فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آمریکا خطرناکتر است یا غذای 168000تومانی؟

صدا و سیما نه تنها هیچ گزارشی در انتقاد از این فاجعه بزرگ ملی پخش نمی کند که تنها با انعکاس خبری چنین موضوعی که کمتر از 1% مردم کل کشور مخاطب آن هستند، عملا ترویج اشرافی گری شهرداری تهران در این زمینه را تکمیل می کند
امیرحسین ثابتی در مطلب اخیر وبلاگ "دست نوشته های یک دانشجو" نوشت:



1. رحیم مطهرنژاد مدیرعامل برج میلاد تهران اعلام کرد: "در همه جای دنیا ساخت رستوران های متفاوت برای افراد با سطح درآمدی مختلف معمول است، به عنوان مثال مردم فرانسه نمی توانند از رستوران ژول ورن استفاده کننده و این رستوران برای میهمانان ویژه خارجی این کشور ساخته می شود، برج خلیفه در دبی نیز به همین شکل است."
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، چندی پیش مدیرعامل برج میلاد اعلام کرده بود که هزینه خوردن شام در رستوران گردان برای هر نفر ۱۶۸ هزار تومان است.

2. تغییر هویت و سیرت انقلاب اسلامی شاخ و دم ندارد! اگر شبکه های ماهواره ای "فارسی 1" و "من و تو" و ... مدتهاست با تمرکز بر روی تغییر سبک زندگی مردم، سعی در استحاله نظام را دارند، این اقدام به شکل دیگری توسط برخی مسئولین ما در حال اجراست. ساخت رستورانی که هزینه غذای هر نفر آن 168000 تومان است، آن هم با پول بیت المال، مصداق عملی ترویج فرهنگ اسراف، تبذیر و اشرافی گری است. یعنی آن روی سکه هدفی که دشمن از ماهواره دنبال میکند، توسط مسئولین ما اجرا می شود و به آن افتخار هم می شود! چرا که ما باید مثل فرانسه یا دوبی شویم! و اساسا آرمان های انقلاب 57 چه بود؟ اگر ما انقلاب کردیم تا مثل دوبی و فرانسه شویم که اصلا نیازی به انقلاب نبود! همه دعوا آنجا است که قرار شد ما جمهوری اسلامی ایران و متمایز از فرانسه و دوبی شویم! این درد را باید به چه کسی گفت؟

3. اگر سبک زندگی مردم تغییر کند که این اتفاق به کمک ماهواره و برخی اقدامات مسئولین دارد صورت می گیرد، تصور 10سال دیگر وحشتناک است! مردمی که صبح تا شب پای ماهواره نشسته اند و بعد هم از طریق صدا و سیمایشان متوجه می شوند در برج میلاد تهران جایی وجود دارد که هزینه غذا خوردن هر نفر در آنجا 168000 تومان است را چه به آرمان های انقلاب اسلامی سال 57 ؟ اصلا مگر می شود برای آنها دیگر از عدالت و ساده زیستی و استکبارستیزی و مستعضف نوازی سخن گفت؟ اگر شاخص ها عوض شوند که دارند می شوند، چه کار می شود کرد؟ حقیقت آن است که نه امریکا و نه اسراییل و نه موسوی و نه کروبی و نه خاتمی و نه هیچ کس دیگر به اندازه خطر استحاله آرمان های انقلاب اسلامی و تغییر سبک زندگی مردم، برای نظام خطرناک نیستند.

4. بحث سبک زندگی نادرست، فقط اباحه گری و ... نیست. درست است که این رستوران کذایی فقط مخاطب کمتر از 1% مردم کل کشور است اما در عمل 99% مردم دیگر را نیز به لحاظ روحی و روانی با خود درگیر می کند. و این مصداق عملی ترویج اشرافی گری و اسراف توسط نهادهای رسمی و حکومتی است. این فاجعه مصداق عملی تغییر هویت و سیرت جمهوری اسلامی است. نکته ای که رهبر معظم انقلاب در آذر ماه 87 و در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اینطور آن را تشریح کرده و خطر آن را گوشزد کردند:

"همیشه در دلِ ساخت حقوقى، یک ساخت حقیقى، یک هویت حقیقى و واقعى وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. این ساخت حقوقى در حکم جسم است؛ آن هویت حقیقى در حکم روح و معنا و مضمون است. اگر آن معنا و مضمون تغییر پیدا کند، ولو این ساخت ظاهرى و حقوقى هم باقى بماند، نه فایده‏اى خواهد داشت، نه دوامى خواهد داشت؛ مثل دندانى که از داخل پوک شده، ظاهرش سالم است؛ با اولین برخورد با یک جسم سخت در هم میشکند ... آن ساخت درونى چیست؟ همان آرمانهاى جمهورى اسلامى است ...اجتناب از اشرافیگرى؛ یعنى ضد ارزش کردن. در انقلاب ما این نکته وجود داشت؛ این را بتدریج بعضى‏ها سعى کردند کمرنگ کنند. این در مسائل اقتصادى ما اثر دارد، در مسائل روانى ما اثر دارد. اشرافیگرى و گرایش به اشرافیگرى، یک ضد ارزش بود در انقلاب."

4. اما در حالی که صدها کارتن خواب در تهران شب را به روز می رسانند و شهرداری که وظیفه دارد سر و سامانی به این وضعیت بدهد، در عمل به فکر تاسیس رستوران های کذایی است، متاسفانه صدا و سیمای ما نیز در غفلت بزرگتر به سر می برد تا جایی که بخش خبری 20 و 30 با پخش این خبر که در برج میلاد هزینه غذای هر نفر فلان مقدار است، خیلی راحت از کنار این موضوع گذشت. و این در حالی است که رهبر انقلاب در آغاز دوره مسئولیت ضرغامی بر رسانه ملی فرموده بودند:

"در کنار دامن زدن به دغدغه‏ى عدالت اجتماعى و رسیدگى به فقرا، زندگى اشرافى و تجملاتىِ پوچ و بیهوده را هم تخریب کنید؛ این زندگى واقعاً در خور تخریب است. زندگى تجملاتى نباید به‏هیچ‏وجه ترویج شود؛ بلکه باید تخریب شود و نقطه‏ى منفى به‏حساب بیاید. چرا بیخود تجمل‏گرایى رواج پیدا کند؟ اگر یک نفر دلش مى‏خواهد متجمل باشد، ما چرا باید آن را ترویج کنیم؟ توجه کنید که ما به فقیر باید عزت‏نفس و حس مناعت بدهیم و به غنى باید کمک به فقیر را بیاموزیم"

اما در عمل اخبار صدا و سیما نه تنها هیچ گزارشی در انتقاد از این فاجعه بزرگ ملی پخش نمی کند که تنها با انعکاس خبری چنین موضوعی که کمتر از 1% مردم کل کشور مخاطب آن هستند، عملا ترویج اشرافی گری شهرداری تهران در این زمینه را تکمیل می کند.

5. خدا رحمت کند امام (ره) عزیز را که فرمود: "خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد. و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند, معاذ اللّه که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین(ع) سازگار نیست."
صحیفه نور ج 17، ص921

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/04/02 ساعت 00:08 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگرم.خداقوت.
منم دیروز این خبر رو دیدم ولی برداشتم ازش همین موضوع مقابله با تجمل گرایی بوده، چون اولش نشون داد که مردم عادی با چه هزینه های پایینی دارن شکمشونو سیر می کنن و در نهایت با نشون دادن برج میلاد داشتن این عمل رو نقد می کردن، به نظرم واقعاً فاجعه ی تجمل گرایی داره تو کشورمون خیلی سریع رواج پیدا می کنه، آقامون که ساده زیست ترین مردمه ولی کجان اون مسئولین مروج این فرهنگ نادرست که پاسخگو باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد