فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

وزیر ارشاد: تهران میزبان برگزاری جشن نوروز است !!! _ فتنه اخر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزبانی تهران در برگزاری جشن نوروز با حضور رییسان جمهور چند کشور همسایه خبر داد.
 '‌سید محمد حسینی ' روز یک‌شنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: این آیین با شکوه در روز های ۷ و ۸ فروردین ماه ۹۰ در تالار وحدت تهران برگزار می شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری آیین یادشده از سوی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: وزارت فرهنگ نیز در امر برگزاری این جشن از هنرمندان و گروههای هنری در برگزاری آیین های هنری دعوت به عمل آورده است. 

به گفته حسینی، رونمایی از ترجمه قرآن کریم به زبان های مختلف،‌ اجرای کنسرت و موسیقی های سنتی و برنامه های متناسب با آیین اصیل نوروز، ار بخش های جشن سال نو به شمار می رود . 

وی از رییسان جمهور کشورهای پاکستان، افغانستان ، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه و عراق به عنوان میهمانان ویژه جشن نوروز در تهران نام برد و ادامه داد: از سایر رییسان جمهور کشورهای همسایه نیز برای حضور در این آیین دعوت رسمی به عمل آمده است. 

وزیر ارشاد همچنین به حرف و حدیث هایی که در تعدادی از رسانه ها از جانب برخی افراد در خصوص برگزاری جشن نوروز در استان فارس مطرح شده است،اشاره کرد و گفت: میزبانی فارس از ابتدا مطرح نبوده است و تمام پیش بینی های لازم برای برپایی جشن نوروز در تهران صورت گرفته است. 

جشن جهانی نوروز، هشتم مهر ماه ۱۳۸۸ توسط سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد -یونسکو- به عنوان میراث غیر ملموس جهانی، به ثبت جهانی رسید. 

نخستین دوره جشن جهانی نوروز، هفتم فروردین امسال با حضور رییسان جمهور کشورهای فارسی زبان، وزیران خارجه، معاون نخست وزیر و سفیران کشورهای مختلف جهان در مجموعه فرهنگی سعدآباد تهران برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد