فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

مشایی، راسپوتین دولت احمدی نژاد؟!

مسعود کرمی:دولت دچار آپاندیس مشایی است که باید آنرا با یک جراحی سرپایی برداشت.این روز ها سخن گفتن از مشایی هم خیلی آسان شده و هم خیلی سخت. زمانی بود که هر روز صبح که پشت کامپیوتر می نشستیم اولین خبری که دنبالش می گشتیم این بود که ببینیم چه سخن عجیب و نظریه خاصی در باب دین، ریاضی، موسیقی، حجاب، مسایل جهانی و خلاصه از شیر مرغ گرفته تا جان آدمی زاد، توسط وی زده شده است.

  اما این روز ها فقط دنبال این هستیم که ببینیم که کجا مدیری توسط وی عوض شده، مجوزی توسط وی یا حلقه نزدیک به او گرفته شده، فلان تسهیلات توسط جریان وی به سمتی رانده شده و خلاصه انواع فسادها و مراودات مسئله دار که به وی مرتبط است.
گویی همه راهها به مشایی ختم می شود. فی الحال جایگاه مشایی در دولت احمدی نژاد بسیار شبیه به جایگاه راسپوتین* در زمان تزار روسیه است با این تفاوت که احمدی نژاد تزار روسیه نیست.
مشایی با نفوذ خود بر شخص رییس جمهور ، به نوعی این روزها تبدیل به رییس جمهور نیابتی شده است. شخصی که دیگر هیچ نظارتی بر روی وی در توسط نهاد های نظارتی نیست و براحتی هدایت فضای اطراف ریاست جمهوری را بر دست گرفته است. واقع آنست که شرایط که نظام جمهوری اسلامی ایران در آن بسر می برد نه به لحاظ تهدید بلکه از منظر فرصت، بی همتاست.
در حالی که موج بیداری اسلامی خاورمیانه را فرا گرفته و امواج آن بزودی و بنابر پیش بینی مقام معظم رهبری تا عمق استراتژیک اروپا پیش خواهد رفت؛ دولت جمهوری اسلامی دچار یک بحران آپاندیسی تحت عنوان « آپاندیس مشایی» شده است. بحرانی که براحتی و با یک عمل جراحی ساده قابل مرتفع شدن است.
البته چه بهتر آنکه این مسئله توسط خود رییس دولت صورت پذیرد تا دیگری. مشایی نیز می بایست به نوعی از سرنوشت راسپوتین تزار روسیه درس عبرت بگیرد که البته امری بعید بنظر می رسد.
فی الحال می بایست در نظر داشت که امروز هزینه مشایی بسیار بالاست، چه برای احمدی نژاد و چه حتی برای کشور و می بایست برای آن چاره ای اندیشید.
احمدی نژاد امروز بیش از همیشه به افرادی نیاز دارد که مدتهاست توسط مشایی و حلقه وی، از کنارش رانده شده اند.
رییس جمهور باید بدرستی بدین نکته واقف شود که نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مستحکم تر از آنست که به استعفا و یا استیضاح یک رییس دولت خللی در آن وارد شود و از دیگر سو می بایست از سرنوشت سران فتنه 88 نیز درس عبرت بگیرد، چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران تمام مسائل را از سر خواهد گذراند و ملت نیز کسانی را که منافع ملی کشور را به بازی بگیرند؛ هرگز نخواهد بخشید.

-----------------------------------------------------
*راسپوتین، راهب ماجراجو و سیاست‌مدار روسی (1916 - 1864) است. وی قدرت و نفوذ عجیبی در نیکلای دوم و همسر او داشت، و در اغلب کارهای درباری دخالت می‌کرد. او توسط دو تن از اشراف روسی در آب خفه شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
عبد 1390/03/03 ساعت 10:43 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام برادر همسنگرم خداقوت.
واقعاً که این مشایی آپاندیسیه که داره کم کم می ترکه ، برا همینم باید یه متخصصی مثل رئیس جمهور خودش این غده رو جراحی کنه و در بیاره که اگه بترکه نه تنها آلودگیش رئیسجمهورو سر می گیره به بقیه بخش های نظام هم سرایت می کنه و اون وقت مردم دست به کار خواهند شد، کاش آقا خودش دستور بده دخل این مشایی رو بیاریم.
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم

عبد 1390/03/03 ساعت 10:52 http://ahaliebasirat.blogfa.com

خداقوت برادرم.
وز میلاد بانوی نیکی ها ،دخت اطهر رسول خدا، همسر شاه لافتی ،و مادر ائمه هدی، خانم فاطمه زهرا (س) رو به شما برادرم و تمام شیعیام و محبینشان تبریک عرض می کنم.
خدا کند اثری حق به آه ما بخشد
بصیرتی به دل عُذر خواه ما بخشد
به احترام محمد چه میشودکه خدا
شب ولادت زهرا گناه ما بخشد
یاعلی
با ولایت زنده ایم ، تا زنده ایم ، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد