فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آیت الله مصباح یزدی:فتنه جدید امتحان سخت تری دارد

آیت الله مصباح یزدی : فتنه جدید امتحان سخت تری دارد رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم،گفت:بعد از فتنه سال 88 که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی در دفاع از اسلام و مقابله با گروه های انحرافی گفت: تنها چیزی که می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد این است که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.
به گزارش رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، شامگاه پنج شنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل جاری کشور پرداخت.
وی در ادامه افزود: با دید کلی که از اسلام آموخته ایم می شود گفت هدف قریب از آفرینش انسان در این عالم، امتحان است و آیات و روایات بسیاری نیز در این باره وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما همواره در حال امتحان و آزمایش هستیم، تاکید کرد: نقطه عطف هایی که جوامع را تغییر می دهد فتنه نامیده می شود، در این فتنه ها است که عیار انسان ها سنجیده می شود.
وی تصریح کرد: بزرگ ترین فتنه در جهان اسلام، فتنه ای بود که بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام رخ داد و در سقیفه بنی ساعده خلیفه و جانشین برای پیامبر(ص) تعیین کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه مراتب متعددی دارد، ابراز داشت: به هر میزان انسان در حال تکامل است، فتنه ها نیز به تناسب سخت تر و پیچیده تر می شود، همان گونه که دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی امتحان های شان به مراتب سطوح دشوارتر و سخت تر است.
آیت الله مصباح یزدی همچنین گفت:بعد از فتنه سال 88 که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: کسانی فکر می کردند فتنه بعدی چیزی از قبیل همان فتنه سال 88 باشد، اما باید توجه داشت آن کسی که سؤالات امتحانی را طرح می کند، بهتر بلد است که چگونه طرح کند.
وی تصریح کرد: یک وقت ما متوجه شدیم که عجب سؤالات دقیقی است و از راهی است که هیچ کس باور نمی کند، اما بالاخره امتحان انجام گرفت.
آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: همان گونه که امتحان و آزمون مراتب مختلفی دارد، قبولی و مردودی در امتحانات نیز مراتب مختلفی دارد، این مساله تابع سلسله عوامل مختلفی است.
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی ما اینها به پایه های معرفت و ایمان توجیه می شود، کسانی که نمره خوبی می آورند معرفت و ایمان شان در حد بالایی است، عده ای هم تنها حدنصاب را کسب می کنند وعده ای هم مردود می شوند.
وی اضافه کرد: اگر ما بخواهیم الگوی حد اعلا را برگزینیم، این از اول طرحی شکست خورده است چون شاگرد اول جامعه هفتاد میلیونی یک نفر است، اما اگر امتحان را به گونه ای وسیع درنظر بگیریم که حتی همه مردودی ها هم را در بربگیرد این هم وجه عقلایی ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مساله سوابق قابل توجه است و تا مادامی که کسی اثر سوئی از او ظاهر نشده است، ما وظیفه نداریم دست رد بر سینه او بزنیم مگر اینکه اماره و نشانه ای باشد که این شخص دو رو است.
وی با بیان اینکه شناخت افراد و ایمان آنها متفاوت است، ابراز داشت: کسانی که از نظر ایمان، معرفت و روابط اجتماعی با هم مشابهت دارند بیشتر با هم همکاری کنند، این طبیعی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری مقابله با فتنه های اجتماعی را نیازمند پرهیز از تک روی و انجام کار جمعی و گروهی دانست و بیان داشت: وقتی با فتنه هایی مواجه می شویم که امتحان های اجتماعی است نه فردی و سرنوشت ساز هم است و ممکن است مسیر اجتماع عوض کند، در اینجا کارهای فردی جواب نمی دهد در مقابل انبوه نیروهای انباشته شده، انباشت نیروها نیاز است و تنهایی جواب نمی دهد.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نقش بی بدیل مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بیان داشت: امام هم اگر تا آخر تنها بود نمی توانستند کار را به پیش ببرند و همراهی مردم با آنها بسیار کارساز بود.
وی اضافه کرد: در اوائل پیروزی انقلاب بهترین نیروها و خوش فکرترین اینها گفتند چاره ای نیست باید حزب تشکیل دهیم و در راس آنها مرحوم شهید بهشتی و باهنر بودند که حزب جمهوری اسلامی را تشکیل دادند.
آیت الله مصباح یزدی گفت: از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی که گروه هایی به خدمت امام(رضوان الله تعالی علیه) می رسیدند، ایشان تاکید بر ائتلاف داشتند و در آن زمان از جمله افرادی که نقش عمده ای در اداره این اجتماعات داشت مرحوم باهنر و مقام معظم رهبری بود.
وی با بیان اینکه ماهیت حزب اسلامی با غربی متفاوت است، بیان داشت: حزب در غرب به معنی میدان جنگ و قدرت است، اما در اسلام حزب ماهیت دیگری دارد و برای مقاصد نیک حزب تشکیل می دهد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تبیین شاخص ها و معیارهای حزب تصریح کرد: امروز با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با توجه به تجارب تاریخی اسلام، جامعه و غرب از نو تجدیدنظری در الگوی تعاون و همکاری داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید به دنبال الگویی باشیم که با معیارهای اسلامی و الهی سازگارتر است، باید روی این مهم کار و فکر کرد و مخلصانه و دلسوزانه ابعاد مختلف آن را واکاوی کرد.
وی ادامه داد: ما در مشترکات یقینی اسلام نباید هیچ گونه بخلی بورزیم، هرکجا دیدیم کسی می خواهد اسلام را کمک کند او را یاری کنیم، اما اگر کسی می خواهد در مقابل اسلام بایستد و بر خلاف اسلامی می خواهد حرکت کند باید بزنیم توی دهنش ولو این که برادر و هم حزبی ما باشد؛ در این گونه مواقع باید وابستگی های حزبی و صنفی را کنار گذاشت.
آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه الگوی تعاون و همکاری باید این شاخص ها را داشته باشد، ابراز داشت: فتنه ای که اخیرا احساس می شود همان امتحان بالاتری است که ما فکر می کردیم روزی پیش خواهد آمد.
وی بیان داشت: کسانی با انگیزه های مختلف از این مساله نگرانی دارند، فرض ما این است که کسانی ممکن است از این نگران باشند که در میدان سیاست رقیب شان پیدا می شود و نگرانی از این گونه جریانات به دلیل شکست در مقابل رقیب است، این انگیزه مقدس و اسلامی نیست.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: تنها چیزی می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.
آیت الله مصباح یزدی گفت: مساله وقتی موجب نگرانی است که اگر اینها سرکار بیایند دین در خطر است و متاسفانه چنین شواهدی هم وجود دارد، آن وقتی که من نگرانم که فلان شخص و فلان گروه اگر در رقابت پیروز شوند نکند به دین ضربه بزنند این نگرانی مقدس است، اما اگر نگرانی این است که نکند من مقام و پستم را از دست بدهم، این نگرانی اسلامی نیست.
وی اضافه کرد: روح فتنه مربوط به همین جاها است که با باطن و دل انسان سر و کار دارد، کسانی ممکن است در یک جبهه بجنگند و البته از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته باشند.
آیت الله مصباح یزدی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ما باید برای کارهای خود عمق دلمان را بکاویم و ببنیم حمایت ها و مخالفت های ما به چه دلیل است؟ آیا با معیارهای اسلامی تطابق و همخوانی دارد یا خیر؟

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/03/07 ساعت 16:30 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام برادر همسنگرم.خداقوت.
خداکنه تو امتحانات سختی که ما رو امتحان می کنه مقاومت و ایستادگی کنیم و صحنه را خالی نکنیم و رفوضه امتحان نباشیم.
کاش خدا احمدی نژاد رو کمک کنه تا از چنگال این مشایی دیو صفت خودش رو رها کنه تا از این امتحان بزرگ الهی سربلندبیرون بیاد ، و خدا نکنه که فقط به خاطر کم نیاوردن پیش رقیباش ، از خط ولایت خارج بشه و از این امتحان مردود بشه.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد