فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

نخستین ژنراتور بدون سوخت جهان توسط جوانان ایرانی ساخته شد

ژنراتور بدون نیاز به سوخت برای نخستین بار در جهان توسط مخترع جوان ایرانی در کشور ساخته شد. دکتر محمدعلی شفاعت مخترع این ژنراتور در تشریح این دستگاه گفت: طراحی و ساخت این ژنراتور بیش از 8 سال زمان برده و هزینه ای که بابت آن توسط بنده صرف شده معادل 20 میلیارد ریال است.

وی در مورد نحوه کار این سیستم افزود: این دستگاه با استفاده از آهن ربای مغناطیسی طراحی شده و چنانچه ادعای سازندگان آهن رباها در مورد اینکه طول عمر این آهن رباها بیش از 20 سال است درست باشد تا همین مدت به کار خود ادامه می دهد.

شفاعت با اشاره به مصارف این ژنراتور گفت: این ژنراتوربسته به نوع طراحی و توان آن قابلیت استفاده درمصارف خانگی ، صنعتی ، ساخت اتومبیل های برقی و به طور خلاصه هرآنچه نیازبه برق دارد را داشته و دارد.

وی تصریح کرد: هم اینک با حمایتهای بسیج علمی کشور در حال برنامه ریزی برای تولید انبوه این ژنراتور در داخل کشور هستیم که به این ترتیب، ایران به قطب انرژی جهان بدل خواهدشد.

شفاعت، هزینه تمام شده برای ساخت نیروگاهی با این ژنراتور را تا 30 درصد کمتر از هزینه تمام شده برای ساخت نیروگاهی با شیوه های امروزی دانست و گفت: تا امروز از 90 درصد از کشورهای جهان درخواستهایی برای اجرای این پروژه در این نقاط داشته ایم.

مهندس شهبازی، رئیس سازمان علمی و فناوری بسیج کشور نیز در همین ارتباط گفت: این طرح بزودی توسط مقامات کشوری رونمایی خواهدشد.

وی با ملی خواندن این طرح گفت: امیدواریم با حمایتهای تمامی ارگانهای مرتبط این طرح ملی و حتی فراملی در سال جهاد اقتصادی این طرح را که می توان آن را به حق انقلابی در عرصه انرژی نامید، به بهره برداری انبوه رسیده و ایران به بزرگترین صادر کننده انرژی در جهان بدل شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/03/06 ساعت 12:00 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام برادرم.خداقوت بسیجی.
بازم بسیج رو سفیدمون کرد. احسنت بر اراده ی این جوان ارزشی کشورمون. حالا آمریکا کجاست؟
امیدوارم خیلی خیلی زود کشور عزیزمون در تمامی زمینه ها آنچنان پیشرفتی کنه ، که به قول خودشون(توسعه یافته ها) ، تمام کشورای توسعه یافته پیش ملت ما لنگ بندازن.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد