فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

جوابیه دفتر آیت الله هاشمی در خصوص کشتار بحرین و توضیحات «جوان»

آقای هاشمی برای درگذشت پیرمردهای 80 و 90 ساله منسوب به جریان فتنه پیام تسلیت صادر کرده‌اند، آیا صدور یک بیانیه کوتاه در قبال کشتار شیعیان بحرین، انتظار بیجایی است؟ به‌دنبال درج خبری با عنوان «راز سکوت هاشمی‌رفسنجانی در قبال کشتار شیعیان بحرین» در روزنامه «جوان» مورخ سه‌شنبه 10 خرداد، جوابیه‌ای در سربرگ دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدون مهر و تاریخ و شماره و نام مقام صادرکننده، به روزنامه «جوان» نمابر شد.
محتوای این نمابر قبل از آنکه در روزنامه «جوان» درج شود در سایت آقازاده آشوبگر (سایت آینده که به دلیل مسائل امنیتی تاکنون دو بار فیلتر شده است) منتشر گردید. آنچه در پی می‌آید جوابیه منتسب به دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و توضیحات «جوان» است.



مدیر مسئول محترم روزنامه «جوان»
با سلام

روزنامه «جوان» در شماره 3417 مورخ 10/3/90 در مطلبی با عنوان «راز سکوت هاشمی‌رفسنجانی در قبال کشتار شیعیان بحرین» نوشته است: «در حالی که آل‌سعود و آل‌خلیفه همچنان در شیعه‌کشی در بحرین مشغول بوده و مراجع و علمای قم، نجف و لبنان نسبت به این نسل‌کشی دژخیمانه واکنش نشان داده و بر ضرورت دفاع جهان اسلام از قیام مردمی و انقلابی ملت بحرین تأکید دارند، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تاکنون موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است.»
روزنامه «جوان» در ادامه این «سکوت» را «معنادار» خوانده و «راز آن را روابط سیاسی و خانوادگی دوستانه برخی شخصیت‌ها و دولتمردان سابق با آل‌سعود» دانسته است!
اگرچه نگرانی همکاران روزنامه «جوان» از این راز! کاملاً قابل درک و تقدیر است، ولی این معمّا و راز از آنجا ناشی می‌شود که متأسفانه یا خوشبختانه اخبار، اطلاعیه‌ها و پاسخ‌های دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پیرامون مسائل داخلی و خارجی و شبهات و شایعات همواره از سوی آن مطبوعه محترم سانسور و در اغلب موارد به‌طورکلی حذف می‌گردد و صرفاً اخبار انتقادی و شایعات در مورد ایشان مورد توجه آن روزنامه قرار می‌گیرد! اگر دوستان در روزنامه «جوان» حداقل نه با هدف چاپ، زحمت مطالعه کامل اخبار منتشره از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت را صرفاً جهت اطلاع به خود می‌دادند، شاید اکنون راز و معمایی برایشان در مورد مواضع ایشان درخصوص بحرین وجود نداشت و متوجه می‌شدند که از آغاز خیزش‌های اسلامی مردم منطقه، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی حداقل در چهار دیدار خبری، مواضع صریحی به نفع مردم مظلوم منطقه و به خصوص بحرین اتخاذ کرده‌اند.
جهت رفع نگرانی و اطلاع دست‌اندرکاران روزنامه «جوان» و خوانندگان محترم این نشریه، مستندات زیر که با اندک جست‌وجو در اخبار و رسانه‌ها و نشریات مستقل قابل دسترسی و استناد است به عنوان نمونه، ارسال می‌گردد، باشد که این جوابیه نیز شامل حذف یا سانسور در آن نشریه نگردد. انشاءالله


1ـ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مورخ 7/12/89 «با اشاره به سیر تحولات و نهضت بیداری در کشورهای منطقه، از جمله در مصر، بحرین و یمن که از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای حساس قرار گرفته و در لیبی که به دلیل موقعیت ممتاز نفت برای اروپا خطر حضور نظامی ناتو در این منطقه را جدی کرده است، ضرورت هوشیاری و دیپلماسی فعال برای مواجهه با شرایط خاصی در منطقه را مورد تأکید قرار داد.»
2ـ همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور مورخ 21/1/1390 در فرازی از سخنان خود، «با محکوم کردن شدید سرکوب مردم بحرین تأکید کرد: «مردم بحرین بی‌دفاع‌‌ترین مردم خیزش‌های اسلامی در منطقه هستند و هیچ یک از کشورهای غربی و همچنین عربی به دلیل منافع خود حاضر به دفاع از آنان نیستند.»
3ـ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مجدداً در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) مورخ 14/2/90 در حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، دانشگاهی و روحانیون شهرهای قم، قزوین و کرج با اشاره به مظلومیت شیعه در طول تاریخ تأکید کرد: «مهم‌ترین نشانه این مظلومیت، امروز در بحرین قابل مشاهده است.»ة ایشان افزود: «درحالی که کلیه قیام‌های مردمی در کشورهای منطقه با پشتیبانی برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی همراه است، مردم بحرین از این حمایت‌ها بی‌بهره‌اند.»
4ـ ایشان در آخرین مورد در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق در مورخ 27/2/90 «برخورد دوگانه قدرت‌های غربی با نهضت‌های منطقه را دلیل بر اولویت داشتن منافع استکباری در مقابل مسائل حقوق‌بشر، آزادی و دمکراسی دانست که در این میان، مظلومیت مردم بحرین سند گویای این نظر است.»
در پایان درخواست می‌گردد، به عنوان یک مطبوعه پاسخگو مطابق با قانون مطبوعات این جوابیه در همان صفحه درج گردد.


                                                               اداره کل روابط عمومی
                                                            (دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام)


توضیحات «جوان»:

1ـ روزنامه «جوان» به عنوان یک رسانه متعهد به نظام و انقلاب، تعهدی برای انتشار اطلاعیه‌های دفتر آیت‌‌الله هاشمی‌رفسنجانی – که مواضع این دفتر طی دو سال اخیر عموماً یا برای دفاع از جریان فتنه و سردمداران آن یا علیه دستگاه‌ها و نهادهای قانونی و شخصیت‌ها و رسانه‌های انقلابی بوده ـ ندارد هرچند این مواضع و اطلاعیه‌ها، طرفداران و انتشاردهندگان سینه‌چاکی در خارج کشورچون BBC و VOA و جرس و روزنت و پیک‌نت و ... دارد.
البته مواضع شخص آقای هاشمی تا آنجا که در جهت سیاست‌های کلان نظام بوده در روزنامه منعکس شده است. هرچند شوربختانه باید گفت مواضع ایشان نیز طی دو سال اخیر و در جریان فتنه، بیش از آنکه خوشحال‌کننده نیروهای انقلابی باشد به مذاق اهالی فتنه و رسانه‌های آن خوش می‌آمد.


2ـ حدود چهار ماه از آغاز قیام شیعیان مظلوم بحرین و سرکوب خونین و مداوم آنان به دست دیکتاتوری آل خلیفه و متجاوزان آل سعود می‌گذرد. در طول این مدت، ده‌ها تن از مردم شیعه این کشور ـ که اکثریت قاطع جمعیت را تشکیل داده و گناهی جز مطالبه حقوق حقه خود ندارند ـ در جریان راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز یا در سیاهچال‌ها به فجیع‌‌ترین وجه ممکن شهید شده‌اند. صدها تن دیگر نیز مجروح یا به زندان افتاده و بازداشت شده‌اند. هتک حیثیت زنان و دختران شیعه ، تخریب و آوار کردن مساجد بر سر مردم، سوزاندن قرآن، اخراج شیعیان معترض از ادارات و دانشگاه‌ها و. . . جنایات کم‌نظیری است که رژیم آل‌خلیفه با حمایت ارتش متجاوز و مرتجع آل‌سعود طی این مدت در بحرین رقم زده است.
از ابتدای قیام مردم بحرین و آغاز فجایع رقم خورده به دست آل‌خلیفه و آل‌سعود، علما و مراجع، شخصیت‌های برجسته و مجامع سیاسی و فرهنگی و آحاد مردم در ایران، عراق، لبنان و سایر کشورهای اسلامی و حتی آزادیخواهان جهان در قلب اروپا و امریکا با سخنرانی، صدور بیانیه و برپایی تجمع و راهپیمایی، اعتراض خود را به این جنایات اعلام کرده‌اند. مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و در رأس آنها مقام معظم رهبری مکرراً و به صریح‌‌ترین وجه ممکن در این خصوص اتخاذ موضع نموده‌اند که از آن جمله می‌توان به اظهارات حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی مشهد مقدس اشاره کرد که معظم‌له ضمن تقبیح حضور نظامیان عربستانی در بحرین تصریح کردند: « این اقدام موجب منفور شدن حکومت سعودی در منطقه خواهد شد و قطعاً خسارات سنگینی برای عربستان در پی خواهد داشت.»
به‌طور طبیعی از آیت‌‌الله هاشمی به عنوان یک روحانی شیعه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رفت همانگونه که در قبال سایر مسائل به روشنی اتخاذ موضع می‌کنند، در زمینه فجایع بحرین و دخالت نظامی آل‌سعود در این کشور نیز مواضع صریحی اتخاذ نمایند، البته روابط عمومی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت چهار مورد ذره‌بینی از مواضع آقای هاشمی درخصوص مسائل منطقه که در آنها اشاره‌ای هم به بحرین رفته، ذکر کرده است. قطعاً اگر آقای هاشمی‌رفسنجانی در قبال سایر مسائل هم سکوت نموده یا موضع برجسته‌ای اتخاذ نمی‌کردند، در قبال جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود در بحرین نیز این سکوت یا مواضع ذره‌بینی فوق‌الذکر، قابل پذیرش بود، اما وقتی جناب ایشان طی همین مدت چهار ماه، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مفصلی داشته و حتی برای درگذشت پیرمردهای 80 و 90 ساله منسوب به جریان فتنه و مخالفان نظام، پیام تسلیت صادر کرده‌اند، آیا صدور یک بیانیه کوتاه یا یک موضع‌گیری برجسته و قابل اعتنا در قبال کشتار شیعیان بحرین، انتظار بیجایی است؟.


3 ـ در جریان فتنه 88 که فتنه‌گران و پیاده‌نظام آنان برای ایجاد انحراف در شعار تاریخی «مرگ بر امریکا» شعار مضحک «مرگ بر چین و روسیه» سر می‌دادند و ضمن تأکید بر شعار «نه غزه، نه لبنان» در عین حال مدافع مسلمانان چین شده بودند(!) آقای هاشمی‌رفسنجانی نیز در خطبه‌های مشهور 26 تیر 88 که در حمایت از جریان فتنه ایراد کردند، در میان شعارهای «مرگ بر چین» نماز اولی‌های حامی موسوی، نطق مفصلی علیه چین ایراد کردند و از دولت این کشور خواستند که مسلمانان را مورد ستم قرار نداده و خود را در برابر 60 کشور مسلمان قرار ندهد، البته برای همه عاقلان قابل فهم بود که آقای هاشمی از چه رو در آن خطبه‌ها مدافع سرسخت مسلمانان چین شده و برای آنان دلسوزی می‌کردند (طرفه اینکه ایشان چند روز بعد از آن اظهارات، با سفیر چین هم ملاقات کردند و ماجرا تمام!) اما سؤال اینجاست که آیا فجایعی که در بحرین می‌گذرد و این همه هتک حرمتی که علیه مردم بحرین به واسطه آل‌سعود جنایتکار می‌شود، بیش از این ظرفیت نداشت که آقای هاشمی تشری هم به آل‌سعود بزنند و آنها را مورد سرزنش قرار دهند. اگر چین در داخل خاک خود علیه مسلمانان حرکتی کرد و بحق مستوجب چنان عتابی بود، آیا دولت سعودی که به خاک یک کشور دیگر تجاوز نموده و شیعیان را مظلومانه به خاک و خون می‌کشد، مستوجب یک سرزنش مختصر نیست؟.


4 ـ آقای هاشمی اخیراً در سخنانی پیرامون مسائل منطقه، از برخی حرکت‌های اعتراضی در سوریه که عمدتاً با تحریک رژیم صهیونیستی و دولت سعودی صورت می‌گیرد به عنوان «مقاومت مردمی» یاد کرده‌اند که این موضع ایشان مورد استقبال رسانه‌های وهابی از جمله العربیه قرار گرفته است. طبیعتاً حق آقای هاشمی است که درخصوص تحولات سوریه تحلیل خاص خود را داشته باشند، اما سؤال اینجاست که در صورت درستی تحلیل ایشان، فرق اعتراضات سوریه با عربستان چیست که اولی مقاومت مردمی تلقی شده اما دیگری به سکوت برگزار می‌شود؟ آیا آقای هاشمی طی ماه‌های اخیر اعتراضات و تجمعات مکرر مردم شرق عربستان را ملاحظه نکرده‌اند که علیه آل‌سعود و فساد و دیکتاتوری حاکم بر آن و دخالت‌های این خاندان مرتجع در کشورهای بحرین و یمن فریاد اعتراض سر می‌دهند؟ آیا عنوان مقاومت مردمی برای مسلمانان و شیعیان عربستانی که هیچ پناهی ندارند، برازنده‌تر است یا تحرکات بخشی از مردم در سوریه که صراحتاً مورد حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی و آل‌سعود قرار دارند؟
امید که روابط عمومی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت برای این سؤال‌ها هم پاسخی داشته باشد.

نظرات 3 + ارسال نظر
عبدالله 1390/03/15 ساعت 19:14

هیچ میدانی اگر در یک مناظره برابر شرکت کنید هیچ ندارید بگویید؟
دهانتان باز است و از خدا نمی ترسید. هرچه می خواهید تهمت می زنید. وبلاگها و سایت های مختلف دارید که کاری به کارتان ندارند و فیلتر نمی شوند اگر کوچکترین حرف منطقی در مقابلتان زده شود سریعا فیلترش می کنید. صدا و سیمایی دارید که فقط برای جو سازی علیه منتقدانتان است. اخبار 20:30 وسیله ای برای تخریب منتقدان و بزرگ نمایی هوادارانتان است.
هیچ میدانید قدرت از آن خداست و قادر حقیقی خداست و این قدتها اعتباری است؟ مطمئن باشید این قدرتها از بین خواهند رفت.
چرا یادتان نیست آن همه که به احمدی نژاد میدان دادید؟
چرا شعار می دهید مشائی حیا کن احمدی را رها کن؟
مگه این احمدی نژاد نیست که مشائی را محکم گرفته است؟ نمیشه بگید احمدی حیا کن مشائی را رها کن.
مگه مشائی بدون حکم احمدی نژاد رییس دفتر ایشان شده است؟
شرم داشته باشید.
احکام امام و یاران زمان امام را به یاد بیاورید.
برای مردم بازگوکنید که امام نزدیکان امام و افراد مورد اعتماد ایشان چه کسانی بودند. خودتان را سانسور نکنید. مردم به همه چیز پی خواهند برد.

ناصر 1390/03/16 ساعت 07:27

منصفانه باید قضاوت کرد.
مواضع روزنامه جوان مغرضانه است. هاشمی عملکرد خوبی داشته است.

عبد 1390/03/16 ساعت 22:23 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت برادرم.
من نمی دونم این گروه و حامیانش چه علاقه خاصی به ناشناس بودن و با اسامی جعلی ابراز موضع کردن دارن و هربارم تحدی ای می کنن که بازنده اش معلومه خودشونن!
برای ما که این عادی شده، کسی که تو حمایت از حقوق مسلمونای کشور و جامعه خودش اینقدر لنگیده و کمترین موضع مخالف نگرفت و اونقدرم حرفای دوپهلو و اکثراً هم یک پهلو و در حمایت از اغتشاش گران ، زده که برای عام و خاص مواضعش روشن شده،چه طور میشه ازش انتظار داشت که به هم کاسه ی خودش تشر بزنه!!!!
طفلکی دلم براش میسوزه ، نمیدونین چقدر به خودش فشار آورده که علی رغم میل باطنیش که برامون واضحه بیاد و کنایه ای به مظلومیت شیعیان بحرین بزنه!!!!!!!!!!1
خدا همموتو هدایت کنه، ان شاءالله.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد