فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

حسن عباسی: سینما پرکردن فاصله بین دو آگهی بازرگانی است!

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: نادر طالب زاده از یک سینماگر بزرگ هالیوود در رابطه با هالیوود و صنعت سینما پرسیده است و او در پاسخ گفته «سینما یعنی پر کردن فاصله بین دو آگهی بازرگانی». یعنی مردم تا تبلیغ بعدی بنشینند و جایی نروند!



به گزارش خبرنگار اندیشه «خبرگزاری دانشجو»، حسن عباسی پنجشنبه دوازدهم خردادماه در جلسه دویست و هفتاد و پنجم از سلسله کلاس‌های «طرح‌ریزی استراتژیک کلبه کرامت» به بحث غرب‌شناسی در طرح‌ریزی استراتژیک پرداخت و گفت: در طرح ریزی کلبه کرامت ضروری است مشخص شود تا کجای جامعه و سرزمین تفکر انسان به تسخیر دشمن در آمده و از کجا به بعد را باید پس گرفت؟
 
وی گفت: به منظور تعیین حیطه نفوذ دشمن باید مشخص شود کدام بخش از ساز و کارهای اداره جامعه بر اساس سبک و سیاق غربی است؟ همچنین ضروری است سیره و راه و روش زندگی در مقابل آنچه سبک زندگی گفته می‌شود تبیین گردد.

عباسی گفت: عامل دیگر در تعیین حیطه نفوذ دشمن، بررسی قدرت نرم اوست، قدرت نرم قدرت تحمیل اراده خود به دیگری به روش اغنایی است که در آن شخص به اختیار مطامع شما را می پذیرد و عین یک ماشین هدایت پذیر و کنترل پذیر می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: اکثر مدیران جمهوری اسلامی در زمینه قدرت سخت کار می‌کنند و به قدرت نرم آنچنان که باید توجه ندارند.

وی با بیان اینکه آخرین مورد در تعیین حیطه نفوذ دشمن، بررسی مسئله اصالت ذهن است، گفت: کنترل و مدیریت ذهن در فضای سیاسی نیز اصالت پیدا می‌کند و در دموکراسی لیبرال بخشی از ذهن که مشارکت می‌کند، کنترل می‌شود.
 
عباسی گفت: زیگموند فروید یکی از معماران امروز نظام غرب که حکومت باطل و شیطان را برای غرب تئوریزه کرده، ادعا کرد که نیروهای مخرب جنسی و خشونت (‌قوه غضبیه و شهویه) را که انسان قادر به مهار آن نیست، کشف کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: در عصر دموکراسی انبوه (mass democracy)، اگر این نیروها مهار نشوند نظم جامعه به‌هم می‌ریزد لذا از صد سال پیش صاحبان قدرت از این کشف فروید برای کنترل جمعیتی که مخرب می‌پنداشتند استفاده کرده‌اند.
 
ادوارد برنایز با ایده «گول زدن توده‌های بشر» بنیان‌گذار آنچه امروز تحت عنوان تبلیغات شناخته می‌شود، است
 
وی گفت: ادوارد برنایز، خواهر زاده فروید، با الهام از نظریات فروید بر روی نحوه شکل‌دهی نظام اجتماعی و سیاسی کار کرد و به این نتیجه رسید که باید با ارضای امیال درونی خودخواهانه انسان‌ها،‌ آن‌ها را شاد و مطیع کرد که این اساس مصرف‌گرایی است!

عباسی افزود: برنایز در سن 26 سالگی در جنگ جهانی اول در کنار رئیس‌جمهور آمریکا،‌ ویلسون ‌با برنامه «صلح جهانی» program for the peace of world به بخش‌های اروپایی رفت تا در مورد کارایی دموکراسی به مردم اطمینان دهد این در حالی است که حدود صد سال است که این سیاست از طرف آمریکا در حال اجرا است!

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: برنایز «شورای روابط عمومی» را براساس نظریات فروید در آمریکا ایجاد کرد و از طریق آن سعی نمود تا نگرش شهروند جدید آمریکایی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: او به ایده «گول زدن توده‌های بشر» می‌اندیشید که چگونه می‌توان با دستکاری بخش ناخودآگاه بشر «پول» در آورد که این از ویژگی یهودی‌هاست!

عباسی گفت: ادوارد برنایز بنیان‌گذار آنچه امروز تحت عنوان تبلیغات و موسسات تبلیغاتی شناخته می‌شود،‌ است که هم در سیاست و هم در اقتصاد گول زدن انسان‌ها را براساس نظریه فروید پیاده کرد! اکنون انسان برده‌وار و بره‌وار مدیریت می‌شود.
 
برنایز از طریق برقراری ارتباط هیجانی و احساسی بین کالا و خدمات با انسان، مفهوم مد را شکل داد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: برنایز به این رسیده بود که به جای اطلاعات واقعی، ‌باید مردم آنچه را که دوست دارند بشنوند، ‌یعنی دروغ گفت، همچنین برنایز معتقد بود از طریق بعد غیرخردمندانه می‌توان انسان‌ها را مدیریت کرد و احساسی به آن‌ها داد که از این طریق ارضا شوند.

وی ادامه داد: برنایز از طریق برقراری ارتباط هیجانی و احساسی بین کالا و خدمات با انسان، مفهوم مد را شکل داد، در واقع انسان به کالا نیاز ندارد بلکه محتاج داشتن احساس خوب است، بر اساس این نظریه کمپانی‌ها بر روی احساسات خریدار دست گذاشتند و در تبلیغات احساسات خریدار را به غلیان آوردند.

عباسی گفت: در زمان برنایز یک بانکدار وال استریت «برادران پل»‌ معتقد بود «امیال افراد باید نیازهایشان را تحت‌الشعاع قرار دهد و باید چیزهایی را بخواهند که واقعا نیاز ندارند.»

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه از این زمان پارادایم حاکم بر آمریکا از «فرهنگ نیازها» به «فرهنگ تمایلات» تغییر می‌کند، گفت: مهندسی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز از این طریق انجام می‌گیرد تا جاییکه دختر برنایز می‌گوید که «از نظر پدرم مردم یک مشت احمق هالو هستند.»

وی گفت: نادر طالب زاده از یک سینماگر بزرگ هالیوود پرسیده است «هالیوود و صنعت سینما یعنی چه؟» و در پاسخ شنیده است که «یعنی پرکردن فاصله بین دو آگهی بازرگانی!» مردم تا تبلیغ بعدی بنشینند و جایی نروند!

عباسی با اشاره به اینکه برنایز بنیان گذار سیستم fashion و مد است، گفت: کسانی از مد پیروی می کنند که خودشان هیچ نیستند و کوچکند و از چیزهایی مثل مد بالا می روند، در واقع این ها سربازان برنایز هستند.
 
بانک، ‌بورس، ‌اوراق قرضه و بیمه چهار نهاد اقتصادی هستند که یهودی ها حساب شده ایجاد کرده‌اند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه بازار بورس و خرید سهام توسط مردم عادی را هم برنایز ایجاد کرده، گفت: او به عنوان کسی که ذهن مردم را درک می‌کند شناخته می‌شد و مشاور چند رئیس جمهور آمریکا از جمله ویلسون،‌ هوور،‌ روزولت و ... بوده است.
 
وی گفت: بانک، ‌بورس، ‌اوراق قرضه و بیمه چهار نهاد اقتصادی هستند که یهودی ها حساب شده ایجاد کردند و ما باید با آن‌ها مقابله کنیم؛ چراکه امروز مردم در محاصره ربا هستند.

عباسی با بیان اینکه الان برای شکستن محاصره به حسن باقری و امثال نیاز است، گفت: این کار هم شهید می‌خواهد حتی بیشتر از شهدایی که برای آزادی خرمشهر دادیم، اگر جرات گذشتن از تعلقات باشد می‌توان این کارها را کرد و آن جایی ما به انحطاط رسیدیم که از ارزش‌های پشت خاکریز دست کشیدیم.
 
چینش مردم در جامعه هجری اسلامی به صورت هاجر است نه مصرف‌کننده

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه تفاوت جامعه‌ها در تفاوت مردمشان است، گفت: جامعه به مثابه فرشی است که تار آن نظام،‌ پود آن دولت و گره‌ها مردم آن هستند، تفاوت نقش قالی‌ها در گره‌ها، ‌یعنی در مردم است، امروز در غرب، مردم بورژوا،‌ مرچنت،‌ مصرف‌کننده و سوداگر شده‌اند. چیزی به اسم شهروند مطرح نیست بلکه مردم را مصرف‌کننده می‌پندارند.
 
وی در مقابل نگاه غرب به مردم گفت: در قرآن چینش مردم به عنوان هاجر در جامعه هجری اسلامی عنوان  شده است، یکی از ویژگی‌های چنین فردی آن است که مصرف کننده نیست.

عباسی ادامه داد: فروید بعد جنگ جهانی اول نگاه بسیار بدبینانه‌ای نسبت به انسان پیدا کرد و انسان را حیوانی وحشی می‌پنداشت که اصلاح شدنی نیست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: در پاسخ به دیدگاه فروید باید گفت انسان فقط دو قوه شهویه و غضبیه نیست بلکه 8 قوه دارد، اگر جامعه فقط براساس این دو قوه طراحی شود مسلما از هم می‌پاشد.

وی افزود: اگر فروید به جای نگاه بدبینانه به انسان‌، ساحت وجودی انسان را می‌شناخت متوجه می‌شد که انسان فقط قوه شهویه و غضبیه که نفس اماره را ایجاد می‌کنند و دستور به عمل بد می‌دهد، نیست، جایگاه این دو قوه در شغاف است ولی انسان ما قبل آن صدر و ما بعد آن فؤاد دارد و از طریق آنها قدرت تشخیص خوبی و بدی را می‌یابد.
 
فروید از لحاظ علمی در جهان مطرح نشد، شهرت او به خاطر اقدامات برنایز بود

عباسی گفت: فروید از لحاظ علمی در جهان مطرح نشد، ‌بلکه این برنایز بود که برای کسب پول او را ابتدا در آمریکا و سپس در جهان ‌معرفی کرد و سپس روی او سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به حدیث امام صادق (ع)‌ در تبیین عدالت گفت: ایشان می‌فرمایند ک «عدالت چیست؟ سیطره عقل انسان بر انگاره‌های نفسانی‌اش است. وقتی چنین حالتی به وجود آمد انسان قسط را رقم می‌زند. وقتی چنین وضعیتی در جامعه حاکمیت پیدا کرد،‌ آن جامعه به انصاف و عدل می‌رسد.» در این تعریف بنیانگذار شیعه جعفری «انسان شرور،‌ گرگ انسان دیگر است»، منفی نمی‌باشد. /انتهای پیام/ 

نظرات 2 + ارسال نظر
عبد 1390/03/17 ساعت 10:00 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام برادر همسنگرم.خداقوت.
هر چی بشریت امروز داره از دست آزادی های سرکش امیال نفسانی میکشه فقط نتیجه انداختن این طرز تفکر در انسان هاست که منطق زندگی لذت انسان است و بس و هر بار با تلنگر زدن به گرگ نفس انسان ، انسان رو مثل میشی در چنگ بازی خود می گیرند و هر بار به گونه ای او را فقط مشغول به خودش نگه می دارند تا اصلاً متوجه نشود که چه کسی و از کجا آنها را در این مسیر منحرف به پیش میراند.
کاش روزی بیاید که همه ی انسان ها به اصل و مبدأ خود برگردن و با پیروی از خالق حقیقی خودشان به اوج عزت انسانی برسند، ان شاءالله.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

راهپیمایی جالب سبزها در 22 خرداد.......
آپم یه سری بزن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد