فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

نظر سحابی درباره افکار سروش چه بود؟

مرحوم عزت ا... سحابی در گفت وگویی در سوم اسفند 1387 با خبرگزاری فارس به نقد اندیشه های دکتر سروش پرداخت و آنها را "باعث انحراف فکری" و "خراب شدن جوانان" دانست. در اینجا قسمتی از گفته های آن مرحوم را عینا آورده ایم:"بنده حرف آقای سروش و هم صحبت‌های آقای مجتهد شبستری را به هیچ وجه قبول ندارم. در قرآن کریم بارها تاکید شده است که «انا انزلناه قرآناً بلسان عربی مبین»‌ یعنی ما قرآن را به زبان عربی نازل کردیم در حالی‌که سروش و مجتهد شبستری می‌گویند قرآن بر پیامبر نازل شده اما زبان آن ارتباطی به وحی ندارد.از طرفی اگر آقایان سروش و مجتهد شبستری قبول دارند که حضرت محمد (ص)، راستگو است نباید این حرف‌ها را بزنند.
قرآن به اندازه‌ای روشن و مبین است که احتیاجی به این بحث‌ها ندارد ... از نظر عاقبت دنیوی، سروش با این روند به انزوا و گوشه‌گیری می‌رسد. اگر ایشان بخواهد تعصب بورزد و بر حرف‌هایش اصرار کند به سمت انزوا می‌رود ... ایشان حرف‌هایی می‌زند که بچه‌ها و جوانان را خراب می‌کند. آقای سروش آدم متدین و عارفی است اما صحبت‌هایش باعث انحراف فکری افراد است."

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/03/16 ساعت 22:55 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
وقتی کسی معجزه ی یک پیامبر رو اینقدر از منزلتش پایین میاره تا حدی که از معجزه بودنش خارجش می کنه ، پس اون پیامبر رو انکار کرده و عصمتش رو زیر سوال برده و وقتی به این مرحله رسید، نبوت که از اصول دینه و باید به اون هر مسلمونی معتقد باشه ، خدشه دار میشه ، خوب به نظر شما کسی که یک !!!!1 پایه ی اصول دینش اینجوری میلنگه یعنی هنوزم مسلمون محسوب می شه؟!!!
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد