فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

شهروندان دیپلمات آمریکا در تهران چه می کنند؟ + فیلم

موسسه پیس اکشن وست آمریکا در راستای سیاست درگیرسازی اوباما و با رویکرد دیپلماسی شهروندی سعی در برقراری رابطه با شهروندان ایرانی به خصوص جوانان دارد.
این موئسسه که ادعا می کند موئسسه ای غیردولتی است و تنها سعی دارد روابط میان مردم ایران و آمریکا را بهبود بخشد به میان شهروندان ایرانی می آید و با مصاحبه و ضبط تصویر و صدای آنها، به قول خود پیام مردم ایران را به گوش مردم آمریکا می رساند.

ربکا گرفین مدیر سیاسی موئسسه پیس اکشن وست آمریکا که یک بار در سال 2009 به همراه عده ای دیگر از اعضای این موئسسه به کشورمان سفر کرده است ادعا می کند: «قبل از سفرم به ایران به گردآوری پیام های صلح و دوستی ایرانیان و آمریکاییها پرداختم. هدفم این است که این پیامها را با شما قسمت کنم تا به توانایی بالقوه این دو ملت برای داشتن رابطه ای صلح آمیز پی ببرید و بدانید که شما هم می توانید به این پروسه کمک کنید.»
این موسسه ادعا می کند که مردم ایران و آمریکا می توانند صرف نظر از مواضع دولتمردانشان با یکدیگر روابط حسنه ای داشته باشند و طوری القا می کند که گویی نماینده مردم آمریکاست اما در تبلیغ سایت خویش به سخنان اوباما استناد می کند و این در حالی است که از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان رژیم ایران یاد می کند.
این موسسه همچنین عنوان می کند که «گفتگوهای ما با مردم ایران باید موضوعاتی از قبیل همکاری ایرانیان در باثبات‌ ساختن عراق و افغانستان، حقوق بشر، و نیز آینده برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را شامل شود» گویی که ایران مسئول تجاوز آمریکا به این دو کشور و فجایع انسانی ناشی از آن بوده و انگار ایران در گذشته سابقه استفاده از سلاح هسته ای را داشته است.
این موسسه در ادامه با عباراتی زیبا می گوید: «مردم ایران و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که آنچه امنیت دو ملت را تضمین می کند دیپلماسی است اما متاسفانه عده کمی از مردم دو کشور با پیشرفت این روند مخالف هستندکه این ناشی از ترس و اطلاعات غلط آنهاست. ما با گفتن حقیقت می توانیم بر این ترس و سوء تفاهم غلبه کنیم.»
به نظر می رسد که آمریکا قصد دارد با ایجاد شکاف میان مردم ایران و نظام اسلامی پشتوانه مردمی نظام را  از بین ببرد تا در صورت هر گونه اقدام احتمالی علیه ایران با کوچکترین مقاومت مردمی نیز روبه رو نشود.
این سایت با گذاشتن پیامهای صلح مردم ایران و آمریکا می خواهد به مردم دو کشور این طور القا کند که این نظام ایران است که مانع دوستی دو کشور است و این در حالی است که به سابقه دشمنی آمریکا و تحریمهای این کشور علیه ایران هیچ اشاره ای نمی کند.
در پایان این موسسه از مردم ایران و آمریکا می خواهد که به عنوان دیپلمات شهروند با موسسه پیس اکشن وست آمریکا همکاری نموده و عضو این موسسه شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/01/28 ساعت 18:19 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر فعالم.خدا قوت رزمنده.
من نمی دونم این آمریکا و دولت مردان و اجیرانشون چرا نمی خوان بفهمن که هر کاری بکنن ،مردم فهیم ایران هرگز با حرفای اونا خام نمی شن و با طناب پوسیده اونا توی چاه نمی رن و هرگز پشت ولایت و رهبری شونو خالی نمی کنن ،یعنی اونا این همه راهپیمایی های ما رو تو 9 دی 88 و22 بهمن ها نمی بینن .چه قدر که دیده بصیرتشون کوره ،خدا می دونه و بس.
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد