فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

مجوز برای براندازی؛ این 2 بازی همزمان با فتنه 88 مجوز گرفتند

در اردیبهشت و تیر سال 88 یعنی تقریبا همزمان با انتخابات و حوادث پس از آن، بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دو بازی با محتوای آموزش شیوه های تغییر نظام مجوز انتشار داده است.

 در اردیبهشت و تیر سال 88 بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دو بازی با محتوای آموزش شیوه های تغییر نظام مجوز انتشار داد؛ بازی رایانه ای "لبه آینه " یکی از بازیهایی است که اردیبهشت 88 مجوز انتشار دریافت کرده است و از همان ماه نیز در فروشگاه های سراسر کشور عرضه شده است. به توضیحی که پشت قاب این بازی نوشته شده است دقت کنید: 


داستان بازی در مورد دختری با نژاد آسیایی است که مادر خود را در تظاهرات ضد دولتی از دست می دهد انگیزه او برای مبارزه خواهر اوست که کارمند اداره پلیس است و برای او پاپوشی درست شده و به دردسر افتاده است . نکته قابل توجه این بازی آن است که تمام مراحل بازی از ابتدا تا انتها آموزش روش های پارکور برای گرفتن اسلحه از دست نیروهای امنیتی است .
معمولا صفحه loading بازی ها به آموزش روش های بازی می پردازد که در این بازی در صفحه لودینگ آن نیز روش های خلع سلاح پلیس آموزش داده می شود

 


در تمامی مراحل این بازی کاربر میبایست از روی پشت بام ها و درو دیوار ها با سرعت حرکت کند و از دست نیروهای پلیس خود را نجات دهد و در صورت مواجهه با نیروهای امنیتی با به کار بردن انواع روش ها اسلحه ها را از دست آنها خارج کند . کاربر پس از گرفتن اسلحه با آن شلیک نکرده یا حداکثر چند شلیک مختصر می کند و به صورت از پیش تعیین شده اسلحه را به اطراف پرتاب می کند چرا که این بازی مانند هیچ یک از بازی های معمول دنیا نیست که قدرت کاربر در بکار بردن اسلحه های متنوع باشد بلکه تنها راه مقابله در جنگ شهری استفاده از مهارت های شخصی است .
بازی با توجه به اسلحه هایی که در اختیار نیروهای امنیتی است روش های گوناگونی را برای گرفتن آن آموزش می دهد که در تصاویر زیر قابل مشاهده است:

 

 

 

این بازی ها در زمانی که انقلاب های رنگین علیه حکومت های مخالف آمریکا یکی یکی به ثمر نشسته و جنبش سبز در ایران در حال شکل گیری بود وارد بازار شده اند . بدیهی است اکنون که آخرین انقلاب رنگی آمریکایی، در ایران در سال 88 شکست خورد و پس از این شکست ، اینک که انقلاب های مردمی علیه حکومت ها و دیکتاتورهای طرفدار غرب آغاز شده است ، اینگونه پروژه ها شکست خورده و این بازی ها قطعا دیگر به نفع غرب نخواهد بود. به عقیده کارشناسان اکنون موج بیداری اسلامی در کشورهای عرب منطقه باعث شده است که این ابزارها علیه غربیان و حکومت های وابسته به آنان استفاده شود .
بازی دیگر بازی رایانه ای "پارتیزان حزب سرخ" است . این بازی توسط یک شرکت آمریکایی تولید شده است . مجوز انتشار آن تیرماه 1388 توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای صادر شده و دو ماه بعد در فروشگاه ها عرضه شد . بازی داستان یک مهندس معدن به نام الک ماسون است . در ابتدای بازی و پس از کشته شدن برادرش توسط نیروهای حکومت وارد جنبش سرخ می شود . این بازی فاز جنگ نیمه سخت برای تغییر نظام را آموزش می دهد . برای القای تاثیرات این بازی مانند بازی لبه آیینه نیازی به دانستن زبان انگلیسی نیست . چرا که طی مراحل مختلف شیوه های استفاده از کمترین امکانات برای جنگ شهری را به صورت عملی آموزش می دهد.

 


در اولین مرحله به شما دستور داده میشود که به یکی از مراکز حکومت که قبلا تخلیه شده است مراجعه کرده و با بمب های کوچک مخصوص کارگران معدن کل ساختمان را منهدم کنید . اولین نکته اینجا آموزش داده می شود . اینکه در جنگ شهری ماندن و جنگیدن مساوی با مرگ خواهد بود . شما باید پس از خرابکاری سریعا محل را ترک کنید . این نکته به شما گوشزد می شود و در مرحله نخست نیز اگر پس از انهدام محل در آنجا بمانید نیروهای حکومت سریعا به محل رسیده و شما را از بین خواهند برد .
بدین شکل در مراحل مختلف بازی روش های جنگ پارتیزانی آموزش داده می شود . در یکی از مراحل با یک کلت و چند تیر شما را برای تمرین به مکانی می فرستد . شما باید بدون هیچ امکاناتی یک ساختمان را به آتش بکشید و کاملا نابود کنید . برای این کار چند کپسول گاز در اختیار شما قرار می گیرد و شما باید این کپسول ها را طوری در ساختمان جاسازی کنید که با تیرهایی که در اختیار دارید و انفجار یک کپسول تمامی کپسول ها منهدم و ساختمان نابود شود .

 


دستور عملیات تسخیر مرکز رادیوی حکومت برای پخش سراسری سخنرانی رهبر انقلابیون

 

سراسر این بازی آموزش های جنگ شهری است . این بازی در فروشگاه های با کلمه "تخریب" مترادف است . و همه این بازی را به خاطر قدرت تخریب بالا به مشتریان پیشنهاد می کنند .
به تبلیغات این بازی در سایت های اینترنتی که این بازی را برای فروش گذاشته اند توجه کنید :
" بازی Red Faction Guerilla به جرات یکی از زیباترین بازی های اکشن سال 2009 است.در این داستان همه نوع قابلیتهای تخریب پذیری ارائه شده و جزئیات مربوط به درگیری و کشمکش بین کلونی معدن کاران Martian و دیکتاتوری Earth Defense Force که بر همه سایه افکنده، مو به مو به تصویر کشیده می شود. شما بعنوان یکی از نیروهای مقاومت مردمی ایفای نقش می کنید. سرباز غیرنظامی هستید که وظیفه اش براندازی نظام EDFهاست و به دلایل مختلف بر زندگی بسیاری از افراد غیرنظامی تأثیر می گذارد. احتمالاً شما چیزهایی درباره ی عملیاتهای بالقوه ی افراد غیرنظامی در رسانه ها دیده و یا شنیده اید. کل اخباری که از دکه ی روزنامه فروشی ها و رادیو درباره ی شورش های محلی، آشوب و درگیری می شنوید، باعث می شود از آشفتگی های دور و بر خود بیشتر مطلع شوید و افرادی را که در خیابانها دنبال دست یاری دهنده ایی می گردند، را بهتر بشناسید. کل این حوادث بطور همزمان اتفاق می افتد، بنابراین اگر چیزی درباره ی جنگ و درگیریهای مناطق دیگر شنیدید، این را بدانید که بالاخره این درگیری ها سراغ شما خواهد آمد و حالا دیگر بستگی به خودتان دارد که واقعاً می خواهید در آن نبردها شرکت کنید یا نه"
این متن تبلیغاتی این بازی در سایت هاست این بازی به شما پیشنهاد می کند که برای مقابله با حکومت بپاخیزید .
گیم پلی این بازی نیز با همه بازی های رایج تفاوت دارد . معمولا در بازی ها شما به محض دیدن دشمن باید به آنها شلیک کنید وگرنه کشته میشوید اما پس از سالها در این بازی و برای اولین بار شاهد هستیم که کاربر در نقش یک مهندس معدن به راحتی از کنار دشمنان که ماموران حکومت هستند عبور می کند و تا دست به اسلحه نبرد کسی به او کاری ندارد .
بازی هایی که در بالا مشاهده کردید جوانان و نوجوانان را وارد فضای مجازی مقابله با حکومت می کنند . تمرین هزارباره تخریب و لذت انفجار و انهدام در این بازی در فضای تابستان سال 88 چه حسی را به کاربر القا می کند؟

تصویر تاریخ ارائه مجوز به بازی های لبه آینه و پارتیزان حزب سرخ

 

 

این در حالی است که مسئولان بنیاد، به سیستم رده بندی خود یعنی نظام رده بندی بازی های رایانه ای (اسرا) اعتقاد کامل داشته و آن را کاملا تخصصی می دانند و تا کنون درباره بسیاری از ابهامات و مجوز اینگونه بازی ها هیچ توضیحی ارائه نکرده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/02/27 ساعت 23:49 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
دست مسئولین و ناظران فرهنگی مسئول درد نکنه با این نظارتشون و فرهنگی که به خورد بچه های این مرز و بوم میدن.
ان شاءالله که اینبارم تیرشون به سنگ خواهد خورد.
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد