فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

آیا سید جمال فراماسونر است؟ نظر رهبر انقلاب چیست؟

تمسک به آسمون و ­ریسمون که فلان سریال یا فلان شخص فراماسونر است و یا فلان شخص سحر شده است، نشان از خالی­بودن دست ما در علت­یابی وقایع می­باشد و شان علمی یک تحلیل­گر یا ناظر سیاسی را خدشه­دار می­کند 
 نویسنده وبلاگ "نسل خمینی" در مطلب اخیر خود نوشت: بعد از اینکه دیدم اخیرا بعضی افراد، سید جمال­الدین اسدآبادی را فراماسونر نامیده­اند، در سایت مقام معظم رهبری جستجو کردم(+) و دیدم نه تنها صحبتی از فراموسون بودن نیامده بلکه مقام معظم رهبری تمجیدها و تعاریف بسیار مهمی درباره­ی سیدجمال دارند: 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7... که این تعدد، نشان از علاقه­ی مقام معظم رهبری به سیدجمال دارد و البته بعضی از این تعریف و تمجیدها آن قدر هم قدیمی نیست که مدعیان پیروی از ولایت آن را فراموش کرده باشند: (اسفند89)
 


 از آن مهمتر این است که؛ رهبر انقلاب تاکنون هیچ صحبتی از "فراماسونری" نکرده است. این مطلب هیچ نفی و اثباتی در اصل وجود این گروه ندارد. اما قطعا نشان از بی­اهمیت بودن پرداختن به آن را دارد. و برای حزب­اللهی­ها این پیام را دارد که مبارزه با یک دشمن موهوم و ناشناخته در اولویت ما نیست.
میرزا ملکم­خان، مشهورترین و مهمترین فردی است که به فراماسونر موسوم شده و خودش هم به آن تصریح کرده است. مقام معظم رهبری بارها و بارها از وی صحبت کرده و زوایای مختلفی از انحرافهای او را روشن کرده است اما حتا یک بار هم به فراماسون بودن ملکم­خان اشاره نکرده است.
 
این­که رهبر انقلاب با آن­همه تسلط بر جریانات فکری معاصر و حساسیتی که در این خصوص دارند با این حال هیچ صحبتی درباره­ی فراماسونری نداشته اند، نشان می­دهد که ما باید دیگر به دنبال قاتل بروسلی(!)[1] نگردیم و مبانی فکری جریانات را مورد توجه قرار دهیم. به نظر من، امروزه اصلا وجود چنین تشکیلات عریض و طویل و خطرناکی، دیگر موهوم است و توجه به این بازی­ها موجب فراموش­کردنِ مبانی فکری انحرافی شده است. اینکه ساعتها بنشینیم و "یک­چشم" را روی آستین سمت چپ مشاورالسلطنه در سریال قهوه تلخ کشف کنیم، باعث می­شود که اشکالات عقیدتی جریانات فرهنگی منحرف را فراموش کنیم.
 
این نوع انتقاداتِ ظنی، موجب تزلزل استدلال ما علیه منحرفان شده و گاهی باعث تمسخر خودمان هم می­شود. ضمن اینکه هیچ کمکی به اثبات باطل بودن آن و یا اثبات تاثیر منفی آنها بر روی جامعه ندارد. تمسک به آسمون و ­ریسمون که فلان سریال یا فلان شخص فراماسونر است و یا فلان شخص سحر شده است، نشان از خالی­بودن دست ما در علت­یابی وقایع می­باشد و شان علمی یک تحلیل­گر یا ناظر سیاسی را خدشه­دار می­کند.
 
حال آنکه برای مقابله­ی بنیادی با انحرافات، ما علما و فلاسفه­ی بزرگی در حوزه و دانشگاه داریم و مهمترین­شان خود رهبر انقلاب است که تا در مساله­ای به یقین و حجت نرسد، هرگز در نفی و اثبات دو طرف، موضع نمی­گیرد چون به ایستادن در روز قیامت اعتقاد دارد!

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/04/05 ساعت 08:59 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت.
به نظر من اینکه حضرت آقا در این رابطه اشاره ی خاص و مشخصی به این گروه نداشته اند و نامی از این گروه نبرده اند دلیل بر این نیست که بگوییم این موضوع بی اهمیت است، چرا که خود حضرت آقا هم به گروهی صهیونی که تمام مستکبران عالم رو در خودش جمع کرده اشاره فرمودن،تنها نام این گروه رو ذکر نکردن و آیا به صرف نیاوردن اسمشان باید بگوییم آقا از وجود قطعی این گروه بی اطلاعند که نیاز به تحقیق داشته باشند تا این گروه رو نفی یا اثبات بفرمایند؟
این کاملاً درسته که پرداختن به این مسائل نباید آنقدر ما رو مشغول به خودش بکنه که در شناخت سایر جریانات انحرافی در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی دچار غفلت بشیم.
به نظر من به هر کدوم از این موارد باید با دید باز و هوشیار پرداخت و اهمیت هیچ یک رو نباید فدای دیگری کرد.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد