فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

جزئیات شکست اخیر موساد از حزب الله

یک پایگاه خبری امروز در گزارشی نوشت: تنها چند روز از بازداشت "ایلان گرابل" جاسوس اسرائیلی در مصر نگذشته است که موساد ضربه دردناک دیگری این بار از حزب الله لبنان دریافت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پایگاه خبری محیط امروز در گزارشی نوشت: انتشار یک خبر دروغین از سوی حزب الله لبنان میان برخی نیروهایش موجبات کشف یک شبکه از عوامل موساد را در این جنبش به وجود آورد.


منابع آگاه در گفتگو با روزنامه الرای کویت با اشاره به ورود جنگ اطلاعاتی میان حزب الله و موساد به خطرناک ترین مراحلش تاکید دارند، کشف شبکه جاسوسی برای موساد درون حزب الله مسئله ای بی سابقه است.

البته مهمترین نکته در کشف این شبکه جاسوسی درون حزب الله، در تعداد عوامل جاسوسی و نحوه عملکرد آنها خلاصه می شود که از یک سو موجبات نگرانی مقاومت لبنان را به وجود آورده و از سوی دیگر با بر ملا شدن آن موجبات غافلگیری موساد را ایجاد کرده است.

اما سوال اینجاست که حزب الله چگونه توانست این شبکه جاسوسی درون خود را بر ملا و متلاشی کند. منابع آگاه تاکید دارند که شورای عالی فرماندهی حزب  الله لبنان اخیرا تصمیم گرفته برای افرادی که به آنها مظنون بوده یک دام اطلاعاتی طراحی کند. در این مسئله مقامات ارشد حزب الله به طور عمد اطلاعاتی غلط و البته بسیار مهم برای اسرائیل را در بین مظنونین به جاسوسی منتشر کردند تا واکنش تل آویو را نسبت به این مسئله ارزیابی کنند.

در نهایت رژیم اسرائیل با شکست در این فاز جنگ اطلاعاتی که می توان آن را جنگ مغزها دانست، واکنشی سریع به اطلاعات منتشره نشان داد. با اتخاذ این واکنش از سوی مقامات تل آویو حزب الله لبنان به نتیجه لازم در زمینه شبکه جاسوسی درون خود رسید و این شبکه را متلاشی کرد.

البته با وجود اینکه حزب الله تاکنون به اسامی این جاسوسها اشاره ای نکرده اما روزنامه القدس العربی روز گذشته اعلام کرد: یکی از بازداشت شدگان در این مسئله یک عالم دینی در شهرک "حاروف" (منطقه نبطیه) است که پستی سازمانی داشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/03/30 ساعت 23:37 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام هسمنگر.خداقوت.
ان حزب الله هم الغالبون.
خدا به هر طریقی یاری میرسونه به یارانش.و این وسط جناح کفر است که همیشه باید غافل گیر این یاری ها باشن.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد