فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

رهبر معظم انقلاب: حجاب بدون چادر فکر غلطی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی، چیزی قریب به بیست سال پیش در چهارم دی ماه 1370 در دیدار اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان، سخنانی را در زمینه حجاب و خصوصا استفاده از چادر ایراد فرمودند که بخش‌هایی از آن چنین است:

«باید مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیاء بشود. مثلا مسئله حجاب، یک مسئله ارزشی است. مسئله حجاب،‌ مسئله‌ای است که اگر چه مقدمه‌ای است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مسئله ارزشی است.


ما که روی حجاب این قدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می‌کند تا بتواند به آن رتبه معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌های بسیار لغزنده‌ای که سر راهش قرار داده‌اند، نشود.

... به نظر ما، بحث‌هایی که در باب پوشش زن می‌شود،‌ بحث‌های خوبی است که انجام می‌گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه‌های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر از آن باشد، خراب خواهد شد.

مثلا بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من می‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه ملی ماست؛ هیچ اشکالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعا بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد و - همان طور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است.»

نظرات 2 + ارسال نظر
عبد 1390/04/01 ساعت 10:19 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
این چندسال با هجوم تبلیغاتی غرب علیه حجاب زنان ایران ، این فکر به خورد ما داده شد که به هر شکل می توان حجاب داشت چه با چادر و چه بی چادر و آنقدر این ذهنیت تکرار شد که چادری ها بسیار تعدادشان کم شد و بعد از آن وارد مرحله ی جدیدی از حملات خود شدند و آن این بود که چه لباس تنگ و کوتاه و چه لباس گشادو بلند هر دو می خواهند بدن را بپوشانند و لباس ها تنگ و کوتاه شد ، بعد این فکر جا افتاد که ما با این کار داریم اهانت به همه ی مردان جامعه می کنیم که همه را سوءاستفاده گر و مریض تجسم می کنیم ، با حفظ حجاب!!! و به تدریج برای کاهش این اهانت زنان با حجاب بازتر و آرایش بیشتر در جامعه خودنمایی کردندو....
کاش از همون بیست سال پیش این ذهنیت در بین زنانمون با تبلیغات خود کشورمون این طور جا می افتاد که "حجاب بدون چادر فکر غلطی است" و آن موقع بود که این دردسرهای فعلی را نداشتیم.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

سلام گوهر در صدف ارزشمندتر وزیباتر است
اما این عدم ثیات و چشم و هم چشمی ها و تشویق به مصرف گرایی که سوغات جهان سرمایه داری است را چگونه مقابله کنیم بله چادر حجاب برتر است اما چاره ای باید اندیشید فنر تحت فشار بالاخره ازاد میشود و گر رها یش نکنیم..... به ما سر بزنید

سلام مصرف گرایی هم به جایش باید نقد شود و حرف شما کاملا متین است
اما اگر منظور شما از فنر تحت فشار حجاب اجباری است ان هم در جای خودش نقد دارد
یا علی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد