فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

بازی گلشیفته فراهانی در «اگر بمیری می کشمت» دختر کرد سرگردان

گلشیفته فراهانی در فیلمی به نام «اگر بمیری می کشمت» به کارگردانی 'هینر سلیم' کرد تبار ساکن فرانسه (اول فروردین سال 90) در پاریس به صورت خصوصی اکران شد.

به گزارش مشرق به نقل از جهان؛ گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش اول زن را بازی می کند . او در این فیلم در نقش "سیبا" دختری کرد تبار بازی می کند که بعد از مرگ نامزدش در پاریس سرگردان می شود.

فیلم در حال نمایش دو فرهنگ افراد مهاجر کرد و فرانسویان است و به همین سبب گلشیفته فراهانی در این فیلم به دو زبان کردی و فرانسه حرف می زند .

این فیلم که به گفته کارگردان آن، قصد دارد معضل فرهنگ های بیگانه در کشور میزبان و مشخصا فرانسه را نشان دهد به سنت های پیچیده و متکلفانه جوامع سنتی پرداخته و کارگردان تلاش کرده است با تکیه بر استعاره های مختلف این سنت ها را از نظر خود به چالش بکشد.

اما نکته قابل تامل در این فیلم به گلشیفته فراهانی برمی گردد که زمانی به عنوان سوپر استار فیلم های ایران شناخته می شد وی در این فیلم شاید بازی خوبی داشته و سکانس های قابل قبولی را به نمایش گذاشته باشد اما نوع حجاب و لباس پوشیدن وی به عنوان یک ایرانی کاملا مایه تاسف و تالم است.
(حجت الاسلام نقویان در بخشی از یک سخنرانی به این نکته اشاره کردند که برخی از ایرانیان که خارج از کشور می روند آنقدر از حد خارج می شوند که بسیار بیشتر و بدتر از خارجیان آن کشور آرایش می کنند و لباس می پوشند، نقویان اشاره می کند که اگر می خواهی این نوع ایرانیان را بشناسی به بی حجاب ترین افراد توجه می کن!)

متاسفانه باید اعتراف کرد که سوپراستارهای سینمای ایران وقتی از چرخه گردونه خود خارج می شوند دیگر هرگز در جایگاه خود قرار نمی گیرند و این به این معناست که هر تلاشی برای بازگرداندن آنها به جایگاه قبلی بی نتیجه و عبس است.

نظرات 2 + ارسال نظر
عبد 1390/01/24 ساعت 14:09 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.ممنون که خبرم کردی.خداقوت.
می دونید ایراد از گلشیفته!!! نیست، ایراد از تهیه کنندگان فیلم ها و سینمای ایرانه که افرادی مثل ایشون رو که ذاتشون اینه تبدیل به ستاره تو سینمای ایران میکنند، و چون در ذهن مردم به عنوان ستاره!!! جلوه کرده بودند ، چشمک های نادرست این ستاره خیلی خیلی کوچولو هم انگار تو ذهن مردم تاثیر مخربی میذاره.
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم

عبد 1390/01/24 ساعت 16:29 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر فعالم.ممنون که مرتب بهم سر می زنین .
من با مطلبی با عنوان "اسلام ستیزی ، تحولات خاورمیانه ، اوضاع مسلمانان بحرین و لیبی" آپم.بازم منتظر بازدید و نظرات خوب شما هستم.
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد