فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

تجمع برای «زهرا» مقابل سفارت انگلیس

جامعه دانشگاهی کشور در اعتراض به تعدی نسبت به حجاب «زهرا کاظمی صالح» دانشجوی ایرانی مقیم لندن از سوی چهار دختر تروریست اعتقادی انگلیسی، روز پنج‌شنبه هفته جاری مقابل سفارت انگلیس تجمع می‌کند.

 ایوب توکلیان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با محکوم کردن مصادیق سلب آزادی اندیشه و اعتقاد در اروپا، به خصوص اقدام اخیر افراد ناشناس علیه حجاب زهرا کاظمی صالح دانشجوی مسلمان ایرانی مقیم لندن خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور خواستار پیگیری حقوقی و قضایی ماجرا در سطح بین‌‌المللی شد. وی به «جوان» گفت: جامعه دانشگاهی در اعتراض به این اقدام، به دنبال برگزاری تجمع در مقابل سفارت انگلستان در روز پنج‌شنبه هفته جاری است.

وقتی یک مخاطب با خبر ضرب و شتم دانشجوی ایرانی مقیم لندن به جرم داشتن حجاب روبه‌رو می‌شود، می‌توان حدس زد، چه تفکراتی به ذهن او خطور می‌کند. همزمان درگیر احساس‌های عشق و نفرت، خشم و غرور و غم و حق‌طلبی می‌شود. «احسنت زهرا خانم، خدا قبول کند». این هم از مهد حقوق بشر!». «چقدر آزادی بیان و اندیشه!». «مستضعفین و صالحین وارثان زمین‌اند». «نگه داشتن دین در آخرالزمان مثل نگه داشتن آتش در دست است». «و بشارت بده به آنان که ایمان آوردند و بر این ایمانشان استوارند...»

اما جامعه دانشگاهی بیشتر از بقیه اقشار این درد را احساس می‌کند. روز شنبه گذشته صورت تمام دانشجویان مسلمان دنیا خونی شد و تفکر اسلامی تمام تحصیلکردگان مسلمان مورد تعرض قرار گرفت.

در این رابطه دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اتفاقی را که برای زهرا کاظمی صالح افتاد، هتک‌حرمت نسبت به اندیشه و اعتقاد تمام ایرانیان و به‌خصوص دانشجویان ایرانی دانست. توکلیان اظهار داشت: دولت انگلستان در محافظت از امانت ایرانیان در کشورش کوتاهی کرده و باید در این رابطه پاسخگو باشد.

بوی تعفن حقوق بشر ابزاری از لندن بلند شد
عکس‌های صورت خون‌آلود زهرا کاظمی صالح به انسان یادآور می‌شود که اروپا و غرب که خود را پرچمدار حقوق بشر می‌دانند، باز هم در عمل رفوزه شدند. این هم از حقوق بشر غربی! دولت‌ها و حکومت‌هایی که با ادعای حقوق بشر داعیه قیمومیت دنیا را دارند و با استفاده از چماق حقوق بشر برای مصادره سرمایه‌ها و حتی موجودیت کشورها قطعنامه و بیانیه صادر می‌کنند.
توکلیان نیز در میان گفته‌هایش این تناقض و دروغگویی غرب را از یاد نبرد و اضافه کرد: اتفاقی که برای خانم کاظمی افتاد نقدی نسبت به شرافت و ارزش‌های انسانی است و کمتر از قتل نفس نیست.

وی به سکوت رسانه‌ای غرب در مورد این اتفاق اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های کذاب در انحصار صهیونیست که به خاطر اعلام حکم اعدام یک مجرم ماه‌ها، بازی تبلیغاتی به راه می‌اندازند، امروز در مقابل نقض آزادی اندیشه یک مسلمان در لندن، در روز روشن و در مقابل انظار عمومی به قیمت ضرب و شتم وی، خاموش مانده‌اند.

توکلیان در ادامه با بیان انتظار دانشگاهیان از دستگاه دیپلماسی کشور درخصوص پیگیری بین‌المللی این اتفاق گفت: در این مورد هیچ تأمل و درنگی جایز نیست و باید اقدام صریح و قاطعی در قبال آن صورت بگیرد. جامعه دانشگاهی نیز به هیچ وجه از پیگیری این مسئله عقب‌نشینی نخواهد کرد.

واکنش بسیج جامعه زنان
بسیج جامعه زنان نیز در واکنش به اقدام گروهی غربی قرون وسطایی در ضرب و شتم زهرا کاظمی صالح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حجاب اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه مسلمانان چنان مورد تأکید آیات قرآنی و احادیث معصومین قرار گرفته است که با هیچ قانون بشری نمی‌توان خللی در لزوم رعایت آن ایجاد کرد. لذا ممنوعیت این مقوله در برخی کشورها و مورد ضرب و شتم قرار دادن دختران مسلمان به خاطر حجاب، امری مردود و غیرمنطقی بوده و علاوه بر اینکه با مبانی عقلی و دینی سازگاری ندارد، این سیاست ضددینی با اصول عام‌الشمول حقوق بشر نیز مغایرت دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/01/31 ساعت 23:40 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.
آزادی اندیشه یعنی همین دیگه! اون انگلیسی های یانکی ،حق داشتن اندیشه منحوس خودشون رو ازاده نشون بدن، گور... آزادی اندیشه مخالفان تفکر انگلیسی.اینه آزادی بیان و اندیششون!!!!!!!!!!!!
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد