فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

عکس/ مزار ساده یک پیامبر

مدفن حضرت یوشع نبی در مجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد و در ضلع شمالی تکیه شهدا واقع گردیده است.  محوطه اى که یوشع نبی (ع) در آن دفن است به لسان الأرض معروف است. لسان الأرض مکانى است که مى گویند هنگام عبور امام حسن مجتبى (ع) زمین با حضرت سخن گفت وآمدن دشمن را به حضرت اطلاع داد.

قبر آن حضرت یوشع نبی (ع) کمی بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و با پارچه سبز رنگی آن را پوشانده‌اند که زیارتگاه دوستداران و زائرین آن حضرت می‌باشد. یوشع نبی (ع) یکی از پیامبران (ع) قوم بنی اسرائیل است که پس از گذشت سه روز از وفات حضرت موسی (ع) و بنابر وصیت ایشان رهبریت قوم بنی‌اسرائیل را به عهده گرفت.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/03/09 ساعت 09:02 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
منظورتون از آوردن این خبر چی بود؟ داشتید اعتراض می کردین به میراث فرهنگی که چرا قبر یه پیامبر اینقدر باید ساده و غریب باشه؟!!
خوب برادر من درک کنید این میراث فرهنگی بیچاره رو !!!! آخه این سازمان مگه چقدر بودجه داره که بیاد تمام هزینه های کارای این مشایی و دار و دسته ش رو بده و اونوقت بازم بودجه برای کارای فرهنگی و حفظ میراث فرهنگیمون داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خوب نداره ، کف دستی که مو نداره ، چی میخواید ازش بکنید؟ این طفلکیا که منحرف نشدن ، عوضکی طی مسیر می کنن.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد