فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

فتنه اخر

غربی ها روی اعراب جاهلی را سفید کردند!

دولت های لائیک در حالی که شهروندانشان در بدترین نوع مشکلات اجتماعی و اقتصادی به سر می برند، شعار اسلام هراسی را فریاد می زنند و مردم را به آزار مسلمان تشویق می کنند.سمبا دیانی، رییس و مشاور سیاسی شورای اسلامی کشور فرانسه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبستان به تفضیل وضع کنونی مسلمانان را در غرب شرح داد و در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر وضعیت اسلام در کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه چگونه است گفت:


مسلمانان از صدها سال پیش در اروپا حضور داشتند و تحقیقات نشان می دهد جمعیت آنها بیشتر در جنوب شرق اروپا متمرکز شده است به این ترتیب ما 12 میلیون مسلمان را در آلبانی،کوزووو،مقدونیه،بوسنی و بلغارستان می بینیم.
و در مجموع در 27 کشور اروپایی حدود 15 میلیون مسلمان حضور دارد که اکثریت آنها مهاجرانی هستند که بعد از جنگ جهانی دوم وارد این قاره شده اند.

افزایش شمار مسلمانان در طول دهه های اخیر در اروپا حساسیت های جدید،سیاست های جدید،اعمال و تحریم های جدیدی را به دنبال داشته است.و در واقع زمینه ای که اسلام در منظر جهانی تعریف شده است کمی منفی است،این نگرش منفی که همواره مسلمانان را دچار مشکل کرده است از سوی رهبران محبوب دولت های اروپایی سبب می شود. مسلمانان همواره این حس را دارند که مورد تبعیض نژادی قرار گرفته اند و زیر چرخ های تبلیغات منفی رسانه ها له شده اند. رسانه هایی که فقط می گویند: اسلام خشونت است.
اما علی رغم آن مسلمانان به خواست و اراده خود بهترین اتحاد را با هم دارند بیش از اینکه در خانه گرد هم آیند در جامعه حضور مشخص و واحدی را به خود گرفته اند.
در کشور فرانسه اختصاصا نسبت به انگلیس و آلمان کمی دشوار تر است که ناشی از راهبری سیاسی این کشور بوده و مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
آیا انقلاب های عربی اسلامی در کشورهای خاورمیانه و آفریقایی تاثیری بر اسلام در اروپا داشته است؟در آغاز انقلاب های عربی مسلمانان اروپا تنها ناظر وقیاع بودند در حالیکه همان هفته های اول با سقوط بن علی و مبارک نگرش آنها نیز دچار تغییراتی شد اما باز هم این تردید وجود داشت که این انقلاب ها به نتیجه ای نرسد با اینکه کادر رژیم قبلی همچنان روی کار بود به نظر نمی آمد انقلاب ها به پایان برسد.در حالیکه در مورد لیبی مردم اروپا بسیار نگرانند که سقوط دیکتاتورها و نبود دولتی در راس کار باعث شود تا غرب با سوء استفاده وارد سیاست های کشوری شود. به گونه ای که همان قذافی ای که مردم با آن مقابله می کنند اکنون به سمبلی برای مبارزه با غرب تبدیل شده است.
اما در مجموع نمی توان ادعا کرد که انقلاب های اسلامی اخیر تاثیر چندانی بر اسلام در غرب گذاشته باشد و در مقایسه با انقلاب اسلامی ایران تقریبا می توان گفت تاثیر آنها بسیار اندک بوده است چرا که انقلاب اسلامی ایران به واسطه فرد موثری چون امام خمینی شکل گرفت که مهر اسلام را به طور ابدی و محو نشدنی در تاریخ جهان ثبت کرد.

چرا فعالیت های اسلام هراسی در فرانسه نسبت به سایر کشورهای غربی پررنگ تر است؟
درک اسلام هراسی در فرانسه در مقایسه با گزارش هایی است که این کشور راجع به مسلمانان ارائه می کند در نتیجه مسلمانان در فرانسه از منظر مرحله تاریخی حاکی از عدم آگاهی جمعی فرانسوی ها نسبت به اسلام است.

اسلام در وهله اول دین دشمنان و سپس دین مهاجران و بعد از آن دین کشورهای مستعمری فرانسه شد و حالا شهروندانی که مسلمان هستند و در قلب فرانسه زندگی می کنند به همین واسطه شهروند مسلمان در اروپا بدترین تعریف را همواره در غرب به یدک می کشد و یک مسلمان همواره از منظر غربی ها تصویر خوبی ندارد همه این ها را در مورد فرانسه باید چند برابر خصومت بار توصیف کرد.
در طول دهه های گذشته اسلام برای اشباع خلاء های سیاسی فرانسه و غرب استفاده می شده است، ناتوانی سیاست های غربی و فقدان توانایی حل مشکلات اساسی کشور دولت ها را بر آن داشته تا با انگشت اتهام گذاشتن روی اسلام ضعف های خود را بپوشانند و افکار عمومی را منحرف اسلام کنند.
در همین راستا سیاستمداران فرانسوی تلاش می کنند کنفرانس های خبری و گردهمایی هایی را تشکیل دهند که در آن اسلام مورد قضاوت و محکومیت قرار گیرد.و نتیجه اینکه تبعیض علیه مسلمانان و تمسخر اسلام و پایین آوردن شان آن تا سطح دولت ها نفوذ کرده است.
رسانه ها هم هرگز از دولت ها عقب نماندند و در به زیر سئوال بردن اسلام در ساخت برنامه های ضد اسلامی از هم پیشی گرفتند.
تا جایی که هر فرانسوی به محض شنیدن نام اسلام احساس خطر می کند و هر سمبول و با نماد و حرکت اسلامی از منظر انها خشونت به نظر رسیده و این معنی را دارد که گویی قرار است به آنها حمله شود.
بنابراین امروز می بینیم که بالاترین آمار اسلام هراسی در جهان ثبت شده است از هتک حرمت به مساجد و قبرستان ها تا حمله های فیزیکی که قربانیان این حملات فیزیکی را 70 درصد زنان مسلمان تشکیل می دهند و باید اضافه کرد که یک مسلمان در گرفتن حق، دارایی یا یک سرویس اجتماعی همواره از بالاترین تبعیضات رنج می برد.
آنچه که بیشتر از هر چیزی نگران کننده است این است که این تبعیضات از خود افراد سیاسی در راس قدرت تغذیه و طراحی می شود که همواره سنگ سکولاریسم را به سینه می زنند.
در حالیکه بحث اسلام در میان مخافان و موافقان همواره در غرب برقرار است شمار حملات به مسلمانان در حال افزایش است و اسلام در میان تمام ادیان تنها هدف سکولاریسم برای نابودی در غرب است.
به طور مثال بحث همراه داشتن سمبل های دینی در مدارس فرانسه بعد از آنکه در قدم اول همه ادیان را مورد نقد قرار داده بود به تدریج فقط متوجه اسلام شد و دولت فرانسه با صرف شش ماه زمان به انتقاد و مقابله جدی با به همراه داشتن نشانه های اسلام پرداخت در حالیکه سایر اقلیت های دینی سمبل های خود را به معرض دید همگان می گذاشتند و هیچ کس آنها را توبیخ نمی کرد.
در همین زمان مشکلات واقعی کشور فرانسه به خاطر تمرکز بر نابودی اسلام صد چندان شد و بحران های مختلف دولت را تحت تاثیر قرار داد.

بدین ترتیب دولت تصمیم گرفت بعد از جوسازی های کافی علیه اسلام قانون منع همراهی سمبول های دینی را در مدارس در سال 2004 به تصویب برساند. و بعد از دولت های غربی به جای انجام وظیفه راهبری کشور این روزها سر خود را به پوشش نقاب گرم کرده و با دستاویز شدن به آن علیه اسلام تبلیغ می کنند.
در حالیکه تنها کمتر از دو هزار زن مسلمان در میان 66 میلیون نفر جمعیت کل آن را استفاده می کنند تمام مشکلات کشور کنار گذاشته شده و فقط روی این مسئله متمرکز شده اند. و در کنار آن دولت فرانسه همواره تمایل دارد بروی مسلمانان تمرکز کند وتمام انرژی خود را در تخریب چهره اسلام صرف کند.اکنون نیز با نزدیک شدنبه انتخابات ریاست جمهوری 2012 این فعالیت صد برابر شده است.
این مطلب زمانی نگران کننده تر می شود که کشور فرانسه مدعی دموکراسی و مجری حمایت از حقوق بشر است. اما اجراییات متناقض فرانسه با ادعاهایش از بی کفایتی سیاستمداران غربی پرده بر می دارد و کمبود جایگزین های مناسی اقتصادی و اجتماعی اسن جوامع را هویدا می کند.
فرانسوی ها شاهد آن هستند که خدمات عمومی با نقض جدی همراه است،سطح زندگی آنها در حال افول است و و قدرت خریدشان روز به روز در حال ناتوان تر شدن است.
و تنها پاسخی که به آنها داده می شود بستن شمشیر علیه اسلام و روی گرداندن از مسلمانان است که دولت ها آن را حیاتی ترین مطلبی می دانند که باید به آن توجه شود.
مسلمانان امروز دو بار در فرانسه قربانی می شوند یکی آنکه آنها را در صف بدترین طبقات اجتماعی جای می دهند که بدترین بحران های اقتصادی و اجتماعی با این طبقه عجین شده است و دیگر اینکه شهروندان فرانسوی آنها را با انگشت به هم نشان می دهند از آنها به عنوان بدترین انسان ها یاد می کنند.
مسلمانان برای مبارزه با اسلام هراسی چه می کنند؟
متاسفانه هنوز مسلمانان موفق نشدند در مقابله با اسلام هراسی با هم بسیج شوند گرچه انجمن هایی در این باره تشکیل شده اند اما عملا توانایی فعالیت یا حتی برگزاری گردهمایی عمومی را ندارند .از یک سو قدرت ها در مقابل اعتراض مسلمانان کر می شوند تا جایی که مسلمانان حتی جرات بیان اعتراض را ندارند در حالیکه قانون فرانسه تبعیض نژادی را منع می کند اما هیچ کس پاسخگوی متضرران اسلام هراسی نیست . مسلمانان در فرانسه برای هوشیار کردن مقامات هیچ گونه قدرت و حق شهروندی ای ندارند.
نقش اساسی شورای فرهنگ اسلامی فرانسه چیست؟شورای فرهنگ اسلامی فرانسه در این کشور وجود دارد فقط به این خاطر که فرانسه بگوید ما کشور دموکراتیکی هستیم این سازمان تمام اموری را که به اسلام مربوط می شود زیر نظر و مورد بررسی قرار می دهد. همچنان که سایر ادیان و فرهنگ ها همچون کاتولیگ ها، پروتستان ها و یهودی های اسراییلی سازمان ها یی را از آن خود دارند.
پروژه تاسیس شورای فرهنگ اسلامی به دولت قبلی فرانسه بر می گردد و سارکوزی در سال 2003 این سازمان را بازسازی و با قوانین جدید مواجه کرد.
از زمان پیدایش این شورا پرونده های بسیاری از مسلمانان که باید بررسی شود در این شورا انباشته شده است که بیشتر آن مربوط به ساخت یا بازسازی مساجد و مراکز اسلامی است و یا صدور مجوز مراکز فروش و ارائه غذای حلال را این سازمان بر عهده دارد.
قبرستان مسلمانان و تخصیص زمین هایی در قبرستان ها به مسلمانان تا دریافت کمک هایی چون زکات از مسلمانان،کمک به زندانیان مسلمان و برنامه ریزی و تنظیم برنامه روحانیون از دیگر وظایف آن است.
از هشت سال گذشته که این شورا تاسیس شده است عملا هیچ پرونده ای پیش نرفته و این است بزرگترین تبعیضی که دولت میان سازمان و سایر اقلیت ها اعمال می کند و تمام قدرت دولت برای سنگ اندازی پیش فعالیت های این سازمان متمرکز شده است از سوی دیگر این سازمان مرکزی برای ارتباط بین مسلمانان پاریس ،الجزیره و مراکش است در واقع مسلمانان فرانسه باور کردن که این سازمان همچون ویترینی عمل می کند که تمام افسارش به دست دولت فرانسه است و هیچ انتظاری نباید از آن داشت.
موسسه های دیگری اسلامی نیز همین گونه عمل می کنند یا اینکه قدرت اجرایی دارند؟
موسسه های اسلامی مستقل نقش خود را علی رغم مشکلات مالی به خوبی ایفا می کنند آنها به نیازهای مهم مسمانان پاسخ می دهند و آموزش ها و تربیت اسلامی را بر عهده دارند چرا که آموزش اسلامی فرزندان بزرگترین دغدغه مسلمانان است. مدارس اسلامی خصوصی فعالیت عمده را به دوش می گیرند گرچه باید کارهای بیشتری انجام شود در مقابل توانایی های بالقوه پول و هزینه اسلامی بسیار کم است.
مشکلات زنان مسلمان در یک کشوری که دولت لائیک بر آن حاکم است چیست؟
نمی توان گفت که لائیک بودن یک دولت به خودی خود مشکل ساز است بلکه این دولت ها امروز روش هایی را به کار گرفته اند تا ادیان را نابود کنند در حالیکه براساس قانون 1905 که پایه لائیک بودن دولت فرانسه را تصویب کرد می بایست به تمام فرهنگ ها و ادیان در این کشور احترام گذاشته می شد،این قانون آزادی فرهنگ شعور افراد را تضمین می کند. و تنها دولت است که متعهد می شود هیچ فرهنگی را به طور رسمی اتخاذ نکند در حالیکه عدالت را در میان تمام ادیان برقرار می کند.
نگرانی اصلی این است که در دهه 80 مردم به دنبال این قانون تفسیر های مختلفی از آن ارائه دادند.
در خصوص مشکلات زنان مسلمان محجبه ترجیح می دادم که یکی از آنها به این سئوال پاسخ دهد چون من هرگز نمی توانم از زبان خودم همه آنچه که آنها متحملش هستند بیان کنم. سعی نگاههای سنگین در خیابان ها بی احترامی و بی حرمتی در اداره ها و مراکز عمومی حملات فیزیکی در کوچه های خلوت از کوچکترین ناملایماتی است که این زنان متحمل می شوند.در فرانسه هیچ زن محجبه ای در شرکت ها و اداره ها کار نمی کند در حالیکه قانون آن را منع نکرده است.تنها شغلی که زن محجبه می تواند به آن اشتغال داشته باشد خدمتکار است. امروز دولت سعی می کند بیشتر محدودیت ها را علیه زنان مسلمان اعمال کند همانگونه که بعد از ممنوعیت حجاب در مدارس قانون منع همراهی مادران محجبه با کودکان به مدرسه اجرا شد. گاهی زنان محجبه نمی توانند به رستوران ها یا بانک ها بروند.
توجه داشته باشد با تمام فشارهای روحی ای که زنان مسلمان در جامعه فرانسه متحمل آن هستند همواره لبخند بر لبانشان نقش بسته و هرگز شکوه نمی کنند و به حجاب خود افتخار می کنند.از همه مسلمانان می خواهم برای آنها دعا کنند تا شرایط برای آنها هموار شود.
به عنوان یک مسلمان بزرگترین نگرانی شما برای آینده اسلام در غرب چیست؟نگرانی من در مورد آینده مسلمانان در غرب این است که آنها کلید به دست گیری سرنوشت خود را نیابند و به شرایط خود همواره راضی باشند و عنوان مستعمری را بپذیرند. استیو بیکو در زمان استعمارگری آفریقای جنوبی گفت: قدرت سرکوبگر در روحیه سرکوب شده وجود دارد.
مسلمانان کلید تغییر را در دست دارند همانگونه خداوند در آبه 11 تا 13 سوره رعد می فرماید: خداوند تا قومی خود نخواهد در آن تغییر ایجاد نمی کند.

از همین رو ما باید هوشیار باشیم که با یکدیگر برادریم که برادری در اسلام به ملیت نیست بلکه به آن چیزی است که در قلب های ما می گذرد. راه حل در عشقی است که ما به هم داریم نه در جدایی و سرکشی.وقتی مسلمانان همگی به خدا و به یکدیگر عشق بورزند هیچ کس نمی تواند آنها را آزار کند.
در پایان باید اشاره کنم که وحدت و برادری دو رمز بزرگی است که مسلمانان با اتکاء به ان می توانند جبهه سیاسی خود در چنین جوامعی را حفظ کنند اضافه شدن تعلیم وتربیت اسلامی به این دو می تواند آینده مسلمانان را تضمین کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبد 1390/04/31 ساعت 05:56 http://ahaliebasirat.blogfa.com

سلام همسنگر.خداقوت .
زنان مسلمان و بدحجاب و اصولاً بی حجاب کشور ما چه طور میخوان جواب این زنان محجبه تو سرزمین های کفر رو بدن؟! اونها با تحمل تمام مشقات باز هم با رضایت حجاب خودشون رو حفظ می کنن و اینجا با تمام شرایط آماده برای حفظ حجاب ، زن مسلمان! کشورمون به ترویج بی حجابی مشغوله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دموکراسی فرانسوی ها هم منو کشته ! شاید منظور از دموکراسی در غرب رو بشه به دموکراسی غیر اسلام تعبیر کرد!
خدا پایداری و قدرت در طی این مسیر رو به مسلمونای فرانسه و غرب عنایت کنه و به زودی با اعطای عطیه ی فاخر خودش ، ظهور مهدی موعود(عج) ، به همه ی غم های آنها و ما پایان بده ، ان شاءالله.
یاعلی
با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم، رزمنده ایم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد