های او چه کسانی هستند یا نمی‌فهمد و غافل و گیج است، اظهار داشتند: او (اوباما) می‌گوید مردم در میدان آزادی تهران همان مردم میدان التحریر مصر هستند؛ راست می‌گوید، چرا که مردم ایران در 22 بهمن هر سال در میدان آزادی جمع می‌شوند و شعار آنها مرگ بر آمریکاست.

این سخنان رهبر انقلاب بار دیگر با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ اوباما حاضرین مورد استقبال قرار گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملکوتی ثامن‌الحج(ع) که در رواق امام خمینی(ره) صورت گرفت، به طور ویژه به تحولات لیبی و بحرین اشاره کرده و در ابتدای این بخش از سخنانشان فرمودند: در قضیه لیبی ما رفتاری را که دولت لیبی با مردم در پیش گرفته بود و در پیش گرفته است است یعنی کشتار مردم، فشار بر مردم، بمباران شهرها و کشتار غیرنظامیان را صددرصد محکوم می‌کنیم، اما ورود و دخالت آمریکایی‌ها و غرب را هم صد در صد محکوم می‌کنیم.

* آمریکا و غرب به دنبال حمایت از مردم لیبی نیست بلکه به دنبال نفت این کشور است

ایشان تأکید کردند: آمریکایی‌ها و غرب ادعا می‌کنند که ما برای دفاع از مردم می‌خواهیم وارد لیبی شویم و عملیات نظامی انجام بدهیم در حالی که این ادعای آنها اصلاً قابل قبول نیست. اینها اگر حقیقتاً مدافع مردم لیبی بودند و دلشان به حال مردم می‌سوخت، در این یک ماه اخیری که مردم لیبی در حال بمباران شدن هستند به آنها امکانات و اسلحه و ضدهوایی می‌دادند، اما دیدیم که غربی‌ها به جای اینکارها یک ماه نشستند کشتار مردم را تماشا کردند و حالا می‌خواهند وارد شوند، بنابراین آنها به دنبال حمایت از مردم لیبی نیستند بلکه به دنبال نفت لیبی هستند.

ولی امر مسلمین جهان خطاب به غرب و آمریکا تأکید کردند: شما دنبال گرفتن جای پا در لیبی هستید و می‌خواهید از لیبی به عنوان یک جای پا استفاده کنید تا دولت‌های انقلابی آینده مصر و تونس که در دو طرف لیبی هستند را تحت نظر داشته باشید. نیت شما نیت فاسدی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ما این حرکتی که غربی‌ها به سردمداری امریکا انجام می‌دهند را قبول نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: متاسفانه سازمان ملل که باید در خدمت ملت‌ها باشد به آلت دست این کشورها تبدیل شده و هرچه این دولت‌های غربی می‌خواهند برایشان فراهم می‌کند و این ننگ است برای سازمان ملل.

ایشان مجددا تأکید کردند: حضور قدرتهای بیگانه و غربی‌ها در لیبی به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر این کشورها می‌خواهند به مردم لیبی کمک کنند می‌توانند مردم را تجهیز کنند تا مردم خودشان مسئله‌شان را با قذافی حل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این بخش از سخنان مهمشان درباره مسائل منطقهف به موضوع بحرین اشاره و با تأکید بر اینکه مسئله بحرین، درست از لحاظ ماهیت مثل مسائل دیگر کشورهای منطقه است، خاطرنشان کردند: مسئله بحرین با مصر، تونس و لیبی هیچ فرقی ندارد چرا که در بحرین نیز ملتی هستند که حکومتشان حقوق آنها را نادیده می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه ملت بحرین با این قیام خواسته اساسیشان این است که انتخاباتی انجام بگیرد و هر 1 نفر 1 رأی داشته باشد، این پرسش را مطرح کردند که آیا این توقع مردم بحرین زیادی است؟

ایشان ادامه دادند: در بحرین یک صورت انتخاباتی وجود دارد اما مردم آنجا مطلقاً از این حق که هر نفر 1 رأی داشته باشد برخوردار نیستند و به آنها ظلم می‌شود.

ولی امر مسلمین جهان با بیان اینکه غربی‌ها در مسئله بحرین فرصت را مغتنم شمردند و قصد دارند با طرح مسئله جدید شیعه و سنی در مسائل منطقه دخالت کنند، خاطرنشان کردند: غربی‌ها می‌گویند مردم بحرین چون شیعه هستند نباید هیچکس از آنها حمایت کند و تلویزیون‌هایی که جزئیات قضایای منطقه را پخش می‌کردند، نسبت به قضایای منطقه سکوت کنند و کشتار مردم بحرین را مخابره نکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: برخی سیاستمداران و روزنامه‌نگاران کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گزافه‌گویی کرده و می‌گویند که مسئله بحرین جنگ شیعه و سنی است در حالی که اینگونه نیست و مسئله این کشور اعتراض یک ملت است به ظلمی که به او می‌شود و مسئله بحرین با مسئله تونس و مصر و لیبی و یمن هیچ فرقی ندارد.

ایشان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها خوشحالند که بتوانند بوسیله بوق‌های تبلیغاتیشان در منطقه بتوانند مسئله بحرین را مسئله اختلاف شیعه و سنی جا بزنند، تصریح کردند: آنها از این طریق می‌خواهند هم جلوی کمک‌هایی که ممکن است به این مردم مظلوم بشود را بگیرند و هم ماهیت قضیه را عوض کنند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها می‌گویند چرا ایران از مردم بحرین حمایت می‌کند؟ تأکید کردند: ما از همه ملت‌های مظلوم پشتیبانی کرده‌ایم. ما 32 سال است که از مردم فلسطین پشتیبانی می‌کنیم. کدامیک از دولت‌ها و ملت‌ها چنین پشتیبانی‌ای کرده‌اند؟ مگر ملت فلسطین شیعه هستند؟ درباره غزه مردم ما چقدر تلاش کردند. جوانان ما رفتند به فرودگاه تا عازم غزه شده و علیه اسرائیل بجنگند در حالی که راه بسته بود و ما گفتیم نروید تا وسط راه سرگردان نشوید. مردم ما نسبت به غزه و فلسطین و تونس و مصر ابراز احساسات کردند در حالی که آنها شیعه نبودند و اصلاً بحث شیعه و سنی در میان نیست. و این در حالی است که غربی‌ها و آمریکایی‌ها بدخواهانه و بددلانه سعی می‌کنند مسئله بحرین را به عنوان مسئله شیعه و سنی قلمداد کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه متاسفانه بعضی آدمها که آدم خیال می‌کند انگیزه سوئی ندارند نیز در این دام افتاده‌اند، تصریح کردند: اگر خیرخواهانی در این بین وجود دارند من به آنها اعلام می‌کنم مسئله را شیعه و سنی نکنید چرا که این بزرگترین خدمت به آمریکا و دشمنان امت اسلامی است که حرکت عمومی ضداستبدادی یک ملت را حمل کنند به دعوای شیعه و سنی؛ و این در حالی است که دعوای شیعه و سنی وجود ندارد.

ایشان خاطرنشان کردند: ما بین غزه و فلسطین و تونس و لیبی و مصر و بحرین و یمن تفاوتی نمی‌گذاریم و معتقدیم در همه جا ظلم به ملت‌ها محکوم است و حرکت ملت‌ها با شعار اسلام در جهت آزادی مورد تأئید ماست.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان با اشاره به اوج وقاحت آمریکایی‌ها که حضور تانک‌های دولت سعودی در خیابان‌های منامه را دخالت نمی‌داند اما وقتی مراجع تقلید و علما و خیرخواهان ما می‌گوید مردم را نکشید می‌گویند دخالت کردید، تأکید کردند: این که ما به یک دولت و رژیم ظالمی خطاب کنیم مردم خود را نکشید دخالت است؟ آمدن تانک‌های بیگانه در خیابان‌های دخالت نیست اما این دخالت است؟ این اوج وقاحت آمریکا و اذنابشان در منطقه است که اینگونه تبلیغ می‌کنند.

* دولت سعودی با دخالت نظامی در بحرین منفور ملت‌ها می‌شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر اینکه دولت سعودی در دخالت نظامی خود در بحرین اشتباه کرده و با این کار خود را در میان مردم منطقه منفور می‌کند، تصریح کردند: آمریکا اگر در میان مردم منطقه منفور شود به دلیل هزاران کیلومتر فاصله‌ای که با منطقه دارد، برایش خیلی اهمیت ندارد اما اگر مردم منطقه از سعودی‌ها منفور شوند برایش خسارت سنگینی است. لذا سعودی‌ها اشتباه کردند و هر کس دیگری این کار را بکند اشتباه کرده است.

ایشان همچنین تأکید کردند:‌به توفیق الهی این حرکت ملت‌ها و امت اسلامی با شعار اسلام و به سمت اهداف اسلامی که در منطقه آغاز شده نشاندهنده بیداری عمومی ملت‌هاست و طبق وعده الهی این حرکت‌ها قطعا و یقیناً به پیروزی خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد