فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

تصــاویـر/ گستــرش بــدحجـابـی در قــــم

بد حجابان به دنبال شکستن قبح بی حجابی در قم:متاسفانه این روزها درسایه بی توجهی و تسامح مسئولین در قلب تشیع و در کنار حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) شاهدصحنه هایی از بی حجابی هستیم که دل هر مومن متدینی را به درد می آورد . البته این نکته قابل توجه است که بخشی از این هنجار شکنی ها توسط زائرین به وقوع میپیوندد اما بخش عظیمی از این بد حجابی ها متعلق به زنان و دخترانیست که مادران آنها سالهای سال حتی درزمان کشف حجاب رضاخانی دست از حجاب خود نکشیدند.


به گزارش مشرق به نقل از پایگاه 598،جریانهای دینی یکی از مولفه هایی است که حکومتهای دنیا در بعضی از نقاط خاص بنا به مصالحی در وضع قوانین آنها را دخیل میکنند . در این میان رعایت ظواهر اسلامی به خصوص حجاب یکی از نکاتیست که در بسیاری از کشور های اسلامی مورد توجه قرار میگیرد.
اما متاسفانه این روزها درسایه بی توجهی و تسامح مسئولین در قلب تشیع و در کنار حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) شاهدصحنه هایی از بد حجابی هستیم که دل هر مومن متدینی را به درد می آورد . البته این نکته قابل توجه است که بخشی از این هنجار شکنی ها توسط زائرین به وقوع مپیوندد اما بخش عظیمی از این بد حجابی ها متعلق به زنان و دخترانیست که مادران آنها سالهای سال حتی درزمان کشف حجاب رضاخانی دست از حجاب خود نکشیدند.
کاش مسئولین محترم شهر با خواندن حرکت قهرمان بزرگ نهی از منکر مرحوم آیت الله بافقی که یک تنه درایوان آینه حرم مقابل ورود بدون حجاب زن رضاخان ایستاد و بعد از آن رنج سالها تبعید و زندان را به جان خرید از آن مجاهد بزرگ درس میگرفتند و برای این وضع قم فکری میکردند.
بیش از این توضیح لازم نیست و تصاویر خود گویای گسترش بدحجابی در ام القرای جهان اسلام میباشد.

لازم به ذکر است همان گونه که در خیابان های قم به نظر می رسد, هنوز اکثریت جامعه زنان و دختران قمی به حجاب و مسائل عفت عمومی پایبند هستند اما اگر مسئولین امر در برخورد و ساماندهی وضعیت فعلی کوتاهی کنند یقیناً با شکسته شدن قبح بدحجابی، نسل آینده از این مخاطرات مصون نخواهند بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جریان مبارزه مرحوم بافقی با زن رضا خان
در شبِ اول فروردین سال 1306 ش، به هنگام تحویل سال، همسر بی‏شرم رضاخان به همراه عده‏ای از زنان درباری با وضعی زننده و دور از عفت، به آستانه حضرت معصومه(س) در قم رفته و در ایوان آینه جای گرفتند. چون زنان درباری بدون حجاب، وارد حرم شده بودند، یکی از وعاظ به طرز حجاب آنان اعتراض کرد. در این حال، عالم پرهیزگار و شجاع. شیخ محمدتقی بافقی بر آنان شورید و مردم را نیز علیه آنان وادار به اعتراض نمود. وقتی که این خبر را به رضاخان گزارش نمودند، وی در روز دوم فروردین با حالتی غضبناک به اتفاق عده‏ای از مسؤولان نظامی وارد قم شد و یکسره به سمت حرم رفته، دستور ضرب و شتم روحانیان و آیت‏اللَّه بافقی را صادر کرد. رضاخان سپس دستور داد که آیت‏اللَّه بافقی را به شهر ری تبعید نمایند. سرانجام چند سال بعد این عالم مجاهد، پس از اخراج رضاخان از ایران به قم بازگشت. برخی از محققان، واکنش تند آیت‏اللَّه بافقی را نسبت به حضور زنان بی‏حجاب در حرم حضرت معصومه(س) سببِ نزدیک به هشت سال تأخیر در اعلام رسمی کشف حجاب می‏دانند. همچنین، شجاعت آیت‏اللَّه بافقی در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی در حوزه علمیه قم بر جای نهاد به طوری که امام خمینی(ره) در درس اخلاقی که در دهه 1320-1310 در قم می‏دادند، آیت‏ اللَّه بافقی را نمونه‏ای ذکر می‏کردند که باید سرمشق قرار گیرد.
 

نظرات 6 + ارسال نظر
عبد 1390/03/23 ساعت 23:49 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام برادرم.خداقوت.
کاش یه روزی مسئولای فرهنگی کشورمون از این خواب زمستونیشون بیدار شن و به داد فرهنگ در حال پاشیدن ما بکنن و امر به معروف و نهی از منکرم دوباره بین ملتمون زنده بشه، تا دیگه شاهد این صحنه ها نباشیم، این کار خیلی سخته اما حتماً شدنی خواهد بود، به امید خدا.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

مهری 1390/03/30 ساعت 03:10

تو خماریش بمونید که بتونید به زور خجاب سر دخترای ایران بکنید و به زور هلشون بدین تو بهشت

سلام نه کسی خمار با بی حجاب بودن بی حججب هاست
نه کسی باید به زور حجاب بر سر کسی بگذاره
ونه کسی رو نسیه میبرند به بهشت
تازه خجاب غلطه
یا علی

arya 1390/04/28 ساعت 13:46

in yeki az in basiji be zaher ba shakhsiatas! baradar befarma 2 rakaat tajavoze jensi ghorbatan elallah!

دوستان به جای ما قبول باشه

ramin 1390/05/06 ساعت 21:17

دو قطب نا هم نام یکدیگر را جذب میکنند این یک قانون در فیزیک است بعد از32 سال کار فرهنگی و اقتصادی و سیاسی باش تا صبح دولتت بدمت کین هنوز از نتایج سحر است

قیاس شما باطل است بدحجابی دلایل زیادی دارد که اجبار ممکن است یکی از دلایل ان باشد اما تنها دلیل نیست ایا چون دو قطب منفی یکدیگر را جذب میکنند باید این دلیل شود برای رابطه نا مشروع بین دو جنس مخالف وقتی دو قطب منفی همدیگر را جذب کردند تولید مثبت دارند برق تولید میشود جریان اکتریکی به حرکت در میاید اما نتیجه این رابطه غیر شرعی چیست
یا علی

یه ایرانی 1390/05/31 ساعت 00:00

امان از تحجر ، سی سال بگیرو ببند و روسری و توسری دین ورزی مزورانه ثمرش شد این . حالا بیشتر فشاربیارید و بگیریدو ببندید و تفکیک جنسیتی کنید و ثمرات بیشترش رو هم ببینید . خطاب من به انهایی که فکرشان بیمار است و رابطه زن و مرد را فقط در پایین تنه می بینند و البته به ظاهر متدین و متشرع تشریف دارند ، خواهشا افکار ودیدگاه خودتون رو به دیگران نسبت و بسط و گسترش ندید و خواهشا اینقدر تز و نظر ات منحرف خود را تحت عنوان دین و اخلاق به خورد مردم ندید و البته از خداوند پاک و مهربان در این ماه عزیز برای شما آرزوی پاکی دل و دیده دارم

اولا سلام
ما با هر نوع اجبار مذهبی مخالفیم اما با بی عفتی مخالفتر چگونه است که در واتیکان قوانین حجاب وجود دارد زنها مصادیق برای پوشش دارند اما در ایران با اکثریت اسلامی نباید بشود چه کسی گفته رابطه زن و مرد در پایین تنه خلاصه میشود این گویا از فکر بیمار خودتان سرچشمه میگیرد

elman 1390/08/27 ساعت 19:57

تو کشوری که فکرشو بده به سیاستهای رضاشاه به فکر فارسی باشه بیاد تو کنکور دینی ضریبیشو 3 و فارسی رو 4 بزاره بیشتر از این انتظار نمیره.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد